Πάσχα και μικρή λιανική: Πώς να αυξήσετε τις πωλήσεις σας την περίοδο του Πάσχα

Πάσχα και μικρή λιανική: Πώς να αυξήσετε τις πωλήσεις σας την περίοδο του Πάσχα | Ena Blog
Πάσχα και μικρή λιανική: Πώς να αυξήσετε τις πωλήσεις σας την περίοδο του Πάσχα | Ena Blog

Αναμφίβολα, μια από τις πιο χαρούμενες γιορτινές περιόδους, είναι η Πασχαλινή, στον ρυθμό της οποίας μπαίνουν σιγά σιγά, οι περισσότερες επιχειρήσεις της χώρας μας. Συνδεδεμένες με ηλιόλουστες ανοιξιάτικες βόλτες και με αγορές συγκεκριμένων προϊόντων από τους καταναλωτές, αυτές οι ημέρες προσφέρονται για αύξηση της κερδοφορίας για όλους εσάς που δραστηριοποιείστε στη μικρή λιανική, αρκεί να αξιοποιήσετε τις ευκαιρίες που σας παρουσιάζονται. Στο πλαίσιο αυτό, φέρνουμε κοντά σας μια σειρά από μικρές συμβουλές, ώστε το φετινό Πάσχα να σημάνει και «οικονομική» ανάσταση για το mini market σας. 

Τα Πασχαλινά προϊόντα στο προσκήνιο και σε πρωταγωνιστικό ρόλο

Όπως σε κάθε περίοδο ειδικών απαιτήσεων και περιστάσεων (Χριστούγεννα, εθνικές γιορτές, καλοκαίρι κ.ά.), έτσι και το Πάσχα έχει τους δικούς του προϊοντικούς πρωταγωνιστές που μονοπωλούν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Οπότε αυτά τα είδη οφείλετε να παρουσιάσετε στην πρώτη γραμμή θέασης του καταστήματός σας, σε κεντρικά ή ειδικά ράφια και προθήκες, στο ταμείο σας αλλά και σε θεματικές γωνιές, εσωτερικά και εξωτερικά. Μην ξεχνάτε, πως αυτές τις ημέρες, οι περισσότεροι επισκέπτες σας, ακόμα κι αν έρχονται για την αγορά άλλου προϊόντος, έχουν την σκέψη όλων αυτών των απαραίτητων ειδών για τη μεγάλη γιορτή που έρχεται και το μικρό ή μεγαλύτερο τραπέζι που πρόκειται να ετοιμάσουν. Αξίζει να αναφερθούμε σε προϊόντα, όπως: 

  • Κρεατικά: Σε περίπτωση που διαθέτετε αυτή τη δυνατότητα, φροντίστε να παρέχετε σε ποικιλία και στην καλύτερη φόρμα τους, τα κρεατικά που θα συμπληρώσουν ιδανικά το πασχαλινά τραπέζι, όπως αρνί, κατσικάκι, κοκορέτσι, γαρδουμπάκια, χοιρινό, κοτόπουλο, μπιφτέκια, τα παράγωγα και τα σκευάσματά τους, αλλά και τις εναλλακτικές φυτικές προτάσεις για την κοινότητα των vegan. 
  • Φρούτα και λαχανικά: Το Πάσχα δεν είναι μόνο η μαγειρίτσα κι ο οβελίας, είναι και οι ημέρες νηστείας που προηγούνται αλλά και μια πληθώρα συνοδευτικών, όπως πίτες και σαλάτες, για την ημέρα της γιορτής. Οπότε τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πάντα ψηλά στη λίστα των αγορών, αυτές τις ημέρες. Εσείς, χρειάζεται να φροντίσετε τον πάγκο της μαναβικής σας ώστε να είναι πλούσιος σε φρέσκα προϊόντα εποχής για να καλύψετε την μεγάλη τους ζήτηση. 
  • Ποτά και μπύρες: Το ατού της ημέρας είναι το καλό κρασί που θα συνοδεύσει ευχές και νοστιμιές. Οπότε καλό θα είναι να διαθέσετε μια γκάμα εναλλακτικών – σε ποικιλία και τιμές – ώστε να απαντήσετε με τον καλύτερο τρόπο σε αυτήν την ανάγκη. Ακολουθούν οι μπύρες, ελαφριές κι ανοιξιάτικες, στις οποίες και ελληνικές ζυθοποιίες σας προσφέρουν ενδιαφέρουσες προτάσεις, τα κλασικά αλκοολούχα (whiskey, ρούμι, τεκίλα κ.λ.π.) για τα απεριτίφ μετά το φαγητό αλλά και τα αναψυκτικά και οι χυμοί που δεν πρέπει να λείπουν από τη θέση τους.  
  • Αυγά και βαφές: Το αγαπημένο όλων έθιμο της Μεγάλης Πέμπτης, που χρειάζεται από εσάς να εφοδιαστείτε με ικανή ποσότητα αυγών, όλων των κατηγοριών, να ελέγχετε τη φρεσκάδα τους και να συνοδεύονται πάντα στο σημείο πώλησής τους από το επίκαιρο προϊόν της ημέρας, τις βαφές. Καλό είναι πέρα από την κλασική κόκκινη, να έχετε και άλλες χρωματικές επιλογές, αλλά και βαφές βιολογικής προέλευσης, που συγκινούν το νεαρότερο καταναλωτικό κοινό και όλους, όσοι αναζητούν τη διαφοροποίηση και τον εντυπωσιασμό των καλεσμένων τους. 
  • Το καλάθι των δώρων: Πάσχα, ακόμα και σε αυτήν την περίοδο του απόηχου της πανδημίας, σημαίνει επίσκεψη και δώρα. Τα δώρα των νονών, όσων δηλαδή έχουν βαπτίσει παιδιά, είναι σε πρώτη προτεραιότητα και μπορούν να εξυπηρετηθούν με καλαθάκια σε ειδικές τιμές. Οπότε μπορείτε να ετοιμάσετε τις δικές σας προτάσεις, με σοκολατένια αυγά, άλλες λιχουδιές, όπως οι χαρακτηριστικοί «λαγοί» και οι «πασχαλίτσες» αλλά και τις λαμπάδες που έχετε φροντίσει να προμηθευτείτε. Επιπλέον, η γιορτή αυτή σημαίνει και δώρα συγγενών και φίλων που έχουν καλεστεί στο τραπέζι της ημέρας. Και σε αυτήν την περίπτωση, μπορείτε να συνδυάσετε ποτά με άλλα γλυκίσματα ή συνοδευτικά (π.χ. ξηροί καρποί και φρούτα) ώστε το δικό σας καλάθι να είναι αυτό που θα έρθει να συμπληρώσει ιδανικά κάθε πασχαλινή συγκέντρωση στη γειτονιά και την ευρύτερη περιοχή σας. 

