Πρωτόκολλα υγιεινής και νέες τεχνολογίες: Οι δυο νέοι πρωταγωνιστές της τουριστικής φιλοξενίας

Πρωτόκολλα Υγιεινής και Νέες Τεχνολογίες: Οι δυο νέοι πρωταγωνιστές της τουριστικής φιλοξενίας | Ena Blog
Πρωτόκολλα Υγιεινής και Νέες Τεχνολογίες: Οι δυο νέοι πρωταγωνιστές της τουριστικής φιλοξενίας | Ena Blog

Όπως όλοι γνωρίζουμε, τα αποτελέσματα της πανδημίας του Covid-19, οι διαδικασίες εμβολιασμού του πληθυσμού, καθώς και η πολιτική που ακολουθεί κάθε χώρα σε αυτόν τον τομέα, συνθέτουν ένα απαιτητικό πλαίσιο, στο οποίο καλούνται να λειτουργήσουν τα ξενοδοχεία και οι τουριστικές επιχειρήσεις ευρύτερα. Ενόψει των καλοκαιρινών μηνών, αξίζει να αναφέρουμε ότι ο βαθμός επιτυχίας για κάθε επαγγελματία του κλάδου, θα εξαρτηθεί από τον τρόπο με τον οποίο θα ανταποκριθεί στις προκλήσεις και τις τάσεις της ξενοδοχειακής εξυπηρέτησης, που έχουν αναδυθεί από τις παραπάνω περιστάσεις.

Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε προχωρήσει σε μια συνοπτική περιγραφή των δύο νέων και βασικών δεδομένων, που προκύπτουν για την τουριστική φιλοξενία αυτής  της χρονιάς. Δυο παραγόντων που πρόκειται να αποτελέσουν και τους πρωταγωνιστές στην επιλογή προορισμού και διαμονής για την πλειοψηφία των τουριστών, τόσο από το εξωτερικό, όσο και από την ίδια μας την χώρα:

1.Τα βελτιωμένα πρωτόκολλα υγιεινής: 

Στη διάρκεια του προηγούμενου καλοκαιριού, ο κλάδος της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας ήταν από τους πρώτους που εφάρμοσε, με επιτυχημένο τρόπο, τα επιβεβλημένα από τους κρατικούς φορείς πρωτόκολλα και μέτρα υγιεινής. Στο ίδιο μοτίβο θα κινηθεί και η φετινή τουριστική σεζόν, με την ανάγκη αυτή την φορά, να δημιουργηθούν νέα προγράμματα και επιπλέον στρατηγικές που προσφέρουν πολλαπλάσια ασπίδα προστασίας για τους επισκέπτες, από τις ίδιες τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Ένα γεγονός, το οποίο έρχεται να προστεθεί στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα κάθε επιχείρησης, καθώς τη μερίδα του λέοντος στο ενδιαφέρον και την προτίμηση του υποψήφιου πελάτη, θα κερδίζει το ξενοδοχείο ή κατάλυμα το οποίο θα προσφέρει περισσότερα, εφευρετικότερα, και πέρα των προβλεπόμενων, μέτρα προστασίας από την πανδημία. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό για την «νέα φυσιολογική» πραγματικότητα στην εξυπηρέτησή σας; Καταρχήν, οι τακτικοί καθαρισμοί των χώρων της επιχείρησης, οι ενδελεχείς απολυμάνσεις των δωματίων μετά το check out, τα μέτρα κοινωνικής απόστασης στις τακτικές και απαραίτητες διαδικασίες όπως είναι το πρωϊνό, το γεύμα, η υποδοχή των επισκεπτών και ο έλεγχος των κρατήσεών τους, θεωρούνται «εκ των ουκ άνευ». Σημαντικό ρόλο, επίσης, παίζει και η αναθεώρηση του τρόπου λειτουργίας των χώρων, που έχετε διαμορφώσει στο ξενοδοχείο σας για την συγκέντρωση και εστίαση των πελατών σας. Μια καλή απάντηση στις νέες ανάγκες που διαμορφώνονται, είναι η μετατροπή των ανοιχτών και υπαίθριων χώρων που διαθέτετε, σε χώρους εξοπλισμένους με την ικανότητα να φιλοξενήσουν τουρίστες για διαφορετικούς λόγους. Είτε πρόκειται για φαγητό και ποτό, είτε για διάλειμμα και καφέ, ακόμα και για επαγγελματικές συναντήσεις ή συνεδρίες, όλα συνηγορούν ότι στο 2021 ο ανοικτός δημόσιος χώρος συνάντησης και συγκέντρωσης θα είναι από τα κυρίαρχα ζητούμενα των πελατών ενός ξενοδοχείου ή τουριστικής επιχείρησης. Παράλληλα, η σταθερή συνεργασία σας με ένα εστιατόριο μπορεί να αποτελέσει και μια καλή κάλυψη της ανάγκης πολλών πελατών σας για «φαγητό από έξω» και «παράδοση στο δωμάτιο». Τέλος, αξίζει να δώσετε προσοχή στην ανάγκη για επαυξημένη ιδιωτικότητα ή αλλιώς μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ των επισκεπτών σας. Δωμάτια με το δικό τους προαύλιο χώρο, αυτόνομες καμπάνες, συγκροτήματα κατοικιών, που προσφέρουν σε ένα ζευγάρι ή μια οικογένεια περισσότερο χρόνο και χώρο προστατευμένης απομόνωσης, αναμένονται να έχουν μεγαλύτερη ζήτηση και σε περίπτωση που η επιχείρησή σας διαθέτει αυτές τις υποδομές, θα είναι καλό να προστεθούν στα πλεονεκτήματά σας. 

