Καθώς πλησιάζει η νέα χρονιά, όλοι βάζουμε κάποιους στόχους για τη ζωή μας ατομικά. Σκεφθείτε όμως, ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να βάλετε παρόμοιους και για την επιχείρησή σας, έναν οργανισμό που ανεξάρτητα του μεγέθους του, ζει και μεγαλώνει μαζί σας. Ας δούμε, λοιπόν, 3 δυναμικά resolutions για το 2020:
#1 Καταρτίστε το εξατομικευμένο σας marketing plan
Καμία επιχείρηση δεν είναι ίδια με την άλλη, ακόμα και της ίδιας κατηγορίας και φυσικά, δεν απευθύνεται στους ίδιους πελάτες. Εάν ανήκετε στην κατηγορία των επιχειρηματιών που ενστερνίζονται την άποψη «όλοι οι πελάτες μου κάνουν και τους θέλω όλους», ήρθε η ώρα, ενόψει της νέας χρονιάς, να αναθεωρήσετε την στάση σας. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε με τη δημιουργία ενός προσωποποιημένου και φτιαγμένου στα «μέτρα» σας marketing plan. Ξεκινήστε απλά.
- Προσδιορίστε τον ιδανικό σας πελάτη, περιορίζοντας την αγορά στην οποία μιλάτε και δημιουργώντας το δικό σας κοινό στόχευσης. Για παράδειγμα η έννοια «Ξενοδοχείο» απευθύνεται σε διευρυμένο και αχαρτογράφητο κοινό. Ξενοδοχείο για οικογένειες με παιδιά, απευθύνεται σε μικρότερο κοινό, χαρτογραφημένο σε ανάγκες και πολύ πιο εύκολο να στοχευθεί.
- Στη συνέχεια προσαρμόστε τα μηνύματά σας, προσπαθώντας να απαντήσετε, απλά και κατανοητά, σε δύο βασικές ερωτήσεις του κοινού σας: «Γιατί να το αγοράσω;» και «Γιατί να το αγοράσω από εσένα;».
- Τέλος, επιλέξτε τις επικοινωνιακές ενέργειες που σας ταιριάζουν και πάντα σε σχέση με το budget σας. Ναι, θα ήταν τέλειο να κάνετε τηλεοπτικό spot αλλά μπορείτε να πληρώσετε μια παραγωγή που αναδεικνύει τον χαρακτήρα της επιχείρησής σας; Φυσικά, είναι καλό να υπάρχεις στα social media, αλλά μιλάνε όλα στο κοινό σας;
Τολμήστε το και θα δείτε πόσο εύκολα, μια δύσκολη διαδικασία που ακούει στο όνομα «marketing plan» θα αρχίσει να δουλεύει για εσάς και να σας φέρνει απτά αποτελέσματα στην πράξη.
#2 Δυναμώστε τη σχέση σας το προσωπικό σας
Είναι στην ουσία η επιχειρηματική σας οικογένεια. Να θυμάστε πάντα πως κανένας πελάτης, όπως και υπάλληλος, δεν δένεται με μια απρόσωπη επιχείρηση, και κυρίως κανένας δυσαρεστημένος υπάλληλος δεν μπορεί να κάνει ευχαριστημένο ένα πελάτη. Πλησιάστε τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεστε, πέρα από τη σχέση απόδοσης-μισθού, με στόχο να τους κατανοήσετε, να γνωρίσετε καλύτερα τις δεξιότητές τους, τον χαρακτήρα τους αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και ίσως δεν σας τα έχουν εκφράσει. Έτσι, μπορείτε να «κερδίσετε» την εμπιστοσύνη αλλά και την εκτίμησή τους. Παράλληλα, μπορείτε να αξιοποιήσετε ικανότητες που δεν έχετε καταλάβει και ακόμα και με την ανάθεση άλλων ρόλων στον ίδιο υπάλληλο, να δείτε την αποδοτικότητά του να εκτοξεύεται. Αιφνιδιάστε τους ευχάριστα, με κάποιες παροχές που θα τους κάνουν να είναι πιο ευχαριστημένοι μαζί σας. Για παράδειγμα, κάποιο αναμνηστικό δωράκι για το σπίτι τους (μαγνήτης, κάρτα κ.λπ.), κάτι για την καθημερινότητά τους (ημερολόγιο, γραφική ύλη κ.ά.), ακόμα και μια κλήρωση για ένα εισιτήριο θεάτρου ή αθλητικού αγώνα της χρονιάς που έρχεται, μπορεί να έχει μικρό κόστος για εσάς αλλά πολύ μεγάλο και ευχάριστο αντίκτυπο για τους ανθρώπους σας.
Πάνω από όλα, να θυμάστε ότι όντας μια ομάδα μαζί τους, θα είστε πιο δυνατός στα δύσκολα, πιο γρήγορος και αποτελεσματικός για τον στόχο σας.
#3 Διοργανώστε ένα event
Σκεφτείτε το σαν ένα party για τους πελάτες που έχετε, αυτούς που θέλετε αλλά και το προσωπικό σας. Ιδανικός χώρος, φυσικά η επιχείρησή σας. Ο λόγος του event μπορεί να είναι ο πιο απλός όπως τα γενέθλιά της επιχείρησης, αλλά μπορεί να είναι η παρουσίαση ενός νέου προϊόντος σας (π.χ. ένα νέο πιάτο, ένα νέο cocktail, ένας νέος προμηθευτής), μιας νέας υπηρεσίας ακόμα και η ανανέωση του λογοτύπου σας. Καλέστε αυτούς που θέλετε, κάνοντας «θόρυβο» με τις δυνατότητες που σας δίνουν τα social media, η αποστολή newsletter, η ανάρτηση σε portal ή η εμπορική πλατφόρμα που συμμετέχετε, οι διασυνδέσεις που έχετε στο εταιρικό LinkedIn profile σας κ.ά. Επικοινωνήστε το event σε γνωστούς σας σε άλλες εταιρίες ή και μεγάλους οργανισμούς και δώστε του τη δημοσιότητα που του αξίζει.
Να θυμάστε ότι για όλους μια πρόσκληση να περάσουν ευχάριστα, ακόμα κι αν δεν καταφέρουν να παραβρεθούν, είναι μια άριστη ευκαιρία να σας μάθουν και μια πολύ δυνατή πιθανότητα να γίνουν αύριο πελάτες σας.