Η μείωση του μέσου όρου ηλικίας των ταξιδιωτών και πώς επηρεάζει τις ξενοδοχειακές υπηρεσίες

Η μείωση του μέσου όρου ηλικίας των ταξιδιωτών και πώς επηρεάζει τις ξενοδοχειακές υπηρεσίες | Ena Blog
Η μείωση του μέσου όρου ηλικίας των ταξιδιωτών και πώς επηρεάζει τις ξενοδοχειακές υπηρεσίες | Ena Blog

Εν αναμονή της έναρξης της τουριστικής περιόδου, αξίζει να αναφερθούμε σε μια σημαντική αλλαγή, που αναφέρεται από τους ειδικούς μελετητές του κλάδου σε όλο τον κόσμο: Την μείωση του μέσου όρου ηλικίας των ανθρώπων που θα ταξιδέψουν τελικά φέτος. Ένα γεγονός που συνθέτει και το περιβάλλον, στο οποίο καλείται να προσαρμοστεί και ο τρόπος λειτουργίας τόσο, των μικρών ή μεγάλων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, όσο και το σύνολο των επαγγελμάτων που σχετίζονται με αυτές, όπως τα ταξιδιωτικά πρακτορεία, τα τουριστικά καταστήματα, η εστίαση και η αναψυχή κ.ά. Γι’ αυτό και έχουμε προχωρήσει σε μια συνοπτική καταγραφή των πιθανών αποτελεσμάτων, που σχετίζονται με το φαινόμενο της εμφάνισης όλο και περισσότερων νέων ανθρώπων στην υποδοχή της ξενοδοχειακής επιχείρησής σας.

Νεαρότερη ηλικία σημαίνει αυθορμητισμός και απόφαση της τελευταίας στιγμής 

Σε αντίθεση με τις καταγεγραμμένες συνήθειες των ατόμων κάθε φύλου στις ηλικίες των 40 ετών και πάνω, οι μικρότεροι ταξιδιώτες, εκφραστές των τάσεων της γενιάς των millennials και της GenX, χαρακτηρίζονται από τον αυθορμητισμό τους και την τάση να αλλάζουν τις αποφάσεις τους την τελευταία στιγμή. Για το κοινό αυτό, μια άρση ταξιδιωτικού περιορισμού σε μια περιοχή ή χώρα κυρίαρχης επιθυμίας τους ή μια αλλαγή στις απαιτήσεις εισόδου σε αυτήν προς το ελαστικότερο, σημαίνει και την ακύρωση ενός άλλου ταξιδιού που επιλέχθηκε εναλλακτικά. Κάτι απόλυτα λογικό για τις ηλικίες αυτές, αφού κυρίαρχη ανάγκη τους είναι να προσφέρουν στον εαυτό τους όλα όσα στερήθηκαν τη χρονιά που πέρασε. Παράλληλα, χαρακτηριστική είναι η διάθεσή τους για όσο το δυνατόν μεγαλύτερη καθυστέρηση της ολοκλήρωσης των κρατήσεών τους, καθώς αναμένουν αλλαγές προς το θετικότερο για το πλαίσιο των ταξιδιών τους. Αυτά είναι στοιχεία τα οποία μπορεί να μεταφράζονται ως χαμηλή  κίνηση για τις προσδοκίες ενός ξενοδοχείου ή ενός ταξιδιωτικού πρακτορείου. Όμως, εσείς θα πρέπει να είστε έτοιμοι, ακόμα και μεσούσης της καλοκαιρινής περιόδου να δείτε απότομη κορύφωση της ζήτησης των δωματίων σας από αυτό το συγκεκριμένο ταξιδιωτικό κοινό. Ο λόγος είναι η ίδια η έδρα σας, εντός των συνόρων της Ελλάδας, η οποία έχει «χτίσει» από το προηγούμενο καλοκαίρι την ταυτότητα ενός αντιπανδημικού καταφυγίου και, ειδικά για αυτές τις ηλικίες, του πιο σίγουρου πλανήτη νέων εμπειριών και μοναδικών στιγμών ανάτασης και αναζωογόνησης από ένα δύσκολο και ιδιαίτερο χειμώνα. Αξίζει, επίσης να αναφερθούμε στην επιθυμία των ανθρώπων αυτών για να απολαύσουν, όσο το δυνατό περισσότερο, ό,τι καλύτερο έχει να τους προσφέρει ο τόπος διαμονής τους. Οπότε, καλό είναι να θεωρήσετε, αν είναι δεδομένο το ενδιαφέρον τους για εξυπηρέτηση αρκετών αστέρων και αναβαθμισμένες, αν όχι πολυτελείς, σύγχρονες και άνετες υποδομές φιλοξενίας.

