3 ιδέες για την αξιοποίηση της τεχνολογίας, με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων

3 ιδέες για την αξιοποίηση της τεχνολογίας, με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων | Ena Blog
3 ιδέες για την αξιοποίηση της τεχνολογίας, με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων | Ena Blog

Ζούμε σε μια πραγματικότητα, στην οποία η τεχνολογία κινείται με ιλιγγιώδη ταχύτητα παρουσιάζοντάς μας διαρκώς, νέες καινοτομίες. Αρκετές από αυτές, εάν τις εκμεταλλευτείτε, θα μπορέσετε να δώσετε ώθηση, τόσο σε πωλήσεις και επισκεψιμότητα, όσο και στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς την την επιχείρηση και την επωνυμία σας. Εμείς, επικεντρωθήκαμε σε 3 σημεία τεχνολογικής αιχμής, τα οποία σας αναλύουμε συνοπτικά. 

 

Μπείτε σε μια νέα αναδυόμενη αγορά, αυτήν των Social Media: 

Όλα τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης έχουν δημιουργήσει ή σχεδιάζουν να δημιουργήσουν την δική τους αυτόνομη πλατφόρμα αγορών. Με αυτήν την κίνηση ανεξαρτητοποιούνται από τα ανταγωνιστικά εμπορικά κανάλια, αξιοποιούν στο έπακρο το λειτουργικό σχεδιασμό και τις αναβαθμισμένες εκδόσεις τους και φυσικά προσφέρουν στους χρήστες τους μια ενιαία και ολοκληρωμένη ενότητα υπηρεσιών. Η αρχή έχει γίνει με το Marketplace του Facebook, που περιλαμβάνει μια σειρά κατηγοριών οι οποίες διαρκώς εμπλουτίζονται, ενώ αξίζει να σημειώσουμε τους διάφορους τρόπους, που προσφέρει αυτήν την στιγμή το Instagram για να προωθήσετε ένα προϊόν (με stories, διαφημίσεις, video, κινούμενες εικόνες, απλή εικόνα ή φωτογραφική συλλογή). Αντίστοιχα και το Snapchat έχει εξελίξει προς αυτήν την κατεύθυνση την υπηρεσία και τις δυνατότητες των Snap Ads. Tέλος, για την μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης, την Google, αξίζει να αναφερθεί η σημασία, που δίνει στην εξέλιξη του επαγγελματικού της εργαλείου My Business. Με αυτό, κάθε επαγγελματίας και επιχείρηση, έχουν στα χέρια τους τη δυνατότητα να ενισχύσουν τον τρόπο με τον οποίο εμφανίζονται στις υπηρεσίες της Google, όπως η αναζήτηση και οι χάρτες, να αλλάζουν, χωρίς να χρειάζεται κάποια εξειδικευμένη υποστήριξη, τις σχετικές πληροφορίες αλλά και να διευκολύνουν στο μέγιστο δυνατό την ανιχνευσιμότητά τους από το δυνητικό της πελατολόγιο. 

 

