Οι πιστοί πελάτες είναι το άλφα και το ωμέγα στην καλή ροή των κερδών στην επιχείρησή σας. Στην πραγματικότητα, οι πελάτες αυτοί ξοδεύουν 67% περισσότερα χρήματα συγκριτικά με τους υπόλοιπους, γεγονός που αποδεικνύει γιατί είναι σημαντικό να επενδύσετε στην ενίσχυση της πιστότητας τους.
Πώς, όμως, θα γίνει αυτό;
Το 57% των ιδιοκτητών μικρών επιχειρήσεων λένε ότι η σχέση που έχουν αναπτύξει με τους πελάτες τους είναι ο παράγοντας που ενισχύει την εμπιστοσύνη και οδηγεί στην αύξηση των πωλήσεων.
Παρακάτω θα βρείτε πέντε τρόπους για να επιτύχετε την επιστροφή των πελατών σας για περισσότερες αγορές.
1: Βάλτε σε προτεραιότητα την εξυπηρέτηση των πελατών σας
Σύμφωνα με έρευνα του 2015 σχετικά με την αγοραστική εμπειρία των πελατών, το 66% των καταναλωτών πιστεύουν ότι ο τρόπος εξυπηρέτησης σε μία επιχείρηση αντικατοπτρίζει την αξία που εναποθέτει η επιχείρηση στους πελάτες της.
Επιπλέον, έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι οι πελάτες, αρκετές φορές, αναζητούν την εξυπηρέτηση μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα, το 42% των καταναλωτών επιθυμούν να λάβουν απάντηση στα αιτήματά τους μέσα σε διάστημα μιας ώρας, ενώ το 32% επιθυμούν να εξυπηρετηθούν άμεσα, μέσα στην πρώτη μισή ώρα.
2: Επιβραβεύστε τους πελάτες σας
Μπορείτε να διαμορφώσετε ένα πρόγραμμα, μέσα από το οποίο οι τακτικοί πελάτες σας θα λαμβάνουν δώρα, επιπλέον εκπτώσεις και αποκλειστικές προσφορές. Για παράδειγμα, ένας από τους πιο βασικούς τρόπους ανταμοιβής της πιστότητας των πελατών σας είναι να τους δίνετε ένα μικρό δώρο με κάθε αγορά τους ή μια έκπτωση της τάξης του 20%-25% μετά από ένα συγκεκριμένο όριο αγορών.
Οι έρευνες δείχνουν ότι, το 76% των γυναικών και το 72% των ανδρών καταναλωτών είναι πιθανότερο να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους σε μια επιχείρηση που έχει δημιουργήσει τέτοια προγράμματα επιβράβευσης.
3: Ζητήστε συμβουλές και καθοδήγηση
Η γνώμη των καταναλωτών για τον τρόπο που λειτουργεί η επιχείρησή σας είναι σημαντική και χρειάζεται να τη λαμβάνετε υπόψη. Πολλές φορές, όμως, για να λάβετε την ανατροφοδότηση των πελατών σας χρειάζεται να τη ζητήσετε. Ένας αποτελεσματικός τρόπος για να συγκεντρώσετε πληροφορίες για την αγοραστική τους εμπειρία στην επιχείρησή σας είναι η ηλεκτρονική αποστολή ερωτηματολογίου ή το κουτί παραπόνων.
Μη σας τρομάζει η αρνητική κριτική. Κάντε τις αλλαγές που χρειάζεται γιατί με αυτόν τον τρόπο, αποδεικνύετε στους πελάτες σας ότι η άποψή τους έχει αξία για εσάς, κι εκείνοι με τη σειρά τους δεν έχουν κανένα λόγο να πάνε κάπου αλλού.
4: Διευκολύνετε την εμπειρία των καταναλωτών
Κάντε τη ζωή των πελατών σας όσο το δυνατόν ευκολότερη. Σκεφτείτε τρόπους ώστε η αγοραστική τους εμπειρία να είναι ταχύτερη και πιο απλή. Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να σχεδιάσετε μια διαδικτυακή πλατφόρμα, από όπου θα απαντάτε εύκολα και γρήγορα στις ερωτήσεις και τους προβληματισμούς των καταναλωτών. Έτσι, όταν οι πελάτες θα έρχονται στην επιχείρησή σας θα είναι έτοιμοι να κάνουν τις αγορές τους χωρίς επιπλέον αναμονή.
5: Χτίστε διαπροσωπικές σχέσεις με τους πελάτες σας
Διευθύνετε μια επιχείρηση και είναι σημαντικό να μπορείτε να πουλάτε τα προϊόντα σας. Ωστόσο, εάν δεν δημιουργήσετε και μια πιο στενή σχέση με τους πελάτες σας, θα είναι δύσκολο να τους διατηρήσετε.
Ένας τρόπος για να συνεχίζετε να επικοινωνείτε με τους πελάτες σας είναι η αποστολή ενημερωτικών δελτίων μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Για παράδειγμα, μπορείτε να δημιουργείτε ένα ψηφιακό φυλλάδιο με προσφορές – μία φορά την εβδομάδα ή μία φορά το μήνα – και να το αποστέλλετε στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των πελατών σας.
Η κεντρική ιδέα είναι να αποκτήσετε διαπροσωπικές σχέσεις με τους καταναλωτές ώστε να συνεχίσουν να σας προτιμούν.