Social Media και Εστίαση: Τα πιο συχνά λάθη και πώς θα τα αποφύγετε

Social Media και Εστίαση: Τα πιο συχνά λάθη και πώς θα τα αποφύγετε | Ena Blog
Social Media και Εστίαση: Τα πιο συχνά λάθη και πώς θα τα αποφύγετε | Ena Blog

Όλοι γνωρίζουμε πως η επιτυχημένη παρουσία μιας επιχείρησης στα κοινωνικά δίκτυα αποτελεί σημείο κλειδί για την αναγνωρισιμότητά της και κατά συνέπεια για την αύξηση των πωλήσεών της. Εφόσον λοιπόν, δραστηριοποιείστε σε αυτήν την κατηγορία, είναι καλό να γνωρίζετε πως δεν αρκεί μόνο η ενημερωμένη παρουσία, αλλά χρειάζεται να ακολουθείτε τις βέλτιστες πρακτικές αυτών των καναλιών και να αντιμετωπίζετε τις «παγίδες» της διαχείρισής τους. Γι’ αυτό, θα αναφερθούμε συνοπτικά στα πιο συχνά λάθη που παρατηρούνται στην διαδικτυακή προβολή μιας επιχείρησης εστίασης, αλλά και τους τρόπους για να τα αποφύγετε.

Η ασυνέπεια του περιεχομένου και του ύφους επικοινωνίας

Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που γίνονται στις κοινωνικές σελίδες μιας επιχείρησης εστίασης αφορά το περιεχόμενό και το ύφος του. Άλλες αναρτήσεις με πληθυντικό ευγένειας, άλλες άμεσες στο β’ ενικό πρόσωπο, κάποιες με σοβαρό τόνο και ανάμεσά τους δημοσιεύσεις με χιούμορ και χαλαρή διάθεση, μοιάζουν με σκόρπια συστατικά σε μια συνταγή και δεν βοηθούν στο κτίσιμο μιας συμπαγούς εικόνας για την επιχείρησή σας. Αντίστοιχα και στις εικόνες, οι διαφορετικής αισθητικής φωτογραφίες και τα πολυποίκιλα εικαστικά θέματα, με κάποια αδιάφορα για το κοινό που στοχεύετε, μπορούν να δημιουργήσουν μια σχετική σύγχυση. Ο τρόπος για να το αποφύγετε είναι να δημιουργήσετε ένα σταθερό και ομοιόμορφο πλάνο επικοινωνίας, το οποίο θα στηρίζεται στους παρακάτω άξονες:

  • Αισθητική και εικαστική παρουσία: Διαλέξτε έναν κοινό τρόπο παρουσίασης των προτάσεών σας (π.χ. φωτογραφισμένα στο εσωτερικό περιβάλλον σας ή σε εξωτερικό χώρο, σε φωτεινό λευκό background ή σε σκούρο μαύρο ή σκοτεινό, αλλά ταυτόχρονα και κομψό φόντο).
  • Ημέρες Δημοσιεύσεων: Αντί να αναρτάτε περιεχόμενο σε άτακτα χρονικά διαστήματα, ορίστε 3 ή 4 συγκεκριμένες ημέρες της εβδομάδας, στις οποίες θα έρχεστε σε επαφή με το κοινό σας, βοηθώντας το να σας παρακολουθήσει πιο εύκολα.
  • Περιεχόμενο Δημοσιεύσεων: Καθορίστε 2-3 κατηγορίες για τις δημοσιεύσεις σας. Για παράδειγμα, τα πιάτα σας, ο χώρος σας και οι συνταγές σας, είναι μια καλή λύση για να αποφύγετε τις σχετικές ασυνέπειες.
  • Ύφος Επικοινωνίας: Ακολουθείστε για το περιεχόμενό σας έναν και μόνο τόνο φωνής, αυτόν που σας αντιπροσωπεύει καλύτερα, και θα σας βοηθήσει να επικοινωνήσετε αποδοτικότερα με το κοινό σας (για παράδειγμα, αν έχετε νεανικό προφίλ και η οικειότητα είναι το δυνατό σας σημείο, επιλέξτε το β’ ενικό, αν θέλετε να προβάλλετε την επωνυμία του εστιατορίου σας, μιλήστε για αυτό στο γ’ πρόσωπο κλπ.),

H εστίαση δεν είναι εμπόριο, είναι εμπειρία

Σε αρκετές περιπτώσεις, καταστήματα εστίασης διαχειρίζονται τις κοινωνικές τους σελίδες με παρόμοιο τρόπο με τις υπόλοιπες εμπορικές επιχειρήσεις. Προβολή της τιμολογιακής πολιτικής, συχνές εκπτώσεις σε τιμές και ποσοστά και άλλες προσφορές ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Όμως, δεν θα πρέπει να ξεχνάτε, ότι ο κλάδος σας απευθύνεται κυρίως στις αισθήσεις ενός πελάτη, καθώς η έξοδος έχει αποκτήσει τον χαρακτήρα βιωματικής εμπειρίας. Γι’ αυτό και ο τελικός προορισμός του καταναλωτή ορίζεται, κατά ένα μεγάλο ποσοστό, από αυτές. Επιλέξτε, λοιπόν, να μιλήσετε στη γεύση, την όσφρηση, την ακοή, την όραση και την αφή, με τους παρακάτω τρόπους: 