Πώς η μικρότερη ηλικία ανεβάζει το επίπεδο των προσδοκιών 

Πίσω από αυτήν τη δημογραφική αλλαγή, κρύβεται ένα πολυσύνθετο μωσαϊκό ανθρώπων. Νεαρά ζευγάρια μέσης και ανώτερης οικονομικής κατάστασης, φοιτητικές παρέες υψηλού ακαδημαϊκού μορφωτικού επιπέδου με οικολογικά και πολιτιστικά ενδιαφέροντα, οικογένειες με πολύ μικρά παιδιά και νεωτερικής φιλοσοφίας, επαγγελματίες με σύντομη, αλλά και επιτυχημένη καριέρα στον τομέα τους, είναι κάποια από τα παραδείγματα που επιβεβαιώνουν ότι μικρή ηλικία δεν σημαίνει και απαραίτητα μικρές απαιτήσεις από την επιχείρηση φιλοξενίας τους. Κυρίως όμως, μιλάμε για ανθρώπους που, στην πλειοψηφία τους, η ηλεκτρονική διασύνδεση είναι σύμφυτη με την επαγγελματική τους δραστηριότητα και η συμμετοχή τους στα διεθνή, αλλά και εγχώρια κοινωνικά δίκτυα παρακολουθείται από χιλιάδες άλλους με τη δέουσα προσοχή. Οπότε ένα μικρό ατόπημα στην εξυπηρέτηση, όπως η άρνηση σερβιρίσματος πρωϊνού σε μη καθορισμένη ώρα ή η αδυναμία της κουζίνας για ετοιμασία vegan γευμάτων ενδέχεται να μεγεθυνθεί σε απρόσμενα μεγάλο βαθμό μέσω των διαδικτυακών κύκλων τους. Γι’ αυτό  χρειάζεται και από την πλευρά σας να φροντίσετε προσεκτικά και την παραμικρή λεπτομέρεια του πακέτου φιλοξενίας που ετοιμάζετε να προσφέρετε για την περίοδο που έρχεται: Με ευέλικτο σχεδιασμό της λειτουργίας της κουζίνας σας, έξυπνες και πρακτικές «γέφυρες» μεταξύ γευμάτων, όπως το πρωϊνό και το brunch, συνεπής ανταπόκριση από έμπειρο και εκπαιδευμένο προσωπικό, τακτική παρακολούθηση των σχολίων και των αξιολογήσεων που επιδέχεστε στο διαδίκτυο και τα ηλεκτρονικά σημεία παρουσία σας. Μην ξεχνάτε, ότι όσοι άνθρωποι αυτής της ηλικίας επιλέξουν την πατρίδα μας για τις διακοπές τους, θα έχουν κάνει ήδη μια γενναία κίνηση υπέρ της Ελλάδας και της επιχείρησής σας. Οπότε, τους αξίζει να τους επιβραβεύσετε, αιφνιδιάζοντας τους ευχάριστα με την αντίληψη των πραγματικών τους αναγκών και με το ανώτερο ποιοτικό επίπεδο του επαγγελματισμού και των υπηρεσιών σας.

H εκτόνωση υποχωρεί μπροστά στην βιωματική εμπειρία 

Οι φετινές διακοπές για μια ηλικία χαρακτηριστικά κινητική και ενεργητική, σημαίνει και το τέλος της παθητικής αναψυχής. Ένα γεγονός απόλυτα λογικό, καθώς αυτή η περίοδος αποτελεί την εισαγωγή στον επίλογο μιας παρατεταμένης χρονικής περιόδου περιορισμών στις μετακινήσεις και καθιστικής ζωής λόγω τηλεργασίας. Οπότε είναι καλό να αναμένετε στις επιχειρήσεις σας ανθρώπους, που σίγουρα θα ξαπλώσουν στην κοντινή σας παραλία ή την πισίνα σας απολαμβάνοντας τα δροσιστικά σας κοκτέιλ, αλλά μόνο για μικρό διάστημα της ημέρας. Με κύρια επιδίωξη την αναζήτηση βιωματικών αναμνήσεων και εμπειριών που θα τους τονώσουν, θα τους «γυμνάσουν» συναισθηματικά και ψυχολογικά, θα τους αναζωογονήσουν. Οι ταξιδιώτες αυτοί χαρακτηρίζονται για το πολυδιάστατο ημερήσιο πρόγραμμα που αφήνει πίσω του το παραδοσιακό τρίπτυχο «θάλασσα-φαγητό-ποτό». Πώς μπορείτε να ανταποκριθείτε σε αυτό; Με την αναθεώρηση της αντίληψης ότι διαθέτετε απλά μια επιχείρηση φιλοξενίας. Το σύγχρονο, πια, ξενοδοχείο είναι ο κόμβος που διασυνδέει τον επισκέπτη με την εμπειρία που αποζητά.Εμπλουτίστε το πρόγραμμα που ετοιμάζετε με αποδράσεις πολιτιστικού και οικολογικού χαρακτήρα. Επιλέξτε τη συνεργασία, εφόσον δεν διαθέτετε τις υποδομές, με τοπικούς επαγγελματίες και συγκροτήματα που διευρύνουν το «μπουκέτο» των υπηρεσιών σας με υπηρεσίες αθλημάτων και ευεξίας. Εμπλουτίστε τα ηλεκτρονικά σημεία παρουσίας σας με αναλυτικές πληροφορίες για το πολιτιστικό και ιστορικό «γίγνεσθαι» της περιοχής σας. Με τέτοιες κινήσεις, μπορείτε να  αναδείξετε την επιχειρηματική σας επωνυμία, ως το όνομα που θα υπογράψει τα βιώματα κάθε σας επισκέπτη, τόσο αυτών που σκοπεύουν να σας επισκεφθούν φέτος όσο και τον κοινωνικό τους κύκλο που θα ακολουθήσει τις επόμενες χρονιές.