Πώς το remarketing μπορεί να βοηθήσει τις πωλήσεις σας μετά τις γιορτές

Πώς το remarketing μπορεί να βοηθήσει τις πωλήσεις σας μετά τις γιορτές | Ena Blog
Πώς το remarketing μπορεί να βοηθήσει τις πωλήσεις σας μετά τις γιορτές | Ena Blog

Καθώς ολοκληρώνεται η εορταστική περίοδος, οι περισσότεροι από εσάς πιθανότατα θα είδατε την επισκεψιμότητα των πελατών στα ηλεκτρονικά σημεία πώλησής σας (site και eshop) να φτάνει σε αρκετά υψηλά επίπεδα. Το θέμα, φυσικά, που ίσως σας απασχολεί είναι το τι μπορείτε να κάνετε για την περίοδο που ακολουθεί, καθώς μαζί με τις γιορτές ολοκληρώνεται και η αύξηση των αγορών που τις συνοδεύει. Μια κίνηση, η οποία θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε τα χαμηλά έως μηδενικά επίπεδα κίνησης επισκεπτών στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, είναι να εστιάσετε στο remarketing. Γι’ αυτό και σας παραθέτουμε με συνοπτικό τρόπο μια σειρά ενεργειών, που μπορείτε να κάνετε, ώστε να διατηρήσετε το ενδιαφέρον των επισκεπτών σας και να αυξήσετε τις πιθανότητες για ικανοποιητικές πωλήσεις στους επόμενους μήνες.

 

Στοχεύστε στους πελάτες που δεν αγόρασαν 

Τα ποσοστά των πελατών που επισκέπτονται ένα eshop ή ένα site με σελίδες προϊόντων και δυνατότητα ηλεκτρονικών αγορών και εγκαταλείπουν το καλάθι τους είναι πάντα μεγαλύτερα από αυτούς που ολοκληρώνουν τις συναλλαγές τους. Ανάμεσα σε αυτούς λοιπόν υπάρχουν άνθρωποι, που έχουν τη διάθεση να σας επισκεφθούν ξανά και να αποκτήσουν τα προϊόντα σας. Οπότε μπορείτε να στοχεύσετε σε αυτούς. Υπενθυμίστε τους με ένα email, ότι σας έχουν δει και ότι έχουν ήδη βάλει κάποιο ή κάποια προϊόντα σας στο καλάθι τους. Παράλληλα, μπορείτε να τους ενημερώσετε για νέες σειρές αλλά και για έκτακτες και ειδικά σχεδιασμένες, για αυτούς, προσφορές. Έτσι, θα κεντρίσετε το ενδιαφέρον τους, θα τους παρέχετε εξατομικευμένη ενημέρωση και φυσικά, θα αυξήσετε την κίνηση και τις δυνητικές σας πωλήσεις.

 

Στραφείτε στους ανενεργούς σας πελάτες 

Σίγουρα, κατά καιρούς, έχουν περάσει από τις σελίδες και τις ενότητες του eshop σας διάφοροι πελάτες που έκαναν μικρές ή μεγάλες αγορές. Μπορείτε να ανατρέξετε στα δεδομένα που έχετε, να δημιουργήσετε λίστες ανενεργών πελατών, να συνταιριάξετε τις τότε προτιμήσεις τους με τις ομάδες των προϊόντων σας που πιθανότατα να τους ενδιαφέρουν και σήμερα, και να αναθερμάνετε τη μεταξύ σας σχέση. Σχεδιάστε προσωποποιημένα μηνύματα για αυτούς, υπενθυμίστε τους την απήχηση που είχαν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σας, παρουσιάστε βελτιωμένες προτάσεις ειδικά για αυτούς και δώστε τους, με εκπτώσεις ή προγράμματα επιβράβευσης, το κίνητρο να βγουν από την αδράνεια ή το πελατολόγιο κάποιου ανταγωνιστή σας και να ξαναγίνουν οι δικοί σας πιστοί  καταναλωτές. 

