Καθώς διανύουμε τον δεύτερο μήνα του έτους, πλησιάζουμε σε μια γιορτή που είναι συνώνυμη του ξεφαντώματος και της διασκέδασης. Ακόμα και σε μια ιδιαίτερη περίοδο, όπως η φετινή, οι φετινές Απόκριες αναμένεται να είναι μια καλή ευκαιρία για έξοδο για αρκετούς από το κοινό των επιχειρήσεων εστίασης, ειδικά των bar και των café.
Αν δραστηριοποιείστε σε αυτόν τον κλάδο, έχουμε συγκεντρώσει μια σειρά από μικρές συμβουλές, που θα σας βοηθήσουν να μετατρέψετε το χώρο σας, πέρα από ένα ασφαλές και καθόλα σύμφωνο με τα ισχύοντα μέτρα, καταφύγιο και σε ένα κεφάτο «στέκι» που θα ψυχαγωγήσει τους θαμώνες και θα κεντρίσει το ενδιαφέρον και νέων πελατών.
Οι Απόκριες είναι μια γιορτή που κρατάει ημέρες
Το καλό που έχει αυτή η γιορτή είναι ότι στην ουσία πρόκειται για μια πολυήμερη σεζόν. Μπορεί με την αυστηρή έννοια, η κορύφωσή της να θεωρείται η τελευταία Κυριακή του Τριωδίου, στις 6 Μαρτίου, στην πραγματικότητα όμως οι Απόκριες μπήκαν στη ζωή μας από την Κυριακή 13 Φεβρουαρίου. Με δεδομένη τη στάση των καταναλωτών, οι οποίοι λόγω των συνθηκών επιθυμούν σχετικά πιο «ήσυχες» εξόδους και την αποφυγή συνωστισμού, μπορείτε να κινηθείτε έξυπνα προσκαλώντας τους σε μια σειρά θεματικών βραδιών και δράσεων που θα καλύπτουν συγκεκριμένες ημερομηνίες σε όλη τη διάρκεια της περιόδου. Με αυτόν τον τρόπο θα πετύχετε μια ικανοποιητική και ομαλή ροή στην επιχείρησή σας, αποφορτισμένη από υπερβολικό αριθμό ατόμων, ώστε να ανταποκριθείτε στα ισχύοντα μέτρα και ρυθμίσεις, ενώ με το ύφος και το περιεχόμενο των προγραμματισμένων εκδηλώσεών σας θα «συστηθείτε» και σε διαφορετικό κοινό το οποίο θα ανταποκριθεί αλλά και θα αναδειχθεί και σε μια καλή πηγή άντλησης νέων σταθερών θαμώνων.
Πάρτι μασκέ αλλά…ποιο πάρτι μασκέ;
Σίγουρα, η ναυαρχίδα ενός τέτοιου προγράμματος είναι το πάρτι μασκέ. Το πιο βασικό ζήτημα για κάθε τέτοια απόφαση είναι το θέμα του, το οποίο θα πρέπει να συγκινήσει το κοινό και να το βάλει στη διαδικασία να φορέσει τη σχετική ενδυμασία. Σε αυτήν την περίπτωση, μπορείτε να κινηθείτε έξυπνα, ευέλικτα και εναλλακτικά. Αναλογιστείτε ποια είναι τα θετικά θέματα της περιόδου που ζούμε, αλλά και τι είναι ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού στο οποίο απευθύνεται η επιχείρησή σας, απελευθερώνοντας με αυτόν τον τρόπο τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την έμπνευση. Για παράδειγμα, ένα θέμα με τίτλο το όνομα της πιο διάσημης πλατφόρμας σειρών και ταινιών, μπορεί να σκορπίσει ενθουσιασμό σε μικρούς και μεγάλους, με άπειρες επιλογές μεταμφίεσης δανεισμένες από τίτλους, υποθέσεις και πρωταγωνιστές. Μια άλλη περίπτωση είναι να επιλέξετε με κριτήριο την επικαιρότητα και να δώσετε το έναυσμα για ξεκαρδιστικές διασκευές εννοιών σε αμφίεση. Πέρα από αυτές τις ενδεικτικές προτάσεις, έχετε μια πολύ μεγάλη παλέτα επιλογών, αρκεί να λάβετε υπόψιν σας ότι το θέμα ή τα επιλεγμένα θέματα, συγκεκριμένα ή αφηρημένα, θα πρέπει να στοχεύουν στο να ανεβάσουν τη διάθεση και τη ψυχολογία των καταναλωτών, κάνοντάς τους να ξεχάσουν, τις έγνοιες και τον απόηχο μιας περιόδου με απαιτητικές περιστάσεις.
