Ο πρώτος φθινοπωρινός μήνας για τους περισσότερους κλάδους της οικονομίας σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας περιόδου, με υποσχέσεις, προκλήσεις αλλά και νέα δεδομένα. Το ίδιο ισχύει και για την εστίαση και για όλους εσάς που διαθέτετε ένα εστιατόριο, μια ταβέρνα, ένα μεζεδοπωλείο. Ένα από τα βασικά ζητούμενα της σεζόν που ξεκινάει είναι ο τρόπος με τον οποίο θα κεντρίσετε ξανά την προσοχή του κοινού σας προσκαλώντας τους πιστούς σας πελάτες και προκαλώντας το ενδιαφέρον νέων να σας επισκεφθούν. Συμβάλλοντας σε αυτήν την προσπάθειά σας, έχουμε προχωρήσει σε μια συνοπτική καταγραφή 4 μεθόδων που μπορούν να ενισχύσουν τη δημοτικότητά σας, προσελκύοντας μεγαλύτερο αριθμό πελατών και δίνοντας σας το ανταγωνιστικό προβάδισμα από νωρίς για τους μήνες που έρχονται.
Μετατρέψτε απλές αφορμές σε εκδηλώσεις που θα σας φέρουν δημοσιότητα: Το να στρέψετε τα φώτα της δημοσιότητας πάνω σας, απαιτεί μια καλή αφορμή και ένα καλό σχέδιο αξιοποίησής της. Για παράδειγμα, εάν υλοποιήσατε κάποια ανακαίνιση σε έναν από τους χώρους της επιχείρησής σας, ανανεώσατε τη διακόσμησή σας ή επεκτείνατε το ανοικτό-υπαίθριο τμήμα σας, μην περιμένετε τους πελάτες σας να το ανακαλύψουν όταν σας επισκεφθούν. Αντιθέτως, κοινοποιήστε το στα social media που διαθέτετε και δημοσιεύστε σχετικά άρθρα στα δημοσιογραφικά site και τις εφημερίδες που κυκλοφορούν στην περιοχή σας. Η «συζήτηση» που θα προκαλέσει μια τέτοια κίνηση θα ακουστεί δυνατά, από πολλές και διαφορετικού αντικειμένου πηγές, επαναφέροντας το όνομά σας στις κουβέντες και τη σκέψη του κοινού σας. Σχετικά με τις ενέργειες προβολής και προώθησης της επιχείρησής σας, είναι καλό να γνωρίζετε πως για την επιστροφή σας στη δημοσιότητα χρειάζεται να είστε απλοί, κατανοητοί και γι’ αυτό μονοσήμαντοι. Μπορεί, για παράδειγμα, να έχετε ανακαινίσει συνολικά τον χώρο σας, να έχετε πολλαπλασιάσει το προσωπικό σας, να υπάρχει νέος σεφ στην κουζίνα σας, να έχει εμπλουτιστεί η κάβα σας με μεγάλα ονόματα της οινοποιίας, να έχουν μεταμορφωθεί ριζικά οι ενότητες του μενού σας αλλά και οι τιμές σας. Όλη αυτή η πληροφορία έχει θέση στον ιστότοπό σας και στις περιοδικές αναρτήσεις σας στα κοινωνικά σας δίκτυα αλλά με μια χρονική σειρά ώστε να μην δημιουργήσετε μπέρδεμα και σύγχυση στο κοινό σας. Διαλέξτε αυτό που θεωρείτε καλύτερο για την εικόνα σας ή αυτό που μεταξύ όλων είναι το πιο δυνατό ατού σας, και κάντε το κύριο όχημα επικοινωνίας για τις πρώτες ημέρες της σεζόν. Μην ξεχνάτε, ότι οι αλλαγές που κάνατε στην επιχείρησή σας είναι εδώ για να μείνουν και ότι έχετε στην κυριολεξία όλο τον χρόνο μπροστά σας για να τις αναδείξετε και να τις μεταδώσετε σε όλους αυτούς τους πελάτες που θέλετε να γίνουν πιστοί οπαδοί της επωνυμίας σας.
Δώστε στους πελάτες σας την ευκαιρία να γνωρίσουν τις νέες προσθήκες σας : Εάν το κυρίαρχο επικοινωνιακό γεγονός είναι η εποχική αλλαγή του μενού σας, προσκαλέστε κοινό και κριτικούς σε μια γευστική δοκιμή, σε μια γιορταστική βραδιά αφιερωμένη αποκλειστικά σε επιλεγμένους καλεσμένους σας. Επιλέξτε ζώνες χαμηλής ροής πελατών και μετατρέψτε τις σε εκδηλώσεις γευσιγνωσίας και προσκαλέστε τους σε ένα μοναδικό φεστιβάλ γεύσεων στις ενότητες που αλλάζουν στον κατάλογό σας. Για παράδειγμα, προγραμματίστε ώρες οινογνωσίας για τα καινούργια κρασιά σας, happy hour επιδορπίων, μπουφέ γνωριμίας με τα νέα πιάτα κρεατικών και θαλασσινών, salad bar tasting break. Αυτές είναι κάποιες ιδέες στις οποίες μπορείτε να βασιστείτε για να εμπνευστείτε τις δικές σας εκδηλώσεις στις οποίες θα μοιραστείτε αυτό που ετοιμάζετε με το κοινό σας. Με αυτό το τρόπο θα ανοίξετε την αυλαία, με οικειότητα, αμεσότητα, θετική ενέργεια, ενθουσιασμό, για μια σεζόν καλύτερη από την προηγούμενη. Παράλληλα, μπορείτε σε περίπτωση που εξυπηρετείτε την περιοχή σας με παράδοση κατ’ οίκον (delivery), να προωθήσετε σε μικρές ποσότητες και συσκευασίες δώρου τα νέα σας πιάτα, προκαλώντας την ευχάριστη έκπληξη στους ανθρώπους που σας παρήγγειλαν αλλά και κεντρίζοντας την επιθυμία τους να σας επισκεφθούν και να δοκιμάσουν τις νέες ιδέες σας…σε κανονικές μερίδες.
