Πρόσφατα, το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στον πλανήτη, το Facebook, προχώρησε σε μια σειρά αλλαγών, στην ενότητα «Καταστήματα» (Shops) σε μια προσπάθεια να παρουσιάσει ολοκληρωμένες υπηρεσίες διασύνδεσης των καταναλωτών – μελών του με τις επιχειρήσεις, που διατηρούν λογαριασμό σε αυτό. Οι υπηρεσίες αυτές είναι προσβάσιμες και από το, άμεσα συνεργαζόμενο με το Facebook, Instagram και στοχεύουν τόσο στην ενίσχυση της επιχειρηματικής παρουσίας σε αυτό, αλλά και στην, όσο το δυνατόν, μεγαλύτερη μετατροπή της αυξημένης δημοτικότητας σε πωλήσεις.
Εμείς συγκεντρώσαμε τα πιο βασικά χαρακτηριστικά της λειτουργίας της εμπορικής ενότητας Facebook και Instagram, ώστε να μπορείτε να αξιοποιήσετε αυτές τις επιπλέον δυνατότητες, που σας δίνουν τα δυο μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα στον πλανήτη για την καλύτερη προβολή σας.
Δωρεάν χρήση και ευελιξία διαμόρφωσης
Και στα δύο μέσα η χρήση της ενότητας είναι δωρεάν, ενώ παρέχεται η δυνατότητα προσωποποιημένης διαμόρφωσης, με την επιλογή του template που θέλετε αλλά και των χρωμάτων που επιθυμείτε, βάσει της εταιρικής σας ταυτότητας. Άρα, στην ουσία έχετε την ευκαιρία, να διαμορφώσετε το δικό σας online κατάστημα, με τα προϊόντα που θέλετε και να κάνετε τα εμπορικά σας εγκαίνια στις δυο μεγαλύτερες παγκόσμια κοινωνικές κοινότητες.
Δυνατότητα ανάρτησης καταλόγου προϊόντων
Με αυτή την επιπλέον λειτουργία, μπορείτε να ανεβάσετε ή να δημιουργήσετε τους καταλόγους των προϊόντων σας μέσα από το catalog manager και στη συνέχεια να τους συνδέσετε με την σελίδα σας στο Facebook και το Instagram. Κάθε επιχείρηση μπορεί να έχει μόνο ένα κατάλογο με προϊόντα, αλλά μπορεί να ανανεώνει το περιεχόμενό του ή να τον αντικαθιστά με νέο.
Τα Ιnstagram Shops και οι δυνατότητές τους
Η δημιουργία τους γίνεται μέσα από την καρτέλα Εξερεύνηση (Instagram Explore). H εκάστοτε επιχείρηση, μπορεί να προσθέσει τις πληροφορίες που θέλει, σχετικά με αυτήν, τα προϊόντα της, την έδρα της, το κατάστημά της, τα highlights της, μπορεί να δώσει απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις των καταναλωτών της, αλλά και να συνδεθεί και με κατηγορίες που την χαρακτηρίζουν επιλέγοντας τα φίλτρα με τα οποία οι καταναλωτές θα την εντοπίζουν όσο πιο άμεσα γίνεται.
Η αξία των αγορών σε πραγματικό χρόνο
Τόσο η αποκλειστική λειτουργία του Instagram, όσο και η πλειοψηφία της χρήσης του Facebook από τα smartphones των καταναλωτών, κρύβουν μια μοναδική ευκαιρία για τις επιχειρήσεις. Αυτή είναι οι αγορές σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή τη στιγμή που εμφανίζεται το προϊόν που απαντά στις ανάγκες τους, σε κάποιο shoppable video άλλου χρήστη ή της επιχείρησης σε άλλο μέσο.
Για παράδειγμα, ενώ ένας καταναλωτής βλέπει το live video ενός influencer, όπου εμφανίζεται η ετικέτα και η τιμή ενός προϊόντος που θέλει, κλικάροντας πάνω του ανακατευθύνεται στο κατάστημα του κοινωνικού δικτύου που έχει ανοιχτό εκείνη τη στιγμή. Όπως έχει γίνει γνωστό από το Facebook σύντομα θα δίνεται η δυνατότητα σε κάθε χρήστη να μπορεί να ολοκληρώσει τις αγορές του εντός των καταστημάτων του δικτύου χωρίς να χρειαστεί να μπει σε κάποια άλλη εμπορική πλατφόρμα ή το eshop της επιχείρησης.
Η δυνατότητα στοχευμένων διαφημίσεων
Μια από τις ευελιξίες που δίνει το Facebook στις επιχειρήσεις, που συμμετέχουν στην ενότητα «Καταστήματα», είναι η δημιουργία διαφημίσεων. Ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες, μπορείτε να πραγματοποιήσετε μία καμπάνια για ένα συγκεκριμένο ή για το σύνολο των καταστημάτων σας (σε περίπτωση που διαθέτετε κάποια αλυσίδα). Μπορείτε να καθορίσετε τη γεωγραφική εμβέλεια που θα καλύπτει, αλλά και το που θα κατευθύνει η διαφήμισή σας τον καταναλωτή (π.χ. site, eshop, άλλη πλατφόρμα ή εμπορική σελίδα στο συγκεκριμένο δίκτυο). Επίσης, έχετε και την ελευθερία να καθορίσετε το είδος της επικοινωνίας σας (εικόνα, gallery, video κ.λπ.) και φυσικά το ύφος της, ανάλογα με το περιεχόμενό της (εταιρική, προϊοντική, χιουμοριστική κ.λπ.). Με άλλα λόγια, μπαίνετε οι ίδιοι, αν το επιθυμείτε, στο «τιμόνι» της επικοινωνίας σας, ενώ μπορείτε να εξάγετε ακριβή και άρα ιδιαίτερα πολύτιμα συμπεράσματα για την απήχηση των προϊόντων και των υπηρεσιών σας από το κοινό σας.
Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι, ότι οι ηλεκτρονικές αγορές εντάσσονται στην προσπάθεια των δυο κοινωνικών δικτύων, Facebook και Instagram, να κάνουν μια ακόμα πιο δυναμική είσοδο στον τομέα του εμπορίου, προσελκύοντας όσες περισσότερες επιχειρήσεις μπορούν να γίνουν μέλη τους. Όμως, τα εμφανή πλεονεκτήματα των καταστημάτων, όπως η ευκολία δημιουργίας της εμπορικής σελίδας, η δωρεάν λειτουργία τους, η αυτονομία στις διαφημιστικές κινήσεις ή η διαθεσιμότητα του καταλόγου στους επισκέπτες, δημιουργεί, ειδικά για τις τοπικές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, την ευκαιρία να απευθυνθούν σε ένα νέο ακροατήριο, αυξάνοντας δυνητικά το πελατολόγιο αλλά και τον κύκλο εργασιών τους.