Εκμεταλλευτείτε την αμεσότητα, την ταχύτητα και την αποδοτικότητα του Messenger

Ειδικά για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις το Messenger μπορεί, να αναδειχθεί σε ένα υπερπολύτιμο εργαλείο για τις marketing ενέργειες και για την υποβοήθηση των πωλήσεων. Κυρίως, λόγω της ταχύτητας της απόκρισης – σε λιγότερο από λεπτό – της αμεσότητας της επικοινωνίας και φυσικά, των δημογραφικών στοιχείων που το συνοδεύουν. Παράλληλα, εξελίσσεται και ως ένα θαυμάσιο επαγγελματικό υποκατάστατο των emails. Μπορείτε, λοιπόν, να το χρησιμοποιείτε σαν ένα πολυσύνθετο μέσο εξυπηρέτησης των καταναλωτών σας, εντάσσοντάς το στο πλαίσιο του social customer care της επιχείρησής σας. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο, προσφέρετε στους πελάτες σας απόλυτα εξατομικευμένη εμπειρία, γεγονός που ενισχύει την επωνυμία σας. Τέλος, διευκολύνετε το «ταξίδι» τους προς την τελική αγορά των προϊόντων σας, καθώς επιλύετε πιθανά προβλήματα, που θα συναντήσουν εν τη γενέσει τους. Αυτό όμως, που πρέπει να έχετε υπόψη σας είναι, ότι οι άμεσες απαντήσεις σε ελάχιστο διάστημα από τη στιγμή της ερώτησης, θεωρούνται και οι πιο αξιόπιστες σε σχέση με τις αργοπορημένες. Γι’ αυτό, για τα θέματα που χρήζουν περισσότερο χρόνο για να επιλυθούν, καλό είναι να ενημερώνετε αμέσως, ό,τι θα επιστρέψετε με μια έγκυρη απάντηση το συντομότερο δυνατόν. Επίσης, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι ο διάλογος στο Messenger είναι διαπροσωπικός, οπότε καλό είναι να απευθύνεστε στον πελάτη σας στον ενικό και με το μικρό του όνομα, παρέχοντάς του την αίσθηση της προσωποποιημένης εμπειρίας. Τέλος, μπορείτε να το αξιοποιήσετε και για να αντλήσετε χρήσιμη ανατροφοδότηση (feedback) από το κοινό σας για θέματα που σας απασχολούν, ξεκινώντας πρώτος εσείς την επικοινωνία μαζί του, είτε ζητώντας τις εντυπώσεις του για κάποια αγορά, προϊόν, υπηρεσία ακόμα και για το βαθμό ικανοποίησης από την εξυπηρέτησή σας, είτε παρουσιάζοντας τις σκέψεις, τα σχέδια και τον προβληματισμό σας για κάτι καινούργιο που σχεδιάζετε. Μην ξεχνάτε, πως ο καταναλωτής που νιώθει συν-δημιουργός ενός προϊόντος είναι και ο πιο πιθανός πρώτος πραγματικός αγοραστής του. 

 

Αξιοποιήστε την τάση για φωνητική αναζήτηση αποτελεσμάτων 

Σίγουρα έχετε ακούσει τις γνωστές περσόνες, τη Siri στα λογισμικά iOS και την Alexa, στις εφαρμογές της Google και τα Android, να σας καθοδηγούν όταν αναζητάτε κάποιο δρόμο μέσω του κινητού σας τηλεφώνου. Στην πραγματικότητα, αποτελούν βοηθητικά συστήματα τεχνητής νοημοσύνης για τις αναζητήσεις μας μέσω διαδικτύου. Τόσο στο εξωτερικό όσο και από μια μεγάλη πλειοψηφία των χρηστών στην Ελλάδα χρησιμοποιούνται πια για το σύνολο των κινήσεών τους ακόμα και για τις καθημερινές αγορές τους. Απλά, σκεφτείτε για τον καταναλωτή πόσο πιο εύκολο είναι αντί να ανοίξει τον H/Y, το tablet ή ακόμα και το smartphone του και να μπει σε διαδικασία πληκτρολογήσεων και αναζήτησης, να δώσει στο κινητό του μία φωνητική εντολή, όπως «Κάβα, Χαλάνδρι» και να ακούσει μια φωνή να τον καθοδηγεί στο κατάστημά σας. Διαφορετικά, θα πρέπει να μπει στο διαδίκτυο, να πληκτρολογήσει στην οθόνη του την αναζήτηση και στη συνέχεια, να ψάξει να δει ποιο είναι το καταλληλότερο αποτέλεσμα για το σημείο στο οποίο βρίσκεται. Για να γίνει η επιχείρησή σας φωνητικά ανιχνεύσιμη με αποδοτικό τρόπο, χρειάζεται να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενο του ιστοτόπου σας. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να προσαρμοστεί η πληροφορία σας και στον τρόπο με τον οποίο γίνεται η φωνητική αναζήτηση, με απαντήσεις σε πιθανά ερωτήματα, αλλά και στο διαλογικό ύφος, που χαρακτηρίζει την φωνητική επικοινωνία. Έτσι, ακόμα κι αν έχετε μια τοπική, μικρομεσαία επιχείρηση με ένα site λίγων ενοτήτων και μικρής έκτασης, με την κατάλληλη διαμόρφωση θα μπορέσετε να μπείτε ως «σταθμοί αγορών» για αρκετούς πελάτες, που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση, αναζητούν την κατηγορία της επιχείρησής σας φωνητικά και φυσικά, να δείτε τις πωλήσεις να αυξάνονται και το πελατολόγιό σας να πολλαπλασιάζεται.