Τι μπορούμε να αλλάξουμε στην επικοινωνία μας στην εποχή της νέας κανονικότητας;

Τι μπορούμε να αλλάξουμε στην επικοινωνία μας στην εποχή της νέας κανονικότητας | Ena Blog
Τι μπορούμε να αλλάξουμε στην επικοινωνία μας στην εποχή της νέας κανονικότητας | Ena Blog

Η νέα κανονικότητα της αγοράς που βιώνουν οι επιχειρηματίες της χώρας καθορίζεται από δυο σημαντικές παραμέτρους. Την ύπαρξη της πανδημίας Covid-19 και τα στάδια άρσης των περιοριστικών μέτρων, που είχαν ληφθεί από την ελληνική κυβέρνηση. Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει τους καταναλωτές σε νέες συνήθειες και τους επαγγελματίες σε προβληματισμό για το πώς μπορούν να αντιμετωπίσουν τα νέα δεδομένα. Φυσικά, ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία σε αυτήν την προσπάθειά σας είναι η επικοινωνία και οι ενέργειες προβολής σας. Για αυτό το λόγο, έχουμε συγκεντρώσει μια σειρά στοιχείων τα οποία μπορεί να σας βοηθήσουν στο να προσαρμόσετε την επικοινωνία σας στις ανάγκες αυτής της ιδιαίτερης περιόδου, ώστε να γίνει πιο αποτελεσματική και πιο αποδοτική για τους στόχους σας.

Το μήνυμα γίνεται πιο απλό και πιο οικείο: Βγαίνοντας από μια κρίση, η πλειονότητα των καταναλωτών είναι λογικό να αισθάνεται αποπροσανατολισμένη. Απευθύνετέ τους μηνύματα απλά, λιτά, κατανοητά και οικεία. Φέρτε τους βήμα-βήμα ξανά κοντά σας με εκπτώσεις ή προσφορές, με αφορμή την πιο επίκαιρη και ειλικρινή αφορμή που έχετε: Το ότι ξανασυναντηθήκατε!

Το ύφος γίνεται πιο ανθρώπινο και πιο συναισθηματικό: Είναι σημαντικό να αντιληφθείτε ότι το κοινό σας βίωσε μία συναισθηματική περιπέτεια. Έμειναν περιορισμένοι σπίτι τους, μακριά από τις εργασίες τους και αρκετοί από αυτούς σε απόσταση από την οικογένεια και τους φίλους τους. Αναπτύξτε την ικανότητά σας να καταλαβαίνετε τις πραγματικές τους ανάγκες και προτείνετε λύσεις και προτάσεις που αποτυπώνουν τη συναισθηματική σας ευφυΐα. 

Ο διάλογος γίνεται πιο συχνός και παντού: Σίγουρα απέχουμε πολύ από την εποχή, που απλώς μια διαφημιστική ενέργεια σε κάποιο μέσο, μπορεί να ήταν αρκετή για να γνωστοποιήσει την επωνυμία σας και την εμπορική σας παρουσία. Αυτό που χρειάζεται σήμερα, είναι συχνή επαφή με τους πελάτες σας σε όλο το φάσμα των μέσων που έχετε στη διάθεσή σας. Με posts στα social media, με άρθρα στο blog σας, με απαντήσεις στις κριτικές και τις αξιολογήσεις τους στο e-shop σας, με  ένα email ή ένα sms που να τους ενημερώνει για αποκλειστικό δώρο για αυτούς, ακόμη και μικρής χρηματικής αξίας. Παράλληλα, υιοθετώντας τις τακτικές του social customer care, μπορείτε να δείξετε και στην πράξη, πως είστε διαρκώς δίπλα στους πελάτες σας και μέσω των κοινωνικών δικτύων στα οποία διατηρείτε λογαριασμό.

Το προϊόν αλλάζει και γίνεται καλύτερο: Οι προηγούμενοι μήνες επέφεραν σημαντικές αλλαγές στην καθημερινή ζωή, τις συνήθειες και τη διατροφή των καταναλωτών. Αλλαγές που ανέδειξαν τις ανάγκες για νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Αφουγκραστείτε αυτές τις αλλαγές και επανασχεδιάστε αυτά που προσφέρετε αξιοποιώντας τα καλύτερα υλικά που έχετε. Για παράδειγμα, έχετε ένα εστιατόριο που φημίζεται για τα μπιφτέκια του; Μπορείτε να βάλετε στη συνταγή σας μια υπερτροφή, όπως π.χ. η  κινόα και έτσι, να παρουσιάστε ένα νέο πιάτο που συνδυάζει την, κατοχυρωμένη από εσάς, νοστιμιά, αλλά συγχρόνως ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για πιο υγιεινά γεύματα. Από την άλλη, αν έχετε κατάστημα λιανικής και σχεδιάζετε να κάνετε κάποια έκπτωση σε μια σειρά προϊόντων, προσπαθήστε να συμβαδίσετε με τις ανάγκες των πελατών σας αυτή την εποχή, πολλοί από τους οποίους αποφεύγουν τις συχνές επισκέψεις σε καταστήματα. Έτσι, μπορείτε να μειώσετε το ποσοστό της έκπτωσης και εναλλακτικά να προσφέρετε ένα προϊόν μακράς διάρκειας.

Η σχέση με τον πελάτη γίνεται δέσμευση: Ο πελάτης που επιστρέφει αυτήν την περίοδο σε μια επιχείρηση, το κάνει γιατί, πριν το lock down, δικαίωνε τις προσδοκίες του. Μόνο που τώρα σε αυτές έχουν προστεθεί και νέες. Δείξτε του έμπρακτα ότι είστε δίπλα του και ότι η σχέση σας έχει εξελιχθεί και έχει γίνει δέσμευση. Με καλύτερη εξυπηρέτηση, παρουσιάζοντας ποιοτικές λύσεις, για τις μικρές και μεγάλες ανάγκες του. Με προτεραιότητα στην ασφάλειά του, τηρώντας πιστά τους κανόνες υγιεινής και προστασίας, που έχουν τεθεί στην επιχείρησή σας. Με φροντίδα και έννοια για εκείνον, μειώνοντας την «απόσταση» με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων και της δυναμικής των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης. Γιατί, απλά αν η επιχείρησή σας είναι η οικογένειά σας, σήμερα περισσότερο από ποτέ, το πιο σημαντικό μέλος της είναι ο πελάτης σας.