Σύμφωνα με την Google, ο όρος “Foodie” πρωτοεμφανίστηκε στον διαδικτυακό κόσμο στις αρχές του 2005. 14 χρόνια – και εκατομμύρια φωτογραφίες στο Instagram – αργότερα, οι Foodies έχουν αναδειχθεί σε κυρίαρχη καταναλωτική ομάδα.
Τι ακριβώς είναι ένας “Foodie”;
Ενώ υπάρχουν εκατοντάδες τρόποι για να περιγράψουμε έναν Foodie, στον πιο βασικό ορισμό τους, οι Foodies θεωρούνται καταναλωτές που ενδιαφέρονται βαθιά να εξερευνήσουν τον κόσμο των τροφίμων. Είτε αυτό σημαίνει μια αυξημένη επιθυμία να δοκιμάσουν νέα προϊόντα και πιάτα, αναζητώντας τακτικά σπεσιαλιτέ, είτε σημαίνει μια συνεχή διάθεση να ενημερώνονται για τις τελευταίες τάσεις στα τρόφιμα, οι Foodies βρίσκονται στην πρώτη γραμμή σε οτιδήποτε αφορά στο φαγητό. Και για να τροφοδοτήσουν αυτό το ενδιαφέρον τους, οι Foodies θα αναζητήσουν τα πιο νόστιμα και υψηλής ποιότητας προϊόντα που υπάρχουν.
Πώς θα τους προσεγγίσετε;
Για να αξιοποιήσετε τις ευκαιρίες που σας προσφέρει αυτή η καταναλωτική ομάδα, υπάρχουν αρκετές στρατηγικές που μπορείτε να ακολουθήσετε για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση των Foodies:
- Εισάγετε περισσότερα εξειδικευμένα προϊόντα. Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο για τα γκουρμέ πιάτα και τις σπεσιαλιτέ. Στην πραγματικότητα, το 65% των καταναλωτών αγοράζουν εξειδικευμένα τρόφιμα ενώ η ομάδα των Foodies αναμένεται να καταλάβει το 19% της συνολικής αγοράς τροφίμων μέχρι το 2022. Κάντε τα προϊόντα σας πιο γκουρμέ με τη χρήση και προβολή περισσότερων υψηλής ποιότητας φυσικών συστατικών.
- Ενσωματώστε περισσότερες “πράσινες” στρατηγικές στην επιχείρησή σας. Δεδομένου ότι οι σημερινοί καταναλωτές είναι πιο ευσυνείδητοι όσον αφορά την υγεία και τη διατροφή τους, ενδιαφέρονται περισσότερο για τις τελευταίες τάσεις στην υγιεινή διατροφή. Χρησιμοποιώντας περισσότερα φυσικά συστατικά στα τρόφιμά σας, θα κερδίσετε τόσο τους Foodies όσο και τους μοντέρνους, καθημερινούς καταναλωτές.
- Προωθήστε τα superfoods. Όταν πρόκειται για υγιεινά τρόφιμα, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από ένα φαγητό που να έχει εκπληκτική γεύση και μεγάλη θρεπτική αξία. Γνωστά ως “superfoods”, αυτά τα μαγειρικά θαύματα αναζητούνται ιδιαίτερα από τους καταναλωτές (ειδικά τους Foodies) και είναι γνωστό ότι διαθέτουν το “χέρι του Μήδα” όταν αναμειγνύονται με άλλα προϊόντα.
Γιατί σας ενδιαφέρει
Με πολλούς από τους σημερινούς καταναλωτές να είναι πιο τολμηροί με τις επιλογές όσον αφορά στο φαγητό τους, οι παραγωγοί και έμποροι τροφίμων καθώς και τα εστιατόρια πρέπει να αναγνωρίσουν την αυξανόμενη ζήτηση για υψηλής ποιότητας, μοναδικά και νόστιμα τρόφιμα και αξέχαστες γαστρονομικές εμπειρίες.
Εκτός από τα συστατικά, οι Foodies δίνουν προσοχή στην προέλευση του φαγητού τους, με το 67% αυτών να δίνουν προτεραιότητα στις αγορές υγιεινών τροφίμων και το 46% να δηλώνουν ότι οι ετικέτες των προϊόντων έχουν άμεση επίδραση στις αγοραστικές τους αποφάσεις. Οι Foodies, αλλά και οι περισσότεροι σημερινοί καταναλωτές είναι σαφώς όλο και πιο παθιασμένοι με τις διατροφικές επιλογές τους και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για φρέσκα προϊόντα ειδικών προδιαγραφών ενώ έχουν έντονη την επιθυμία να δοκιμάσουν νέα πράγματα.