Το νερό, το ανεκτίμητο για όλους μας αγαθό, σήμερα έρχεται να αναδειχθεί και σε μια από τις σημαντικότερες πηγές ρευστότητας για μια επιχείρηση μικρής λιανικής. Τόσο αυτήν την περίοδο, για εποχιακούς λόγους και πάντα σε συνάρτηση με την αθρόα τουριστική κίνηση στη χώρα μας, όσο και σε σταθερή διαχρονική βάση, καθώς αποτελεί τον πυλώνα των νέων διατροφικών τάσεων και της στροφής των καταναλωτών στην υγιεινή ζωή. Παράλληλα, μια πληθώρα εναλλακτικών προτάσεων έρχονται να εμπλουτίσουν αυτήν την κατηγορία και να δώσουν νέο ενδιαφέρον, αλλά και ώθηση πωλήσεων, σε ένα προϊόν σύμφυτο με την ανθρώπινη ζωή στον πλανήτη. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε προχωρήσει σε μια συνοπτική καταγραφή των δεδομένων της αγοράς που έχουν σχέση με το νερό, εμφιαλωμένο και ανθρακούχο, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο αυτά μπορούν να αποτελέσουν πολύτιμο σύμμαχο για την κερδοφορία σας.
1. Η σημασία του ελληνικού νερού για τον ταξιδιώτη από το εξωτερικό:
Αν είστε ιδιοκτήτης καταστήματος μικρής λιανικής σε τουριστική περιοχή, στη νησιώτικη ή την ηπειρωτική χώρα, σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει τον ενθουσιασμό των ταξιδιωτών από το εξωτερικό μπροστά από τα ράφια ή τα ψυγεία σας, αντικρύζοντας τα ελληνικά εμφιαλωμένα νερά. Οι λόγοι είναι πολλοί, αλλά μπορούμε να σταθούμε στους πιο σημαντικούς. Καταρχήν είναι η -δικαιολογημένη- συσχέτιση του εν λόγω προϊόντος με το περιβάλλον καταγωγής του. Η χώρα μας αποτελεί μια από τις πιο ξεχωριστές πατρίδες της μεσογειακής διατροφής, σημαντικό κομμάτι της οποίας είναι φυσικά και το νερό. Όπως το ελαιόλαδο, τα ζαρζαβατικά, τα λαχανικά, τα φρούτα και τα δημητριακά μας, έτσι και το νερό μας θεωρούνται από τα πιο αγνά στον πλανήτη. Δίπλα στον συνειρμό «ελληνικό νερό ίσον καθαρό νερό», για πάρα πολλούς κατοίκους της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης υπάρχει και η έννοια «πολύτιμο αγαθό σε προσιτή τιμή». Μην ξεχνάτε πως τα μπουκάλια νερού που θα αγοράσουν για το δωμάτιό τους ή για την εξόρμηση στην παραλία και το δροσισμό τους από την υψηλή θερμοκρασία, κοστίζουν ελάχιστα σε σχέση με αντίστοιχη τιμή στην πατρίδα τους. Το ελληνικό νερό αποτελεί ένα από τα ποιοτικά προϊόντα στον πλανήτη, το οποίο μπορεί να αποκτηθεί στη χώρα μας σε πολύ χαμηλό κόστος, και για την πλειοψηφία των καταναλωτών του κόσμου, οι διακοπές τους στην Ελλάδα, αποτελούν και την ιδανική ευκαιρία να «ξεδιψάσουν άφοβα». Τέλος, και χάρη στις προσπάθειες μικρών και μεγάλων εταιρειών εμφιάλωσης μεταλλικού νερού της χώρας μας, το ελληνικό νερό αποτελεί και ένα επώνυμο προϊόν. Μικροί και μεγάλοι ταξιδιώτες θα αναγνωρίσουν στα ψυγεία σας την επωνυμία της εταιρείας που εφοδιάζει την αγαπημένη τους ομάδα ποδοσφαίρου και το νερό που απολαμβάνουν οι κορυφαίοι αστέρες ατομικών και ομαδικών αθλημάτων στην ανάπαυλα των αγώνων τους, ενώ αρκετοί καταναλωτές θα βρουν σε απόσταση αναπνοής το προϊόν που έχει συστήσει ο αγαπημένος τους influencer για το πρόγραμμα διατροφής ή γυμναστικής τους ή ένας διάσημος chef για ένα μοναδικό cocktail ή συνταγή. Είναι καλό να έχετε στο μυαλό σας το γεγονός ότι ο ιδιαίτερα υψηλός ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά του εμφιαλωμένου νερού έχει σαν άμεσο αποτέλεσμα και τις συνεχείς διακρίσεις των ελληνικών προϊόντων στους διεθνείς διαγωνισμούς. Κάθε χρόνο είναι δεκάδες τα βραβεία ποιότητας για τα ελληνικά νερά σε διαγωνισμούς γεύσης από ανεξάρτητους οργανισμούς, επιβεβαιώνοντας τη δουλειά που γίνεται στη χώρα μας στον συγκεκριμένο κλάδο, τόσο από τα μεγάλα όσο και από τα μικρότερα ή αναδυόμενα ονόματα της αγοράς.
