Όλοι γνωρίζουμε πως μια από τις κορυφαίες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, είναι το Instagram. Με την απλή χρήση του και τη δυνατότητα ανάρτησης βίντεο και φωτογραφιών, την αλληλεπίδραση που προκαλείται μέσω των σχολιασμών και τη συνεχή προσθήκη νέων λειτουργιών, αποτελεί ένα ολοζώντανο και ολόφρεσκο κανάλι επικοινωνίας για τους επαγγελματίες και ειδικά για τον κλάδο της εστίασης. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε συγκεντρώσει κάποια μικρά μυστικά για την πιο αποδοτική του χρήση, τα οποία σας τα παραθέτουμε με μια συνοπτική σχετική ανάλυση.
Η αρχή είναι η βάση της επιτυχίας
Το ξεκίνημα της πορείας ενός εστιατορίου στο μαγικό ταξίδι του Instagram είναι η δημιουργία του ενδιαφέροντος προφίλ. Για να το κάνετε αυτό αξίζει να σταθείτε, αφού ανοίξετε τον λογαριασμό σας, στα εξής σημεία:
- Το όνομα χρήστη του λογαριασμού σας: Αυτό θα είναι το «όνομά» σας στο κανάλι, και γι’ αυτό θα πρέπει να είναι μοναδικό και φυσικά να έχει σχέση με το αντικείμενό σας. Για παράδειγμα, αν έχετε εστιατόριο, θα πρέπει να περιλαμβάνει την επωνυμία σας ίσως και το προσδιοριστικό του εστιατορίου (π.χ. restaurant, bar κ.ά.).
- Η φωτογραφία που θα επιλέξετε: Η εικόνα – κλειδί θα πρέπει να είναι καλαίσθητη και άμεσα αναγνωρίσιμη. Ιδανικά θα μπορούσε να είναι το λογότυπο ή η ταμπέλα σας, μια λεπτομέρειά τους ή κάτι που να έχει σχέση με αυτά, σε μια προσεγμένη απεικόνιση ή φωτογράφηση. Είναι σημαντικό να την προσέξετε, καθώς αυτή θα εμφανίζεται στους ανθρώπους που σας παρακολουθούν σε όλες τις σχετικές σας αναρτήσεις.
- Η περιγραφή του BIO σας: Είναι η περίληψη του περιεχομένου του λογαριασμού σας, την οποία θα πρέπει να εμπλουτίσετε με τα hashtags που σας αφορούν. Πολλές φορές, το ΒΙΟ αποτελεί την κεντρική ιδέα της επαγγελματικής σας ύπαρξης, αυτή που μιλάει στους υπάρχοντες και δυνητικούς σας πελάτες, οπότε μην διστάσετε να αφιερώσετε χρόνο και σκέψη σε αυτήν. Μιλήστε για εσάς, απλά και κατανοητά, και μοιραστείτε τον ενθουσιασμό του επαγγέλματός σας με όσους σας ακολουθούν.
Το περιεχόμενο που εξυπηρετεί τη στρατηγική
Όσα αναρτάτε δεν είναι απλά σκέψεις, νέα ή καταστάσεις. Είναι κομμάτια της εμπορικής σας στρατηγικής, που έχει στόχο την καλή φήμη της επιχείρησής σας. Γι’ αυτό και το περιεχόμενό σας οφείλει να εξυπηρετεί τον στόχο της αύξησης των χρηστών που θα ενδιαφερθούν για τις αναρτήσεις σας και θα αλληλεπιδράσουν. Μερικά μυστικά να το πετύχετε αυτό, είναι:
- Εμπνεύστε με τις δημοσιεύσεις: Στοχεύστε στις αισθήσεις των πελατών σας, με εικόνες λαχταριστές, όσον αφορά τα πιάτα και τις δημιουργίες, ατμοσφαιρικές για τους χώρους σας, χορταστικές και διασκεδαστικές για τις εκδηλώσεις σας, ρομαντικές για τα ζευγάρια και φιλικές και οικείες για τις οικογένειες και τις εξόδους τους.
- Μείνετε συνεπείς και προσηλωμένοι στην ποιότητα: Κρατήστε μια ενιαία αισθητική ταυτότητα σε ό,τι ανεβάζετε, όπως ο φωτισμός των εικόνων σας, η χρήση των εταιρικών σας χρωμάτων, το ύφος αλλά και η έκταση των περιγραφών σας. Αντίστοιχα στα βίντεο και τη ροή των ειδήσεών σας, επιδιώξτε καθαρές λήψεις, ευχάριστες οπτικές και ποιοτικές τεχνικές.