  • Με επαγγελματικές φωτογραφίες των πιάτων σας, που αναδεικνύουν τη σπάνια νοστιμιά, τη χορταστική παρουσίασή τους και μικρές λεπτομέρειες.
  • Με πληροφορίες που προκαλούν τη φαντασία, όπως για παράδειγμα η αναφορά σε ένα προς ένα στα συστατικά και τις αγνές πρώτες ύλες που διαλέξατε, που δημιουργούν συνειρμούς και ξυπνούν μνήμες.
  • Φροντίστε για τη ζωντάνια και τη φρεσκάδα των χρωμάτων σας, καθώς πάντα η πρώτη επαφή των πελατών σας με τις δημιουργίες σας είναι οπτική και η πρώτη δοκιμή είναι με την όραση.
  • Προσπαθείτε να αποδώσετε συμμετρικά, το σύνολο της εικόνας σας, ώστε ο καταναλωτής να πάρει μια διανοητική αίσθηση τελειότητας, φροντίδας και άψογου επαγγελματισμού.

Τα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι ιστότοποι αλλά χώροι αλληλεπίδρασης

Αρκετοί λογαριασμοί επιχειρήσεων εστίασης στα κοινωνικά δίκτυα ακολουθούν την τακτική της δόμησης ενός site, δηλαδή πληροφορίες και εικόνες «κλειστές» ή αποκομμένες από την αλληλεπίδραση με το κοινό. Όμως αυτά ακριβώς τα μέσα δημιουργήθηκαν για να επικοινωνείτε και να αφουγκράζεστε τις ανάγκες του κοινού σας, να απαντήσετε σε σχόλιά τους, να αλληλεπιδράτε μαζί τους και τελικά, να αυξάνετε το ποσοστό δικτύωσή σας. Ο πρώτος κανόνας είναι φυσικά να είστε σε ετοιμότητα και να απαντάτε σε σύντομο χρονικό διάστημα, έγκαιρα κι επίκαιρα, στις τοποθετήσεις των χρηστών στις αναρτήσεις που δημοσιεύετε. Παράλληλα, μπορείτε:

  • Να αναφέρεστε (tag) και σε άλλες επιχειρήσεις εστίασης ή και chefs στις δημοσιεύσεις σας, που τονώνουν τον κλαδικό διάλογο, προκαλούν μεγαλύτερο ενδιαφέρον στους χρήστες και δίνουν κινητικότητα και ζωντάνια στα θέματα που αναρτάτε.
  • Να αναδημοσιεύετε και να μοιράζεστε περιεχόμενο, από άλλες σελίδες ή λογαριασμούς, που αποδεικνύουν ότι παρακολουθείτε τις εξελίξεις στο χώρο και σταχυολογούν τη συλλογική σας συνείδηση σαν υπεύθυνος επαγγελματίας.

Μια κοινωνική σελίδα δεν κρύβει την απόδοσή της

Η διαχείριση μιας σελίδας κοινωνικού δικτύου από αρκετές επιχειρήσεις εστίασης γίνεται πολλές φορές επιφανειακά, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα στατιστικά της απόδοσή της. Όμως, ένας κοινωνικός λογαριασμός σας, για παράδειγμα στο Facebook ή το Instagram, είναι χαρακτηριστικά απλός για να τον παρακολουθείτε και να βγάζετε πολύτιμα συμπεράσματα. Επιλέγοντας τον Έλεγχο Πληροφοριών (Insights), μπορείτε να αντιληφθείτε αμέσως ποιες κινήσεις ή αναρτήσεις αρέσουν ή αφήνουν αδιάφορο το κοινό σας. Έτσι, μπορείτε να επικεντρωθείτε σε αυτές που αποδίδουν και συμβάλλουν στην αύξησης της επισκεψιμότητάς σας. Από τα στοιχεία του Ελέγχου Πληροφοριών, ξεχωρίζουν τα: 

  • Reach: η ακριβής αποτύπωση της απήχησης που έχει το επιχειρηματικό σας προφίλ στην εκάστοτε κοινότητα που συμμετέχετε.
  • Engagement Rate: το ποσοστό αλληλεπίδρασης των χρηστών με τον λογαριασμό και τα θέματα που αναρτάτε.
  • Νέα Likes και Net Likes: η μαθηματική πράξη που δείχνει το κατά πόσο είστε σε σωστό δρόμο, αφού σας απεικονίζει τον αριθμό των νέων likes που συγκεντρώσατε μείον του αριθμού unlikes που έγιναν στο χρονικό διάστημα που σας ενδιαφέρει.