Ο τομέας των επιχειρήσεων αλλάζει με γοργούς ρυθμούς και είναι πλέον μια πρόκληση για τις επιχειρήσεις να διαφοροποιηθούν και να διατηρήσουν την εμπιστοσύνη των πελατών τους στον συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο του μάρκετινγκ.
Επομένως, όσο καλύτερα προγραμματίσετε τις μελλοντικές σας ενέργειες, τόσο περισσότερο προετοιμασμένοι θα είστε να διαχειριστείτε τις αλλαγές που συμβαίνουν.
Σε αυτό το άρθρο, θα βρείτε μερικές από τις νέες τάσεις στο μάρκετινγκ, για να βρίσκεστε πάντα ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις.
#1: Οι καταναλωτές δείχνουν μεγάλη σημασία στο αξιόπιστο διαδικτυακό περιεχόμενο
Μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2015, έδειξε ότι μία από τις κυριότερες πηγές αξιόπιστης διαφήμισης είναι οι διαδικτυακές κριτικές. Αντιθέτως, οι διαφημίσεις κατατάσσονται στο τέλος της λίστας που προέκυψε από τη συγκεκριμένη μελέτη.
Στην πραγματικότητα, το 30% όλων των χρηστών του διαδικτύου αναμένεται να χρησιμοποιεί αποκλειστές διαφημίσεων (adblocks) μέχρι το τέλος του 2019, γεγονός που σημαίνει ότι, οι παραδοσιακές διαφημίσεις δεν θα φτάσουν ούτε στο 30% του κοινού-στόχου των καταναλωτών.
Μια εύλογη ερώτηση που προκύπτει είναι, αν οι έμποροι θα πρέπει να εγκαταλείψουν πλήρως τις παραδοσιακές διαφημίσεις. Η απάντηση είναι ότι υπάρχει ακόμα χώρος για ορισμένες διαφημίσεις, ωστόσο πρέπει να γίνουν πιο ελκυστικές για τον καταναλωτή.
#2: Η δημιουργικότητα είναι αυτή που θα καθορίζει την επιτυχία μιας εκστρατείας μάρκετινγκ
Οι επιχειρήσεις που θα ενστερνίζονται στρατηγικές πρωτοποριακού μάρκετινγκ θα βρίσκονται στις υψηλότερες θέσεις στην κλίμακα της επιτυχίας.
Πλέον, είναι σημαντικό για τους επιχειρηματίες να επενδύουν σε ολοκληρωμένες διαφημιστικές καμπάνιες που θα περιλαμβάνουν μάρκετινγκ στρατηγικές όπως:
● Το Μάρκετινγκ Περιεχομένου (content marketing), δηλαδή τη δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου για τους καταναλωτές στα διαδικτυακά κανάλια. Για παράδειγμα, μια επιχείρηση τροφίμων μπορεί να ορίσει κάποια θέματα όπως είναι οι συνταγές ή η θρεπτική αξία κάποιων τροφών και να παράγει περιεχόμενο σε μορφή άρθρων, εικόνων, ή βίντεο για αυτά τα θέματα σε τακτική βάση.
● Το Μάρκετινγκ Επιρροής (Influencer Marketing), δηλαδή τη συμμετοχή διάσημων προσώπων στις διαφημίσεις μιας επιχείρησης. Για παράδειγμα, αν μια επιχείρηση ασχολείται με το εμπόριο τροφίμων, μπορεί να προσεγγίσει έναν αναγνωρισμένο σεφ ή κάποιον μπλόγκερ για το φαγητό (food blogger) για να προωθήσει τα προϊόντα της.
Αυτές οι σύγχρονες στρατηγικές εφαρμόζονται εύκολα με τη χρήση του διαδικτύου και είναι ελκυστικές για τους καταναλωτές καθώς τους προσφέρουν την ενημέρωση που χρειάζονται για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης, ενώ παράλληλα τους υποδεικνύουν με έξυπνο τρόπο τι να αγοράσουν και πότε.
Επιπλέον, η συμμετοχή διάσημων προσώπων στις διαφημιστικες καμπάνιες αυξάνει την εμπιστοσύνη των πελατών σε μια επιχείρηση, γεγονός που τη διατηρεί ανταγωνιστική σε μια ολοένα και πιο απαιτητική αγορά.
