Το μεγαλύτερο μέρος των τουριστών ταξιδεύει για να ανακαλύψει νέους πολιτισμούς, να θαυμάσει όμορφα τοπία και να εξασκήσει ίσως τις ξένες γλώσσες. Υπάρχει, όμως, και μια ολοένα και ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία, εκείνη των τουριστών που αγαπούν να ταξιδεύουν για να γευτούν το καλό κρασί! Αυτή είναι και η έννοια του οινοτουρισμού: να επιτρέψει στον ταξιδιώτη να ανακαλύψει την ιστορία, το άρωμα και τις γεύσεις της αμπελουργίας.
Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι τουρίστες επισκέπτονται περιοχές με σκοπό να γνωρίσουν την οινική κουλτούρα. Η πρόθεση τους είναι να επισκεφθούν οινοποιεία, να εφαρμόσουν την τεχνική της γευσιγνωσίας και να ξεκινήσουν κυριολεκτικά και μεταφορικά, ένα ταξίδι στον κόσμο των κρασιών.
Οι νέες δυνατότητες που ανοίγει ο οινοτουρισμός στα καταστήματα εστίασης
Αγκαλιάζοντας τον οινοτουρισμό και προσαρμόζοντας τις προσφορές τους στους λάτρεις του κρασιού, τα καταστήματα εστίασης μπορούν να προσελκύσουν μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών και να ενδυναμώσουν την επωνυμία τους αποτελώντας αναπόσπαστο μέρος της συνεχώς αναπτυσσόμενη τοπικής οινικής και γαστρονομικής σκηνής. Για να επωφεληθούν από τον οινοτουρισμό, τα εστιατόρια και οι ταβέρνες θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να δημιουργήσουν εμπειρίες εστιασμένες στο κρασί, να εκπαιδεύσουν το προσωπικό τους σε γνώσεις σχετικά με το κρασί και να διασφαλίσουν ότι τα μενού τους συμπληρώνονται με κατάλληλες συνοδευτικές επιλογές κρασιών.
Έχοντας αυτό κατά νου, ακολουθούν 7 συμβουλές για να ενσωματώσετε και να προωθήσετε την κουλτούρα του κρασιού στο εστιατόριο ή την ταβέρνα σας:
Προσαρμόστε τη ποικιλία των κρασιών σας στην πελατεία σας
Για κάποια εστιατόρια και ταβέρνες, η κύρια πελατεία τους μπορεί να είναι εύκολα αναγνωρίσιμη. Για παράδειγμα, αν το εστιατόριό σας ειδικεύεται σε μπριζόλες και παϊδάκια, τότε οι ενέργειες μάρκετινγκ για τα κρασιά σας θα πρέπει να στοχεύουν κυρίως στα ερυθρά κρασιά. Μπορείτε να προσθέσετε μια ειδική κατηγορία στον κατάλογο των κρασιών σας, με επίκεντρο κρασιά που ταιριάζουν ιδανικά με μια ζουμερή μπριζόλα. Αν η βασική πελατεία σας δεν είναι ξεκάθαρη, τότε οι στρατηγικές και τα δεδομένα μάρκετινγκ που έχετε συγκεντρώσει μπορούν να αποβούν πολύτιμα. Μελετώντας τις προτιμήσεις των επισκεπτών σας και τα πιο δημοφιλή πιάτα σας, μπορείτε να ανακαλύψετε τις επιλογές κρασιών που θα αρέσουν στους πελάτες σας. Για παράδειγμα αν υπάρχει αυξημένη ζήτηση σε πιάτα ζυμαρικών, θα ήταν συνετό να εστιάσετε σε ποικιλίες ροζ και λευκών κρασιών και σε κρασιά από την Τοσκάνη, τα οποία ταιριάζουν ιδανικά με αυτού του είδους τα γεύματα.
