Κατά την κράτηση ενός ξενοδοχείου μέσω διαδικτύου, μεγάλος αριθμός των επισκεπτών φοβάται ότι θα παραπλανηθεί. Μια μελέτη που διεξήχθη από ερευνητές του Πολυτεχνείου του Χονγκ Κονγκ αποκάλυψε ότι αυτό μπορεί να εξηγηθεί από τον όρο του “αντιλαμβανόμενου κινδύνου”, ο οποίος αναφέρεται στο βαθμό αβεβαιότητας και αμφισβήτησης που αισθάνονται οι πελάτες όταν λαμβάνουν μια αγοραστική απόφαση. Η έννοια αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική στο πλαίσιο των ηλεκτρονικών κρατήσεων ξενοδοχείων, όπου οι επισκέπτες βασίζονται σε πληροφορίες όπως κριτικές, εικόνες και περιγραφές για να λάβουν την απόφασή τους. Εάν οι υποψήφιοι επισκέπτες έχουν αμφιβολίες για αυτό που βλέπουν στο διαδίκτυο, θα αυξήσουν γρήγορα το επίπεδο του αντιλαμβανόμενου κινδύνου που νιώθουν, προκειμένου να μειώσουν την πιθανότητα να σπαταλήσουν χρήματα σε μια μη ικανοποιητική εμπειρία. Ως αποτέλεσμα, οι επισκέπτες συγκρίνουν προσεκτικά κάθε ξενοδοχείο με τα υπόλοιπα στο διαδίκτυο και στη συνέχεια, αν οι ανταγωνιστές εμφανίζονται πιο ελκυστικοί, επιλέγουν εκείνο που πιστεύουν ότι θα τους ικανοποιήσει περισσότερο.
Εστιάζοντας στη βελτίωση κάποιων βασικών διαδικτυακών στοιχείων και διασφαλίζοντας ότι πληρούν τις προσδοκίες των επισκεπτών σας, μπορείτε να ελαχιστοποιήσετε τις αμφιβολίες και να κεντρίσετε με θετικό τρόπο το ενδιαφέρον τους από την αρχή, με αποτέλεσμα να γίνετε η κορυφαία επιλογή έναντι των ανταγωνιστών σας. Ακολουθούν τρεις κρίσιμες στρατηγικές που χρειάζεται να ακολουθήσετε:
1. Ενίσχυση της ποιότητας των οπτικών μέσων
Οι αποφάσεις για τις online κρατήσεις εξαρτώνται κυρίως από τα οπτικά μέσα που διαθέτετε, καθώς αυτά είναι που τραβούν την προσοχή και προσφέρουν μια ρεαλιστική προεπισκόπηση του ξενοδοχείου. Αυτά τα οπτικά μέσα λαμβάνουν διάφορες μορφές, όπως βίντεο, εικόνες και γραφικά, και μπορούν να αναρτηθούν στον ιστότοπό σας, στις μηχανές αναζήτησης, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.ο.κ. Ωστόσο, η δημιουργία αυτών των οπτικών μέσων, που συχνά ανατίθεται σε επαγγελματίες φωτογράφους ή βιντεογράφους αλλά και γραφίστες, μπορεί να είναι δαπανηρή και χρονοβόρα. Ως αποτέλεσμα, τα ξενοδοχεία μερικές φορές αμελούν να αξιολογήσουν προσεκτικά την ποιότητα του περιεχομένου μόλις αυτό παραχθεί, γεγονός που μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στις κρατήσεις. Τα κακής ποιότητας οπτικά μέσα μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά τη συνολική εντύπωση που αφήνει το ξενοδοχείο σας, αυξάνοντας έτσι τον αντιλαμβανόμενο κίνδυνο και ενθαρρύνοντας τους δυνητικούς επισκέπτες να επιλέξουν τους ανταγωνιστές σας. Το πρώτο βήμα για να γίνετε η κορυφαία επιλογή στο διαδίκτυο είναι να αξιολογήσετε το περιεχόμενο που παράγετε και να είστε διατεθειμένοι να το αντικαταστήσετε εάν δεν προωθεί αποτελεσματικά το ξενοδοχείο σας και αν η συνολική του ποιότητα δεν είναι καλή. Μακροπρόθεσμα, η πρόσθετη αυτή επένδυση θα αποδειχθεί λιγότερο δαπανηρή από το να συνεχίζετε να προωθείτε την επιχείρησή σας με μη αποτελεσματικά οπτικά στοιχεία.
