Σήμερα, αρκετοί επιχειρηματίες σε όλους τους κλάδους της αγοράς αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό ενδεχόμενες κινήσεις τους για την ανάπτυξη της επιχείρησής τους και την αύξηση της πελατείας τους. Όμως, η αλήθεια είναι, ότι χωρίς γενναίες αποφάσεις και χωρίς «ρίσκο» κάθε επιχείρηση κινδυνεύει να βρεθεί στο τέλμα της στασιμότητας και φυσικά να ξεπεραστεί από τους ανταγωνιστές της που και τόλμησαν και δικαιώθηκαν.
Επειδή, το επόμενο βήμα είναι η μόνη κίνηση που θα σας οδηγήσει στην επίτευξη των στόχων σας, έχουμε συγκεντρώσει μια σειρά συμβουλών που μπορούν να σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε τη σχέση σας με το «ρίσκο», ώστε να μπορέσετε να κάνετε το επιθυμητό «άλμα μπροστά».
1. Συμφιλιωθείτε με το ρίσκο που εμπεριέχει η έννοια επιχειρηματικότητα
Κάθε κίνηση επιχειρηματικότητας ενέχει τον κίνδυνο της αποτυχίας. Σε οτιδήποτε αποφασίσετε, από την υλοποίηση μιας επικοινωνιακής ενέργειας μικρής ή μεγάλης εμβέλειας, έως τον πλήρη ανασχεδιασμό της διακόσμησης του καταστήματός σας ή του περιεχομένου των υπηρεσιών σας η περίπτωση της απώλειας χρημάτων είναι μέσα στο πρόγραμμα. Όπως αντίστοιχα και η πιθανότητα να αποδώσει η επένδυσή σας τα μέγιστα. Χρειάζεται λοιπόν να αναλογιστείτε τη χρηματική, την ηθική και την ψυχολογική ανταμοιβή που θα εισπράξετε, όταν πετύχετε και να αξιολογήσετε αν η πιθανότητα της αποτυχίας είναι τόσο μεγάλη, ώστε να αξίζει να παραμείνετε σε απραξία.
2. Η σωστή προετοιμασία είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του ρίσκου
Για την «πτήση» που προγραμματίζετε για την επιχείρησή σας, απλά σκεφτείτε σαν πιλότος μαχητικού αεροσκάφους. Δεν θα απογειωνόσασταν ποτέ, εάν δεν είχατε ελέγξει ότι ο κινητήρας και τα όργανα πλοήγησης λειτουργούν στην εντέλεια. Αντίστοιχα, θα πρέπει να αξιολογήσετε την ετοιμότητά σας για την επαγγελματική κίνηση που σχεδιάζετε. Επιπλέον, θα πρέπει να έχετε εξετάσει το περιβάλλον στο οποίο θα κινηθείτε, τον αντίκτυπο της ενέργειάς σας, τα παράπλευρα οφέλη ή ζημιές, το ύψος της επένδυσής σας, το χρονικό διάστημα ανοχής και αντοχής για τα οικονομικά σας και φυσικά, το ελάχιστο και μέγιστο δυνατό της απόδοσης που επιθυμείτε. Σε αυτό μπορεί να σας βοηθήσουν και εξειδικευμένοι συνεργάτες. Έχοντας χαρτογραφήσει την αγορά στην οποία στοχεύετε και έχοντας καταστρώσει με συνέπεια, αρχή, μέση και τέλος τις ενέργειές σας, πολύ δύσκολα θα βρεθείτε μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις στην πορεία για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
3. Αντιπαραβάλετε τα ενδεχόμενα επιτυχίας και αποτυχίας
Εξετάστε προσεκτικά και καταγράψτε μια λίστα με όλα τα πιθανά οφέλη, καθώς και τους ενδεχόμενους κινδύνους που μπορεί να έχει μια επιχειρηματική κίνηση που σκέφτεστε να κάνετε. Αναλογιστείτε επίσης και καταγράψετε και την ηθική ικανοποίηση αλλά και την απογοήτευση που μπορεί να εισπράξετε. Μελετήστε προσεκτικά τους λόγους για τους οποίους πιστεύετε ότι η ενέργειά σας θα μπορούσε να είναι άστοχη, την έκταση της πιθανής ζημιάς και τις παραμέτρους που μπορεί να οδηγήσουν σε αυτήν την κατάληξη. Στοχεύστε στο να μειώσετε τους κινδύνους, για να αυξήσετε την πιθανότητα της επιτυχίας σας.
4. Κάθε επιχειρηματική ενέργεια δεν είναι αποτυχία ή επιτυχία. Είναι εμπειρία.
Στο σημερινό οικονομικό περιβάλλον, κάθε επαγγελματική κίνηση δεν οδηγεί αποκλειστικά και μόνο στον θρίαμβο ή την καταστροφή. Σε κάθε περίπτωση υπάρχει το ανεκτίμητο όφελος της συλλογής εμπειριών. Οι εμπειρίες είναι τα «όπλα» που κάνουν κάθε επιχειρηματία δυνατότερο, πιο έξυπνο και πιο ικανό. Ακόμα και εάν πάντα το ζητούμενο είναι το επιτυχημένο αποτέλεσμα, δεν πρέπει να παραβλέψετε τις επιπλέον δεξιότητες και γνώσεις που αποκομίζετε από τα στάδια υλοποίησης της απόφασής σας. Τον κύκλο των ανθρώπων που γνωρίζετε, το εύρος της διαχείρισης στο οποίο έχετε προχωρήσει, την ανακάλυψη ικανοτήτων που ίσως πιστεύατε ότι δεν είχατε, την εκμάθηση λειτουργιών που θα σας φανούν πολύτιμες στο μέλλον. Πάντα υπάρχει κάτι που κερδίζετε ακόμα και όταν η κίνησή σας δεν αποδίδει τα αναμενόμενα, και είναι αυτό πάνω στο οποίο θα κτιστεί το επόμενο, πιο δυνατό και πιο ουσιαστικό, βήμα σας.