Happy Hour…σε προτάσεις χωρίς αλκοόλ
Μια πάντα καλή λύση για γιορτές εξωστρέφειας, όπως οι Απόκριες, είναι ο θεσμός των Happy Hour. Αν σας προβληματίζει τι μπορεί να σας επιστρέψει σε αντισταθμιστικά οφέλη μια τέτοια κοστοβόρα ενέργεια, αφού σχετίζεται με αλκοολούχα ποτά, ήρθε η στιγμή να αλλάξετε άποψη. Σύμμαχος σε αυτό, οι νέες διατροφικές τάσεις των καταναλωτών και η στροφή σε μια πιο υγιεινή διασκέδαση. Αυτό σας επιτρέπει να προχωρήσετε σε ανάλογες κινήσεις σε κατηγορίες προϊόντων σας, που και έχουν αποκτήσει υψηλή δημοτικότητα αλλά και που θα σας είναι και πιο οικονομική η προσφορά τους σε αρκετά χαμηλότερη τιμή. Μπορούμε να αναφερθούμε στα μη αλκοολούχα cocktails, σε φυσικούς χυμούς και ροφήματα, ακόμα και σε ζώνες γευμάτων, όπως happy brunch ή breakfast time. Έτσι, θα βρείτε το αντίδοτο για να τονώσετε την επισκεψιμότητά σας σε ώρες χαμηλής κίνησης, σε μια περίοδο με αναμενόμενη αύξηση των εξόδων των καταναλωτών, ενώ θα δείτε απρόσμενη ανταπόκριση σε προσφορές προϊόντων με πιο αυστηρό χαρακτήρα. Από την άλλη, εάν δεν θέλετε να αλλάξετε τις συνήθειές σας και επιμένετε στα αλκοολούχα, μπορείτε να συγκεκριμενοποιήσετε τα Happy Hour σας σε ομάδες ειδών (π.χ. ελληνικά αποστάγματα, κρασί, whisky, gin, ρούμι κ.λπ.) λαμβάνοντας υπόψη τα αποθέματα και το στοκ σας. Όπως και να έχει, μια επίσκεψη σας στο τρέχον φυλλάδιο προσφορών μας, στον κατάλογό μας για τα cocktail, αλλά και στους καταλόγους μας για τους επαγγελματίες της εστίασης, θα σας επιτρέψει να ανακαλύψετε ενδιαφέρουσες και συμφέρουσες προτάσεις για περισσότερες ώρες χαράς και προσφοράς για τους πελάτες σας.
Οι Απόκριες μπαίνουν στο πρόγραμμα και το μενού σας
Πριν ξεκινήσετε να σχεδιάζετε τα events, τα party και όποια άλλη ενέργεια θέλετε να βάλετε στο αποκριάτικο πρόγραμμά σας, η πρώτη μεταμφίεση που θα πρέπει να κάνετε είναι φυσικά στον κατάλογο με τις προτάσεις του cafe-bar σας. Έτσι, θα δημιουργήσετε μια πρώτη πρόσκληση για όλους τους θαμώνες σας, οι οποίοι στη διάρκεια της ημέρας θα έρχονται σε επαφή με την πρόθεσή σας να συμμετάσχετε σε αυτήν την περίοδο χαράς και διασκέδασης και να ανεβάσετε τη διάθεσή τους. Για να το πετύχετε αυτό δεν χρειάζεται να προβληματιστείτε. Απλά, αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη, επενδύστε στο χιούμορ και την πρωτοτυπία και δημιουργήστε ροφήματα, specialties, cocktails, πιάτα brunch και πρωινού, με αστεία ονόματα από χώρες πατρίδες των καρναβαλιών, στολές και διάσημους χαρακτήρες του εθίμου και από τις διάσημες παραδόσεις που σχετίζονται με αυτό. Επίσης, αναλογιστείτε πως ένα αποκριάτικο μενού με μια ασημένια μάσκα και ενδιαφέρουσες γευστικές προκλήσεις στο περιεχόμενό του, τοποθετημένο σε κάθε σας τραπέζι, δίνει αποκριάτικό τόνο στη διακόσμησή σας, χωρίς να χρησιμοποιήσετε κανένα άλλο υλικό, και φυσικά πόσο εύκολα ιντριγκάρει κάθε σας πελάτη.