Χάρη στην εξέλιξη που σας προσφέρει το διαδίκτυο, έχετε τη δυνατότητα να προσφέρετε στους πελάτες σας ένα πολύ σημαντικό λόγο να σας προτιμήσουν: τη χαρά της προσωποποιημένης εμπειρίας (personalization). Άλλωστε είναι γνωστό, ότι σήμερα η παροχή εξατομικευμένης εμπειρίας στον καταναλωτή, δηλαδή μηνυμάτων, απαντήσεων, υποστήριξης, προϊόντων και προσφορών, τα οποία ανταποκρίνονται στο προφίλ, τη συμπεριφορά και τις αναζητήσεις του, είναι η βάση του σχεδιασμού των digital marketing ενεργειών, αλλά και ο θεμέλιος λίθος στον οποίο μπορεί να χτιστεί μια ολιστική και συνεπής εικόνα μιας επιχείρησης απέναντι στο κοινό της.
Εμείς, έχουμε συγκεντρώσει μια σειρά κινήσεων που μπορείτε να αξιοποιήσετε, για να ξεκινήσετε να προσφέρετε στο κοινό σας αυτό ακριβώς, που χρειάζεται.
Αλλάζοντας την αρχική σελίδα στον ιστότοπό σας:
Ξεχάστε την αρχική σελίδα, που απευθύνεται σε όλους και μεταμορφώστε την σε μια σελίδα, που καλωσορίζει και ενημερώνει τον καθένα ξεχωριστά από τους επισκέπτες σας. Με τις κατάλληλες εφαρμογές και φυσικά, εφόσον έχετε την έγκριση του επισκέπτη για την επεξεργασία των σχετικών πληροφοριών, μπορείτε να αξιοποιήσετε κάποια από τα στοιχεία του, όπως η χώρα, η γλώσσα προτίμησης, η περιοχή που βρίσκεται, η συσκευή που χρησιμοποιεί (H/Y, tablet ή κινητό), αλλά και το επίπεδο καταναλωτικής προτίμησής του (τακτικός/σπάνιος/αδιάφορος αγοραστής) και να διαμορφώσετε διαφορετικά μηνύματα, που θα εμφανίζονται στην οθόνη του. Ακόμα και με εκείνον, που σας επισκέπτεται για πρώτη φορά μπορείτε να επικοινωνήσετε με τέτοιο τρόπο, ώστε να κεντρίσετε το ενδιαφέρον του από την πρώτη στιγμή.
Διαμορφώνοντας κατάλληλα τις σελίδες των ενοτήτων σας:
Ο πιο απλός τρόπος για να προσφέρετε εξατομικευμένη μεταχείριση στους επισκέπτες είναι να διαμορφώσετε τα μηνύματα σας, ώστε να απαντούν με ακρίβεια, βάσει του σταδίου που βρίσκονται, στην αγοραστική τους πορεία. Για παράδειγμα ένα μήνυμα «Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας» μάλλον θα ξενίσει κάποιον που έχει αγοράσει ένα προϊόν σας, ο οποίος θα περίμενε το «Σας ευχαριστούμε για την αγορά σας». Αντίστοιχα, όταν έχετε κάποιον διαδικτυακό διαγωνισμό, το περιεχόμενο της ενημέρωσης που λαμβάνει κάποιος που έχει δηλώσει ήδη συμμετοχή, θα πρέπει να είναι διαφορετικό σε σχέση με αυτόν που έχει αφήσει τη διαδικασία στη μέση. Αντίστοιχη παραμετροποίηση μπορείτε να κάνετε ακόμα και στο blog σας, ώστε κάθε πελάτης σας ανάλογα με τη συχνότητα των επισκέψεών του να βλέπει πρώτα τα άρθρα που τον ενδιαφέρουν περισσότερο.
Προσαρμόστε την ηλεκτρονική σας εξυπηρέτηση
Στο site ή το e-shop σας θα μπουν άνθρωποι πολύ υψηλών ηλεκτρονικών δυνατοτήτων, μέτριας ικανότητας, ακόμα και μεγαλύτερης ηλικίας και σχετικά χαμηλού επιπέδου διαδικτυακών γνώσεων. Φυσικά, δεν είναι δυνατό να τους εξυπηρετήσετε όλους με τον ίδιο τρόπο ώστε να τους διευκολύνετε να ολοκληρώσουν την αγορά τους. Μπορείτε να το αντιμετωπίσετε αυτό με διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα, μια εφαρμογή chatbot, δηλαδή η αυτοματοποιημένη βοήθεια στην οποία θα υπάρχουν προσωποποιημένα και εύκολα αντιληπτά μηνύματα για όλους βάσει των κινήσεων, που κάνουν και το σημείο στο οποίο βρίσκονται.
Αξιοποιήστε τα στατιστικά των πωλήσεών σας
Κάθε πελάτης ανήκει σε συγκεκριμένη ομάδα φύλου, ηλικίας αλλά και μορφωτικού επιπέδου. Και σε αυτήν ανήκουν και χιλιάδες άλλοι. Οπότε μπορείτε να γνωρίζετε περίπου τι του αρέσει ή τι πρόκειται να αγοράσει επιπλέον βάσει των αγορών που έχει κάνει ή την κατηγορία στην οποία ανήκει. Όλες οι σύγχρονες πλατφόρμες e-shops συνοδεύονται από απλές αλλά «έξυπνες» εφαρμογές, οι οποίες σας δίνουν τη δυνατότητα να προβάλλετε στον επισκέπτη σας, παράλληλα με το προϊόν στο οποίο έχει σταθεί και επεξεργάζεται, ομάδα ή ομάδες συναφών ή άλλων προϊόντων, που είδαν ή και αγόρασαν άνθρωποι με τα ίδια ενδιαφέροντα με αυτόν. Έτσι, θα μπορέσετε να συμβάλετε και στην αύξηση των πωλήσεών σας με εύστοχες προτάσεις, που ενδέχεται να οδηγήσουν το ίδιο άτομο σε παραπάνω από μια αγορές.
Εκμεταλλευτείτε τα εργαλεία των social media
Ειδικά τα κοινωνικά δίκτυα σας προσφέρουν με απλές κινήσεις την ικανότητα να ανεβάζετε περιεχόμενο που αφορά συγκεκριμένο κοινό ή ακόμα και έναν άνθρωπο από το συγκεκριμένο κοινό. Από την αναφορά – απάντηση σε επιλεγμένους καταναλωτές σας, την ανάρτηση προσφορών, νέων, ακόμα και video τα οποία επιλέγετε εσείς ποιοι ανθρώπων θα τα δουν, το retargeting των προωθητικών σας κινήσεων, τη δημιουργία εξατομικευμένων ερωτηματολογίων ή διαφορετικών διαγωνισμών ανά κατηγορία καταναλωτών κ.ά. όλα τα κοινωνικά δίκτυα προσφέρονται, για να κάνουν κάθε σας πελάτη να νιώθει μοναδικός από εσάς. Επιπλέον, μπορείτε να αξιοποιήσετε τα στατιστικά στοιχεία, που έχετε στα χέρια σας και τον βαθμό αποδοχής των ενεργειών από το κοινό σας, για να δημιουργήσετε στοχευμένες ενέργειες και για τη φυσική σας έδρα, αφού θα ξέρετε ποιο προϊόν σας αρέσει σε ποιον και φυσικά, ποιος θα το αγοράσει τελικά.