2. Οι νέες τεχνολογίες υποδοχής και εξυπηρέτησης:

Για τους ταξιδιώτες αυτής της χρονιάς σημαντικός παράγοντας είναι η ελαχιστοποίηση των σημείων φυσικής επαφής μέσω των τεχνολογικών εφαρμογών και των καινοτόμων δυνατοτήτων της επιστήμης της πληροφορικής. Με σκοπό τη μείωση των πιθανοτήτων εξάπλωσης μικροβίων και ιών, εφαρμογές για κινητά και QR codes, ηλεκτρονικές πλατφόρμες, δυνατότητες ανέπαφης και διαδικτυακής εξυπηρέτησης κατά τη διάρκεια της διαμονής, έρχονται να προστεθούν στο μενού της εξυπηρέτησης ενός ξενοδοχείου εξασφαλίζοντας του το πλεονέκτημα, απέναντι στον ανταγωνισμό και το προβάδισμα στην εμπιστοσύνη του τουριστικού κοινού. Οπότε είναι εύλογη, και ίσως πιο αναγκαία από ποτέ, η προσπάθεια να μετασχηματίσετε την παραδοσιακή επιχείρηση φιλοξενίας που διαθέτετε, σε ένα ηλεκτρονικό ξενοδοχείο ακόμα και πρώιμου σταδίου.  Οι δυνατότητες που έχετε είναι αρκετές χάρη σε προμηθευτές και εξειδικευμένες εταιρείες που αναπτύσσουν υπηρεσίες και λογισμικά αποκλειστικά για τον κλάδο και με στόχο την μετατροπή της φυσικής παρουσίας, σε μια μοναδική διαδικτυακή εμπειρία, απαλλαγμένη ακόμα και από την υποψία του κινδύνου της ασθένειας ή της μετάδοσης του Covid-19. Μπορούμε να αναφερθούμε σε προγράμματα που επιτρέπουν σε κάθε σας πελάτη, ακόμα και με τις βασικές ψηφιακές γνώσεις, και χωρίς να χρειάζεται κανένα «κατέβασμα» στις ηλεκτρονικές του συσκευές, να κάνει check-in πριν την άφιξή του ή ανέπαφο check-in όταν φτάσει στο ξενοδοχείο, να προσωποποιήσει την υπηρεσία δωματίου του ή ακόμα και να κάνει κράτηση στο τμήμα της αρεσκείας του (spa, γυμναστήριο, παραλία, πισίνα, εστιατόρια κ.λπ.). Αντίστοιχα, η χρήση εφαρμογών, όπως η αποθήκευση ηλεκτρονικού κλειδιού για το δωμάτιο στο smartphone, o πολλαπλασιασμός των επιλογών μέσω οπτικοποίησης, για παράδειγμα του μενού ή της κράτησης της θέσης στο εστιατόριο ή σε άλλη ξενοδοχειακή εγκατάσταση, η δυνατότητα per click παραγγελίας, το ηλεκτρονικό room service, η online κράτηση taxi κ.ά αρχίζουν και αναδεικνύονται σε τόσο απαραίτητη παροχή για μια τουριστική επιχείρηση, παρόμοια με το ανοικτό wifi στο πρόσφατο παρελθόν. Τέλος, ακόμα και η αλλαγή συνηθειών και τακτικών του παρελθόντος, λόγω των νέων δεδομένων, προσμετράται στην τεχνολογική εξέλιξη της εξυπηρέτησής σας. Μπορούμε να αναφέρουμε ενδεικτικά στην παράδοση του πρωϊνού ή του γεύματος που έχει παραγγελθεί σε ειδικά διαμορφωμένα σημεία έξω από τα δωμάτια που εξασφαλίζουν τις προϋποθέσεις του ασφαλούς και ανέπαφου τρόπου επικοινωνίας με τους φιλοξενούμενούς σας. Το μόνο που χρειάζεται είναι να δείτε ποιες από όλες αυτές τις υπηρεσίες εφαρμοσμένης ξενοδοχειακής τεχνολογίας ταιριάζουν στις υποδομές σας, ώστε να τις  αποκτήσετε, να τις προσθέσετε στη δέσμη των υπηρεσιών σας, να τις επικοινωνήσετε στις ενέργειες προβολής σας και να στηρίξετε πάνω τους την μετάλλαξή σας σε μια σύγχρονη τουριστική επιχείρηση που μπορεί να εξελιχθεί ανεξαρτήτως συνθηκών και περιστάσεων.