Αφήστε τον βομβαρδισμό των εκπτώσεων για αργότερα: Πολλές επιχειρήσεις της εστίασης ξεκινούν τη φθινοπωρινή σεζόν με έναν καταιγισμό εκπτώσεων και προσφορών που θεωρούν ότι θα λειτουργήσει ως μαγνήτης για την επισκεψιμότητά τους. Μην ξεχνάτε όμως ότι αυτό τις περισσότερες φορές έχει αρνητικό αντίκτυπο για τους καταναλωτές. Λειτουργεί αποτρεπτικά αφού μεταφράζεται ως μια αγωνιώδης προσπάθεια για πελατολόγιο με τίμημα τις εκπτώσεις στην ποιότητα των υλικών, των συνταγών και της γευστικής εμπειρίας. Επιπλέον, μια πολιτική που έχει σαν αιχμή του δόρατος, στην πρώτη της φάση, τις εκπτώσεις και τις προσφορές είναι ευάλωτη σε περιστάσεις που θα συναντήσει αργότερα, όπου θα είναι πραγματικά αναγκαίες οι μειώσεις τιμών. Μειώσεις τιμών τις οποίες έχει ήδη κάνει και την περαιτέρω επέκτασή τους δεν θα μπορεί να «σηκώσει» ο προϋπολογισμός της. Γι’ αυτό είναι καλύτερα να επικεντρωθείτε σε νέες υπηρεσίες που θα ξεκινήσετε να προσφέρετε πέρα από τα ποιοτικά σας γεύματα. Όπως για παράδειγμα, περισσότερες θέσεις δωρεάν parking, υγρά μαντηλάκια καθαρισμού μετά το φαγητό, δωρεάν κεράσματα ορεκτικού ή ελληνικού αποστάγματος πριν το σερβίρισμα, συνθήκες φιλικές για παιδιά (παιδότοπος ή παιδική γωνιά), ειδικοί χώροι για ανθρώπους με κατοικίδια, εξοπλισμός για την άνετη μετακίνηση ανθρώπων με ειδικές ανάγκες κ.ά. Έτσι, μπαίνετε στη νέα σεζόν με μια νέα βεντάλια πλεονεκτημάτων για την αύξηση της επισκεψιμότητάς σας, ενώ κρατάτε την εκπτωτική πολιτική για την περίοδο που θα την χρειαστείτε πραγματικά.
Διευρύνετε τις συνεργασίες σας, πέρα από το αυστηρά καταναλωτικό κοινό: Μια καλή ευκαιρία για να δημιουργήσετε «αίσθηση» τη φθινοπωρινή σεζόν είναι να επεκτείνετε τη συνεργασία σας με οργανισμούς και συλλόγους – κοινωνικούς, εκπαιδευτικούς, αθλητικούς κ.ά. – καθώς και με εταιρίες ή επιχειρήσεις διαφόρων επαγγελματικών αντικειμένων. Με αυτόν τον τρόπο αξιοποιείτε τις ευκαιρίες που προσφέρει ο Σεπτέμβρης, μήνας της επιστροφής στα θρανία, στα γραφεία, στην ομάδα, τις δραστηριότητες, τις συναντήσεις και τις κοινωνικές δράσεις. Διαθέτοντας την επιχείρησή σας για τις εκδηλώσεις όλων αυτών των φορέων ή ακόμα και την κουζίνα σας για catering στις εγκαταστάσεις τους, καταρχήν μπορείτε να αντιμετωπίσετε με υψηλή αποτελεσματικότητα την όποια «νωχελικότητα» παρουσιάζεται αυτήν την περίοδο στην επισκεψιμότητα των πελατών σας. Από την άλλη, η ανάρτηση του φωτογραφικού υλικού από αυτές, όπου το φαγητό σας συγκεντρώνει την εκτίμηση και την επιβράβευση ενός ιδιαίτερου κοινού πολλαπλών απαιτήσεων, αλλά και η ευρύτερη δημοσιότητα που κερδίζετε, λειτουργεί ενισχυτικά της φήμης σας αλλά και σαν ένα επιπλέον κίνητρο για μια μεγάλη κοινότητα καταναλωτών να σας επισκεφθούν. Ένας συνδυασμός λοιπόν με αποδέκτες το ήδη υπάρχον πελατολόγιό σας αλλά και αυτό που από δυνητικό θα μεταμορφωθεί σε μια νέα πιστή σε εσάς κοινότητα.