2. Καλλιέργεια ισχυρής ταυτότητας
Ενώ τα ελκυστικά οπτικά μέσα είναι σημαντικά, δεν αρκούν για να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό σας στο διαδίκτυο. Χρειάζεται να διασφαλίσετε ότι αυτά τα οπτικά στοιχεία και το υπόλοιπο διαδικτυακό περιεχόμενό σας είναι εναρμονισμένα μεταξύ τους, προκειμένου να δημιουργήσετε μια ισχυρή ταυτότητα του ξενοδοχείου σας. Οι δυνητικοί επισκέπτες αξιολογούν υποσυνείδητα τη συνοχή των όσων παρουσιάζετε για να διαπιστώσουν αν ταιριάζουν με τις επιθυμίες και τις ανάγκες τους. Αν δεν διαθέτετε μια ταυτότητα καθορισμένη με σαφήνεια, το περιεχόμενό σας δεν θα έχει απήχηση και θα αφήσει τους επισκέπτες σε σύγχυση, αυξάνοντας τις αμφιβολίες τους. Ένας πρακτικός τρόπος για να αξιολογήσετε τη συνοχή του περιεχομένου σας είναι να επισκεφθείτε τη σελίδα σας στο Instagram και να δείτε τις 12 πιο πρόσφατες αναρτήσεις σας. Παρατηρήστε αν δένουν μεταξύ τους μέσω παρόμοιων χρωμάτων, τόνου και στυλ ή αν είναι ασύνδετες, σαν να τις έχουν δημοσιεύσει διαφορετικοί άνθρωποι κάθε φορά. Στην τελευταία περίπτωση, ακολουθούν δύο βασικά βήματα που μπορείτε να κάνετε. Πρώτον, μπορείτε να δημιουργήσετε έναν λεπτομερή οδηγό περιεχομένου, ο οποίος θα περιγράφει όλα όσα πρέπει να κάνετε για να διασφαλίσετε ότι το περιεχόμενό σας αντικατοπτρίζει με ακρίβεια την ταυτότητά σας. Καταγράψτε κάποιους κανόνες που πρέπει να ακολουθούν όσοι διαχειρίζονται το περιεχόμενο, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη συνέπεια στο μέλλον. Σε δεύτερο χρόνο, επανεξετάστε και αφαιρέστε όσο το δυνατόν περισσότερο διαδικτυακό περιεχόμενο που δεν συνάδει με την ταυτότητά σας. Κάθε ασύμβατη ανάρτηση που παραμένει στο λογαριασμό σας μπορεί να αυξήσει τον αντιλαμβανόμενο κίνδυνο των επισκεπτών και να τους κατευθύνει στους ανταγωνιστές σας. Ακολουθώντας αυτά τα βήματα, μπορείτε να δημιουργήσετε μια ισχυρή, και συνεπή διαδικτυακή ταυτότητα που θα σας ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό και θα έχει απήχηση στους υποψήφιους επισκέπτες σας, καθιστώντας το ξενοδοχείο σας την κορυφαία επιλογή.
3. Βελτιστοποίηση των online αξιολογήσεων
Ακόμη και αν ένα ξενοδοχείο διαθέτει ιδιαίτερα ελκυστικά οπτικά στοιχεία και ισχυρή ταυτότητα, οι χαμηλές βαθμολογίες στις κριτικές των επισκεπτών, ειδικά όταν είναι χαμηλότερες από τους ανταγωνιστές, μπορεί να αυξήσουν τον αντιλαμβανόμενο κίνδυνο. Οι μελλοντικοί επισκέπτες εμπιστεύονται σε μεγάλο βαθμό εκείνους που έχουν ήδη βιώσει την εμπειρία στο κατάλυμά σας. Γι’ αυτό είναι ζωτικής σημασίας να μην μένετε παθητικοί όσον αφορά αυτές τις κριτικές, αλλά αντίθετα να επιδιώκετε ενεργά στην απόκτηση θετικών κριτικών από το κοινό σας. Εάν έχετε πολλές αρνητικές κριτικές, ένα από τα πρώτα βήματα που μπορείτε να κάνετε είναι να τις διαβάσετε προσεκτικά, καθώς συχνά παρέχουν πολύτιμα σχόλια που μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση των υπηρεσιών σας. Επικεντρωθείτε στο να αντιμετώπισετε τα ζητήματα ή τις δυσλειτουργίες της επιχείρησης σας που αναφέρονται από τους πελάτες σας. Μόλις γίνουν βελτιώσεις, ανακοινώστε τις στο διαδίκτυο. Αυτή η απλή διαδικασία μπορεί να έχει αντίκτυπο περισσότερο ή λιγότερο γρήγορα, ανάλογα με τον αριθμό των κριτικών που έχετε ήδη, αλλά σε κάθε περίπτωση θα οδηγήσει τελικά σε θετικές αξιολογήσεις, οι οποίες θα αυξήσουν την αξιοπιστία σας και θα ενισχύσουν την εμπιστοσύνη των δυνητικών επισκεπτών σας.
Ο κλάδος του τουρισμού και της φιλοξενίας είναι άκρως ανταγωνιστικός. Εφαρμόζοντας αυτά τα βήματα, θα μπορέσετε να ξεχωρίσετε γρήγορα και να κερδίσετε μια θέση ανάμεσα στα δημοφιλή ξενοδοχεία σε μια συνεχώς εξελισσόμενη αγορά.