Τα social media έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο πολλές επιχειρήσεις διαφημίζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Για τον τομέα του τουρισμού, συγκεκριμένα, η άνοδος του Διαδικτύου και η αυξημένη δημοτικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει μεταμορφώσει το τουριστικό μάρκετινγκ.
Η μεγαλύτερη αλλαγή που έχουν προκαλέσει τα social media στην τουριστική βιομηχανία είναι οι διαδικτυακές κριτικές. Οι σημερινοί τουρίστες επισκέπτονται το διαδίκτυο για να ερευνήσουν τους μελλοντικούς προορισμούς τους, τα καταλύματα, τα εστιατόρια και τα τουριστικά καταστήματα.
Σύμφωνα με έρευνες, το 89% των σημερινών τουριστών βασίζουν τις επιλογές τους στο περιεχόμενο των κριτικών που έχουν δημοσιεύσει άλλοι.
Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Instagram και το Facebook, μέχρι τους ιστότοπους κριτικών και βαθμολογίας ξενοδοχείων, εστιατορίων και αξιοθέατων, όπως το TripAdvisor, οι τουρίστες πλοηγούνται στο διαδίκτυο ώστε να αντλήσουν πληροφορίες και έμπνευση για το επόμενο ταξίδι τους.
Εκτός από τις κριτικές και το περιεχόμενο που δημοσιεύεται στο διαδίκτυο, οι άνθρωποι πλέον μοιράζονται προσωπικές τους στιγμές στα social media, ειδικά σε περιόδους που κάνουν τις διακοπές τους.
Περισσότεροι από το 97% των τουριστών μοιράζονται φωτογραφίες και βίντεο από τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες, οικοδομώντας έτσι ένα δίκτυο μέσα από το οποίο επηρεάζουν κι άλλους.
Η χρήση των social media έχει επίσης αλλάξει την ποιότητα και τον τρόπο που εξυπηρετούν οι επιχειρήσεις τους πελάτες τους. Η πλειοψηφία των σημερινών επιχειρήσεων διαθέτουν μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία, μέσα από την οποία εξυπηρετούν δυσαρεστημένους ή μπερδεμένους πελάτες.
Οι επιχειρήσεις που απαντούν στα παράπονα των πελατών τους με ειλικρίνεια και ευγένεια είναι πολύ περισσότερο δημοφιλείς στο διαδίκτυο από άλλες και προσελκύουν περισσότερους νέους πελάτες .
Τέλος, τα social media λειτουργούν και ως ένα «κοινωνικό αυτί» μέσα από το οποίο μπορείτε να αφουγκραστείτε τις ανάγκες των πελατών, να μάθετε τις προτιμήσεις τους και να ανακαλύψετε τους καλύτερους τρόπους για να τους προσεγγίσετε. Η επαφή με τους πελάτες σας μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα σας βοηθήσει να τους προσφέρετε μια μοναδική εμπειρία διακοπών, την οποία θα προτείνουν έπειτα και σε άλλους.