- Ανοίξτε το βιβλίο των συνταγών σας στο κοινό σας: Αποτελεί μια από τις καλύτερα δοκιμασμένες συνταγές από τους διάσημους chef. Μοιραστείτε tips, συστατικά και διαδικασίες με τους καταναλωτές και μυήστε τους στον κόσμο της κουζίνας του εστιατορίου σας. Θα διαπιστώσετε ότι κάνοντάς τους συμμέτοχους στις σπεσιαλιτέ σας, προκαλείτε το ενδιαφέρον στην επιχείρησή σας, ενώ εξοικειώνονται με τη φιλοσοφία και τις τεχνικές σας.
- Δώστε χώρο στο περιεχόμενο των ακολούθων σας: Είναι το επονομαζόμενο User Generated Content, ή αλλιώς το Περιεχόμενο που δημιουργεί ο Χρήστης. Σχόλια, εντυπώσεις, κριτικές, αφιερώματα, αναλύσεις, ερωτήματα, απορίες που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με εσάς, την επωνυμία και την επιχειρηματική σας πραγματικότητα, δημιουργημένα ή αναρτημένα από τους οπαδούς σας, αξίζουν να έχουν θέση στη δική σας σελίδα, εμπλέκοντάς τους και δικαιώνοντάς τους.
Η αξία της αλληλεπίδρασης και τη αύξησης του «Instagram Reach»
Για πολλούς είναι δύο αλληλένδετα στοιχεία: Η ανταπόκριση του ενδιαφέροντος των χρηστών με τις δημοσιεύσεις σας και η αύξηση του αριθμού των ανθρώπων, στους οποίους κατόρθωσε να φτάσει, να έχει απήχηση δηλαδή, η κάθε σας ανάρτηση. Αυτοί, άλλωστε είναι και οι βασικοί λόγοι παρουσίας μιας επιχείρησης εστίασης σε αυτό το κοινωνικό δίκτυο. Κινήσεις που θα σας βοηθήσουν σε αυτήν την κατεύθυνση είναι:
- Η αξιοποίηση των λειτουργιών των ιστοριών (stories): Oι «Ερωτήσεις» και οι «Δημοσκοπήσεις» αφήνουν ελεύθερο το πεδίο στους χρήστες για να αλληλεπιδράσουν με τις αναρτήσεις σας. Μπορείτε να το κάνετε απλά, προσθέτοντας μετά τη δημιουργία της ιστορίας σας τα σχετικά «αυτοκόλλητα» και μένοντας σε ετοιμότητα για τις ερωτήσεις/απαντήσεις που θα κορυφώσουν την ανταπόκριση του κοινού σας.
- Η ζωντανή αναμετάδοση μέσω του Instagram Live: Ό,τι συμβαίνει μπροστά στα μάτια μας πάντα κλέβει την προσοχή μας. Ειδικά στο Instagram, όταν πατήσετε την επιλογή «Μεταδίδετε Ζωντανά», οι ακόλουθοί σας ειδοποιούνται και προσκαλούνται να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν. Η δημιουργία ενός πιάτου σας, η επιμέλεια του χώρου και οι ρυθμίσεις για την ατμόσφαιρά σας, η συνεργασία με το προσωπικό σας για μικρές καθημερινές εργασίες, ακόμα και η διαθεσιμότητά σας για να απαντήσετε σε πιθανές ερωτήσεις, είναι καλές αφορμές για να εκτοξεύσετε τη ενασχόληση του κόσμου με τη σελίδα σας.
- Η οργανική απήχηση των hashtags: Τo ιδανικό εργαλείο που δείχνει στην κοινωνία του καναλιού κάθε σας ανάρτηση, αλλά και πόσο δημοφιλής είναι αυτή. H προσθήκη ενός hashtag μπορεί να αυξήσει την απήχηση και την αλληλεπίδραση μιας δημοσίευσης, σε σχέση με το περιεχόμενο χωρίς hashtag. Φυσικά, πρέπει πάντα να φροντίζετε να μην ξεπερνάτε τον ιδανικό αριθμό hashtags σε μια δημοσίευση.
- «Ακολουθώ» σημαίνει «με ακολουθούν»: Μη διστάσετε να ακολουθήσετε κι άλλους χρήστες ή μάλλον πολλούς άλλους χρήστες! Είναι μια βέλτιστη πρακτική που ακολουθούν πολλές σελίδες της επιχειρηματικής σας κατηγορίας, καθώς αυτό προσελκύει χρήστες και τον κύκλο τους να γίνουν και δικοί σας οπαδοί, πολλαπλασιάζοντας το κοινό σας και δίνοντάς σας πρόσβαση σε ελίτ και προηγμένες λειτουργίες του καναλιού.