Δημιουργήστε Happy Hours γευσιγνωσίας κρασιού
Ένας τρόπος για να αναδείξετε την ποικιλία κρασιών του εστιατορίου σας είναι να σχεδιάσετε εκδηλώσεις Happy Hour που βασίζονται στη γευσιγνωσία κρασιών. Βρείτε μια βραδιά που θα μπορούσε να είναι αφιερωμένη στη δοκιμή νέων κρασιών από τη λίστα σας. Ενισχύστε αυτή την κλασική στρατηγική μαρκετινγκ προσφέροντας μειωμένες τιμές σε κρασιά που μπορεί να μην είναι τόσο επώνυμα ή γνωστά στους πελάτες σας. Οι πελάτες μπορούν επίσης να παίξουν ρόλο στο να σας βοηθήσουν να επιλέξετε τα καλύτερα κρασιά για τη λίστα σας. Διοργανώστε εποχιακές εκδηλώσεις γευσιγνωσίας, όπου οι πελάτες θα μπορούν να δοκιμάσουν τα διάφορα κρασιά που σκέφτεστε να συμπεριλάβετε στην επόμενη σειρά κρασιών σας. Υπάρχουν διάφορα πλεονεκτήματα σε αυτή την προσέγγιση. Πρώτον, λαμβάνετε τις απόψεις των πελατών σας, εξασφαλίζοντας έτσι ότι η μελλοντική λίστα κρασιών σας θα είναι ελκυστική και δεύτερον, εδραιώνετε τη φήμης σας ως ένα εστιατόριο που γνωρίζει απο καλό κρασί ενώ ταυτόχρονα προσφέρει εξατομικευμένες εμπειρίες.
Συμπεριλάβετε το κρασί στα προγράμματα πιστότητας για τους πελάτες σας
Στα περισσότερα καταστήματα εστίασης, το φαγητό αποτελεί το βασικό στοιχείο σε κάθε πρόγραμμα επιβράβευσης. Ωστόσο, υπάρχει η δυνατότητα ενσωμάτωσης του κρασιού στα προγράμματα αυτά. Μπορείτε να επιβραβεύετε τους πελάτες σας όχι μόνο όταν επισκέπτονται το εστιατόριο σας συγκεκριμένες φορές, αλλά και όταν παραγγέλνουν ένα μπουκάλι κρασί. Μια άλλη ιδέα είναι η δημιουργία μιας εβδομαδιαίας ειδικής προσφοράς στο μενού σας, που να περιλαμβάνει έναν συνδυασμό φαγητού και κρασιού. Οι πελάτες που επιλέγουν αυτή την προσφορά κατά την παραγγελία τους θα μπορούν να λαμβάνουν πόντους επιβράβευσης.
Κάντε την εκπαίδευση στο κρασί ακρογωνιαίο λίθο της εξυπηρέτησης των πελατών σας
Ένας διακριτικός αλλά ταυτόχρονα αποδοτικός τρόπος για να προωθήσετε το κρασί στο εστιατόριό σας είναι να επενδύσετε στην εκπαίδευση του προσωπικού σας. Εάν το προσωπικό σας είναι καλά ενημερωμένο για το κρασί, αυτό μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην κατανάλωση περισσότερου κρασιού. Κατα την οργάνωση της εκπαίδευσής του προσωπικού σας, μπορείτε να επικεντρωθείτε στην προέλευση των κρασιών, στους διάφορους τύπους terroir( το σύνολο των χαρακτηριστικών που καθιστούν ένα κρασί μοναδικό όπως το κλίμα, το έδαφος, η επεξεργασία κ.α), και τον τρόπο που αυτά επηρεάζουν την γεύση του κρασιού, καθώς και στα είδη των σταφυλιών που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή διαφόρων κρασιών.
Συνεργασία με τοπικά οινοποιεία και οινοπαραγωγούς
Μια κοινή τάση των πελατών των εστιατορίων είναι η αναζήτηση πιάτων φτιαγμένων με τοπικά συστατικά, γεγονός που ισχύει και για τα σπιτικά κρασιά. Προμηθευτείτε τοπικά κρασιά για το μενού σας και συνοδεύεστε με αυτά τα τοπικά πιάτα που προσφέρετε, διαφοροποιώντας την επιχείρησή σας από τον ανταγωνιμσό.
Στην αλυσίδα καταστημάτων ENA Food C&C, κατανοούμε τη σημασία της επιλογής του καλού κρασιού για να συνοδεύσει κάθε στιγμή, κάθε γεύμα, κάθε εμπειρία των πελατών σας. Με πάθος για την ποιότητα και την αυθεντικότητα, σας προσφέρουμε μια εκλεπτυσμένη ποικιλία από επιλεγμένα κρασιά, ιδανικά για κάθε εστιατόριο. Επισκεφτείτε ένα από τα καταστήματα μας και ανακαλύψτε μια ευρεία γκάμα από εγχώρια και διεθνή κρασιά και ποτά σε ειδικές τιμές για τους επαγγελματίες του κλάδου.