 

Δημιουργήστε καμπάνιες που στοχεύουν σε ένα ευρύ κοινό 

Τόσο από τα στοιχεία που συγκεντρώνονται από το eshop όσο και από τα δεδομένα των κοινωνικών σας σελίδων, μπορείτε να δείτε ποιοι πελάτες έχουν κάνει σχετικές αναζητήσεις, ποιοι έχουν δει τις επικοινωνιακές σας ενέργειες και τις προϊοντικές σας αναρτήσεις, ποιοι έχουν αλληλεπιδράσει σε παρόμοια eshops στα κοινωνικά δίκτυα. Όλοι αυτοί συνθέτουν ένα ευρύ κοινό, το οποίο μπορεί να μην είναι ακόμα δικό σας αλλά έχει το προφίλ του δυνητικού σας πελατολογίου. Με αφορμή την περίοδο των εκπτώσεων που ακολουθούν την εορταστική περίοδο, μπορείτε να δημιουργήσετε στοχευμένες καμπάνιες οι οποίες θα τους κατευθύνουν στα ηλεκτρονικά σας σημεία πώλησης. Σε όσους έχουν κάνει επίσκεψη, χωρίς αγορά, μπορείτε να τους εμφανίσετε τα προϊόντα που είδαν τότε, αλλά με εμφανή τη διαφοροποίηση στις τιμές σας. Επενδύστε στο κείμενο που θα συνοδεύει τις προσφορές σας, στο πόσο επίκαιρο είναι να αποκτήσουν εκείνη τη στιγμή αυτό που είδαν στο παρελθόν αλλά και στο Call to Action κουμπί που θα «πυροδοτήσει» το ενδιαφέρον για αγορά. 

 

Προσαρμοστείτε στο περιβάλλον του «σύγχρονου» υπολογιστή, δηλαδή του κινητού τηλεφώνου 

Ένα από τα δεδομένα που πρέπει να λάβετε υπόψη σας σχεδιάζοντας τις καμπάνιες remarketing είναι ο μεγάλος χρόνος ενασχόλησης και η ισχυρή σύνδεση του σύγχρονου καταναλωτή με το κινητό του τηλέφωνο. Τα smartphones πια παρέχουν όλες τις δυνατότητες ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή, μεταξύ αυτών και την αγορά προϊόντων. Άρα, και οι ενέργειες που κάνετε θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένες ώστε να λειτουργούν εξίσου αποδοτικά και όταν ο πελάτης, στον οποίο στοχεύετε, τις βλέπει στην οθόνη του κινητού του. Δηλαδή, τα νοήματα που τους απευθύνετε να είναι περιεκτικά, οι εικόνες να έχουν καλή ανάλυση, να έχουν θέμα που να κερδίζει τον καταναλωτή με την πρώτη ματιά, οι τίτλοι να είναι σύντομοι και ενδιαφέροντες και φυσικά, οι τιμές να συμφέρουν πραγματικά και να είναι αντικειμενικά ανταγωνιστικές. 

 

Αξιοποιείστε δοκιμασμένα εργαλεία του digital marketing για τους ενεργούς σας πελάτες 

Και εάν αναρωτιέστε τι θα κάνετε με το υπάρχον πελατολόγιό σας, αυτό που είναι πρόσφατα ενεργό και σας τίμησε με τις εορταστικές του αγορές, υπάρχουν απαντήσεις. Όπως το να τους επιβραβεύσετε με εκπτωτικούς κωδικούς και το ελεύθερο να τους αξιοποιήσουν εντός μιας προκαθορισμένης περιόδου (όπως για παράδειγμα 15 Ιανουαρίου με 15 Φεβρουαρίου ή την περίοδο που θεωρείτε ότι θα εμφανιστεί ενδεχομένως μια πτώση στην επισκεψιμότητά σας). Αντίστοιχα, μπορείτε να τους αποστείλετε κουπόνια για συγκεκριμένες σειρές προϊόντων που θέλετε να δείτε να κινούνται μετά τις γιορτές, βάσει πάντοτε του αποθέματός σας. Τέλος, μπορείτε να συνεχίσετε να γιορτάζετε, παρατείνοντας το ευχάριστο κλίμα των Χριστουγέννων, με έξυπνους τίτλους και μηνύματα στις remarketing ενέργειές σας, όπως π.χ. «Ό,τι ευχηθήκατε συνεχίζει να γίνεται πραγματικότητα» κ.λπ. Έτσι, θα μπορέσετε να γεφυρώσετε μια ουδέτερη περίοδο μεταξύ των γιορτών και των εκπτώσεων, να δημιουργήσετε ένα ευχάριστο κλίμα για τους πελάτες σας και να προβάλετε έξυπνα και πρώτοι από τους ανταγωνιστές σας την τιμολογιακή σας πολιτική.