Πολλές φορές, αρκετοί επιχειρηματίες δημιουργούν μια προσφορά στα ηλεκτρονικά τους σημεία πωλήσεων (e-shops, e-platforms, sites, αλλά και social media), που ενώ τη θεωρούν ανάρπαστη, τελικά δεν τους αποφέρει τις αναμενόμενες πωλήσεις. Όμως, για την τρέχουσα περίοδο και λόγω της στροφής των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές τους αγορές, η εύστοχη δημιουργία μιας προσφοράς στο διαδίκτυο είναι ζωτικής σημασίας.
Εμείς, συγκεντρώσαμε μια σειρά συμβουλών, για να σχεδιάσετε και να υλοποιήσετε ηλεκτρονικές προσφορές, που θα βρουν στο καταναλωτικό σας κοινό την απήχηση την οποία επιθυμείτε.
Αξιοποιήστε τον καλύτερο σύμβουλό σας, τον πελάτη σας: Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα κάθε επιχείρησης είναι να γνωρίζει ακριβώς, τι χρειάζεται το καταναλωτικό κοινό στο οποίο στοχεύει, ώστε να μπορεί να δημιουργεί προϊόντα και υπηρεσίες, που καλύπτουν τις ανάγκες του. Και, ποιος είναι ο πιο κατάλληλος σύμβουλος σας για αυτό; Φυσικά, ο ίδιος ο πελάτης σας. Εκείνος γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα, τι είναι αυτό που θέλει και χρειάζεται. Γι’ αυτό, επιλέξτε τη μέθοδο της ανατροφοδότησης (feedback), για τις προσφορές σας. Ζητήστε πρώτα την άποψή τους και μετά παροτρύνετέ τους, να προχωρήσουν σε αγορά. Έτσι, σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα έχετε εικόνα της αποδοχής τους και θα μπορείτε να σταματήσετε, να αντικαταστήσετε ή να βελτιώσετε μια προσφορά, ώστε να έχετε απόδοση στις ηλεκτρονικές σας πωλήσεις.
Μελετήστε τα «εγκαταλελειμμένα» προϊόντα στο καλάθι: Πολλές φορές η επιτυχία κρύβεται πίσω από την αποτυχία. Το ηλεκτρονικό εμπόριο σας δίνει τη δυνατότητα, να έχετε μια πλήρη και συνολική εικόνα για τα είδη και τα προϊόντα σας, που έφτασαν μια ανάσα από το να αγοραστούν, αλλά τελικά έμειναν στο καλάθι των καταναλωτών. Από εκεί, εξάγοντας στατιστικά, αλλά και ποιοτικά συμπεράσματα, μπορείτε εύκολα να καταλήξετε στο σχεδιασμό της επόμενης προσφοράς.
Ανοίξτε όλα τα κανάλια συναλλαγής με το κοινό σας: Ένας παράγοντας αποτυχίας μιας ηλεκτρονικής προσφοράς έγκειται στο ότι ο πελάτης έχει τα χρήματα για να αγοράσει το προϊόν σας, αλλά δεν έχει τον τρόπο. Ειδικά, με τις νέες συνήθειες της πανδημίας αρκετοί άνθρωποι μεγάλης ηλικίας έχουν κάνει στροφή στο e-shopping, χωρίς όμως να έχουν τη δυνατότητα ή την εξοικείωση για online πληρωμές ή έχουν υιοθετήσει τις μεθόδους e-banking και mobile banking, που προωθούνται από τις τράπεζες. Φροντίστε να τους παρέχετε, πέρα από την αγορά με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα και εναλλακτικούς τρόπους καταβολής των χρημάτων, όπως αντικαταβολή με την παράδοση της παραγγελίας τους, κατάθεση στον λογαριασμό σας από τραπεζικά καταστήματα, μεταφορά του ποσού στον λογαριασμό σας, αλλά και με κωδικούς πληρωμής για τηλεφωνικές και διαδικτυακές τραπεζικές υπηρεσίες και ηλεκτρονικά πορτοφόλια (e-wallets).
Αξιοποιήστε το τρίπτυχο εικόνα-τιμή-περιγραφή. Ακολουθείστε κι εσείς την πορεία ενός πελάτη, όταν έρχεται σε επαφή με την προσφορά σας. Στην αρχή θα δει την εικόνα, στη συνέχεια την τιμή και στο τέλος την πληροφορία. Επιλέξτε ποιοτικές και καλαίσθητες εικόνες για τα προϊόντα σας, συγκρίνετε την ελκυστικότητα των τιμών σας σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας και τέλος, συνοδέψτε την προσφορά σας με σύντομη, περιεκτική και ευανάγνωστη πληροφορία. Η δυνατή σχέση αυτών των τριών, θα ενισχύσει την απορροφητικότητα των προσφορών σας από το κοινό σας, ακόμα κι αν κάποιος ανταγωνιστής σας έχει καλύτερη φωτογραφία, μικρότερη τιμή ή αναλυτικότερη περιγραφή. Μπορεί να σας κερδίζει στα σημεία, όμως η τελική νίκη θα είναι η δική σας. Επιπλέον, φροντίστε ο τρόπος της προβολής της προσφοράς σας να είναι όσο πιο άμεσος γίνεται, αναρτώντας την στην αρχική σας σελίδα αλλά και να είναι άμεσα προσβάσιμη και σε άλλες πηγές πελατών, όπως για παράδειγμα τα social media σας.
Απλοποιήστε το «ταξίδι» του πελάτη σας προς την απόκτηση της προσφορά σας: Για παράδειγμα, αν έχετε κοινοποιήσει την προσφορά σας στη σελίδα σας στα social media, συνδέστε τη με τη σελίδα του προϊόντος στο e-shop σας και όχι με την αρχική του σελίδα. Έτσι θα έχετε διευκολύνει τον επισκέπτη της σελίδας σας, με λίγες κινήσεις να βρει αυτό που τον ενδιαφέρει. Μην ξεχνάτε, πως όσο πιο ξεκούραστα αποκτήσει την πρώτη προσφορά σας, θα αποτυπώσει αυτή την εμπειρία στο μυαλό του και θα πάει πιο εύκολα στην επόμενη αγορά του.