#3: Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις θα είναι αυτές που δεν θα χρειάζεται να αντιμετωπίζουν εσωτερικές καθυστερήσεις
Προηγουμένως, μιλήσαμε για τη σημασία δημιουργίας περιεχομένου που θα προσελκύει τους καταναλωτές. Αυτό το δημιουργικό περιεχόμενο δεν βοηθάει μόνο στην προώθηση, αλλά ενισχύει και την επικοινωνία με εξωτερικούς επενδυτές και ενθαρρύνει και τους πωλητές μιας επιχείρησης να είναι πιο αποδοτικοί.
Ωστόσο, οι επιχειρήσεις που απαρτίζονται από πολλά εσωτερικά τμήματα που
συνεργάζονται μεταξύ τους, μπορεί να αντιμετωπίσουν δυσκολίες στην εσωτερική οργάνωση και επικοινωνία, γεγονός που ενδέχεται να καθυστερεί τις προωθητικές τους ενέργειες. Για το λόγο αυτό, εκείνες οι επιχειρήσεις που θα ελαττώσουν ή θα αυτοματοποιήσουν τις εσωτερικές τους διαδικασίες, θα είναι πιο εύκολο να εφαρμόσουν άμεσες στρατηγικές μάρκετινγκ, χωρίς το κόστος χρόνου που απαιτείται για την επικοινωνία των διαφόρων εσωτερικών τμημάτων τους.
#4: Η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο θέλουν να επικοινωνούν οι καταναλωτές είναι ζωτικής σημασίας
Η τεχνολογία έχει εξελιχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Οι πελάτες, λοιπόν, περιμένουν από τις επιχειρήσεις να επικοινωνούν μαζί τους με τους τρόπους που τους αρέσει (social media, πλατφόρμες άμεσων μηνυμάτων κ.α.). Γι’αυτό είναι πολύ σημαντικό για τους επιχειρηματίες να κατανοήσουν τις προτιμήσεις επικοινωνίας των πελατών τους.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε ότι, οι αναλυτές της αγοράς προβλέπουν ότι μέχρι το 2020 σε πολύ μεγάλο βαθμό, οι αναζητήσεις και οι επικοινωνίες μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων, θα πραγματοποιούνται μέσω εφαρμογών φωνητικής αναζήτησης
#5: Η διάθεση για άμεση προσφορά βοήθειας θα διατηρήσει τις σχέσεις που χάνονται λόγω της αυτοματοποίησης της επικοινωνίας
Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει τρόπος να σταματήσει η αυτοματοποίηση που φέρνει μαζί της η εξέλιξη της τεχνολογίας. Η εφαρμογή της όμως σε τομείς όπως η επικοινωνία με τους καταναλωτές και η εξυπηρέτηση πελατών, μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τις σχέσεις που έχει οικοδομήσει η κάθε επιχείρηση με τους πελάτες της.
Έτσι, είναι σημαντικό για μία επιχείρηση να διατηρήσει αυτήν την προσωπική επαφή με τους πελάτες της, προσφέροντάς τους άμεση βοήθειά, όποτε εκείνοι το ζητήσουν. Πολλές επιχειρήσεις για παράδειγμα έχουν επιλέξει εφαρμογές ζωντανής συνομιλίας (Live Chats) στις σελίδες τους, που συνδυάζουν τεχνολογική ευκολία και ανθρώπινη διάδραση για απευθείας επικοινωνία με τους πελάτες τους. Οι σελίδες στα Social Media επίσης είναι ένα άλλο σημείο το οποίο χρήζει προσοχή, καθώς πολλοί καταναλωτές συνηθίζουν να στέλνουν εκεί τα ερωτήματά και έτσι καλό είναι να παρακολουθούνται τακτικά.
Η άμεση επικοινωνία και ανταπόκριση στα αιτήματα των πελατών, είναι κάτι που θα εκτιμάται ιδιαίτερα από τους καταναλωτές και προσδίδει αξιοπιστία σε μια επιχείρηση..