2. Ο στυλοβάτης της υγιεινής ζωής και διατροφής:
Ένας άλλος ισχυρός λόγος για να έχετε πάντα, σε όλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνο την καλοκαιρινή περίοδο, επάρκεια σε αποθέματα εμφιαλωμένου και ανθρακούχου νερού, είναι η καταγεγραμμένη στροφή του καταναλωτικού κοινού σε πολύ πιο υγιεινή διατροφή, σε σχέση με το παρελθόν, αλλά και σε μια ευρύτερη προσπάθεια για την καλή φυσική κατάσταση του οργανισμού. Το νερό αποτελεί την πιο σταθερή βάση αυτής της τάσης. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε κι εσείς πράγματα τα οποία γνωρίζουν οι πελάτες σας και αναδεικνύουν το προϊόν αυτό ως ένα από τα πιο πολύτιμα για την καθημερινότητά τους. Ενδεικτικά, μπορούμε να αναφέρουμε ότι το νερό βοηθάει τον ανθρώπινο οργανισμό να ελέγχει τη θερμοκρασία του, να κρατά υγιείς τις αρθρώσεις, να έχει ομαλό μεταβολισμό και αποτελεσματική πέψη. Όσον αφορά το αδυνάτισμα, αποτελεί βασικό στοιχείο κάθε δίαιτας, κύριο αντικαταστάτη αναψυκτικών και άλλων ζαχαρούχων ή αλκοολούχων ποτών, ενώ είναι χαρακτηριστικό το ότι η κατανάλωση περίπου 500 ml νερού πριν από το πρωινό μπορεί να οδηγήσει στην κατά 13% μείωση των θερμίδων. Στην ουσία, μιλάμε για ένα από τα πιο αποτελεσματικά υγιεινά ποτά, που αν το εντάξετε στην ενότητα με τα υγιεινά σας τρόφιμα, όπως τα προϊόντα ολικής άλεσης, τα λαχανικά, τις έτοιμες σαλάτες αλλά και τα ενεργειακά σνακ, όχι μόνο θα εκπλήξετε τους επισκέπτες σας αλλά θα βοηθήσετε και στην προώθησή του σε μια ευρύτερη κλίμακα.
3. Η πληθώρα εναλλακτικών προτάσεων στη χώρα μας και η κατηγορία των βιταμινούχων νερών:
Καθημερινά, η κατηγορία του εμφιαλωμένου και ανθρακούχου νερού στην Ελλάδα διευρύνεται με νέες ετικέτες, με νέα συστατικά και διαφοροποιήσεις, και αποκτά ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για μικρούς και μεγάλους καταναλωτές. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην αγορά δραστηριοποιούνται περισσότερες από 65 εταιρείες εμφιάλωσης, όλες με πανελλαδική κάλυψη, και αρκετές από αυτές με παρουσία στην αλυσίδα καταστημάτων ENA Food C&C, από την οποία μπορείτε να προμηθευτείτε τις επιλογές σας σε ασυναγώνιστες τιμές, ειδικά σχεδιασμένες για τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής. Με αυτόν τον τρόπο έχετε μπροστά σας ένα πολύ πλούσιο και εξαιρετικά αξιόλογο περιβάλλον για να προχωρήσετε στις επιλογές σας. Τέλος, αξίζει να αναφερθούμε και στη νέα γενιά προϊόντων, που έρχονται για να διεκδικήσουν μερίδιο στην αγορά αλλά και στην εκτίμηση από το ελληνικό καταναλωτικό κοινό, τα βιταμινούχα νερά. Απόλυτα συνεπή με τις παγκόσμιες τάσεις, προσφέρουν μαζί με τα γνωστά οφέλη του νερού, χαμηλά λιπαρά, προσθήκη βιταμινών και ανόργανων στοιχείων, ποικιλία επιγεύσεων, σωματική και πνευματική τόνωση, ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, ενυδάτωση και αντιοξειδωτική προστασία.