Οικονομικές προτάσεις και «value for money» πολιτική έχουν την τιμητική τους

Παρατηρώντας τον παλμό της αγοράς και των τρεχουσών συνθηκών, χρειάζεται να δημιουργήσετε συμφέρουσες και προνομιακές σε τιμή προτάσεις. Ειδικά, λοιπόν, για το Πάσχα αυτής της χρονιάς, ο σχεδιασμός μιας πολιτικής προσφορών ή συνδυασμών προϊόντων σε καλύτερες τιμές, μπορεί να αναδειχθεί σε έναν από τους σημαντικότερους λόγους για την αύξηση της επισκεψιμότητας στο κατάστημά σας και φυσικά για την αύξηση των κερδών σας. Οι δυνατότητες που έχετε είναι απεριόριστες και είναι θέμα έμπνευσης και ευελιξίας να προχωρήσετε σε αυτές. Για παράδειγμα, η πώληση σχετικών προϊόντων με τη διαδικασία του επείγοντος και του επίκαιρου, όπως π.χ. για την Μεγάλη Τρίτη όλες οι σαλάτες -30%, η προσφορά δώρων, π.χ. με τις αγορές κρασιών άνω των 20€ δώρο ένα αναψυκτικό ή ένα απόσταγμα, ή ακόμα και οι τακτικές εκπτώσεις σε είδη που πλήττονται από την ανατίμηση, π.χ. αλεύρι, ζάχαρη, έτοιμα φύλλα μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής, ανάλογα πάντα με το απόθεμα που έχετε. Αυτές είναι κάποιες ενδεικτικές κινήσεις που δεν θα περάσουν απαρατήρητες και φυσικά ανεκμετάλλευτες, και από το πιστό πελατολόγιό σας αλλά και από τους περαστικούς καταναλωτές. 

Η γοητεία και η απόδοση της σωστής σήμανσης και διακόσμησης

Δύο σημαντικοί κανόνες που διευκολύνουν τη διακίνηση των προϊόντων σας, που αξίζει να τηρείτε σε κάθε εποχική περίσταση, πόσο μάλλον την περίοδο του Πάσχα. Καταρχάς, η επικαιροποίηση της διακόσμησης, η οποία χρειάζεται να ανανεωθεί και να ακολουθήσει τους κώδικες της Άνοιξης και της Γιορτής. Λουλούδια, κορδέλες, αποχρώσεις αναγέννησης της φύσης και της ψυχολογίας του καταναλωτή, τα χαρακτηριστικά πορφυρά στοιχεία και η πινελιές της Ανάστασης, μπορούν να μεταμορφώσουν ακόμα και ένα μικρό, σε έκταση, κατάστημα, ακόμα και με μινιμαλιστική διαχείριση. Μην ξεχνάτε ότι αυτή η εποχή είναι άμεσα συνυφασμένη με αρώματα και όμορφα συναισθήματα που απελευθερώνουν την ψυχολογία των αγορών. Άλλωστε για κάθε καταναλωτή που έχει βγει για τις εορταστικές αγορές του, ένα mini market που έχει ανοιξιάτικο και πασχαλινό χαρακτήρα, είναι πάντα πιο ελκυστικό και κατάλληλο για αγορές σημείο σε σχέση με κάποιο άλλο που διατηρεί το σοβαρόκαθημερινό πρόσωπο. Το άλλο στοιχείο που θα πρέπει να αξιοποιήσετε είναι η σήμανση των προσφορών σας στα ράφια. Προτιμήστε από την έντονη εκπτωτική προσέγγιση που δίνει έμφαση σε αριθμούς και ποσοστά, τη χρήση του γιορτινού ύφους και μηνύματος που μιλάει στο συναίσθημα του καταναλωτικού κοινού.  Από το απλό ευχετικό μήνυμα «Χαρούμενες Γιορτές με Χ%  έκπτωση» ή το επίκαιρο «Πασχαλινά δώρα σε κάθε αγορά μιας κατηγορίας προϊόντων» έως τις πιο δημιουργικές εμπνεύσεις σας, τύπου «Ανάσταση Τιμών με κέρδος Χ%», μπορείτε να προβάλλετε πιο εύστοχα και αποδοτικά τις προσφορές σας. Προσφορές που ενδεχομένως να υπολείπονται των ανταγωνιστών αλλά με αυτά τα μηνύματα στις σημάνσεις σας ενισχύουν το ψυχολογικό κίνητρο της επιλογής σας από το καταναλωτικό κοινό. 

Για την καλύτερη προετοιμασία σας και τον εφοδιασμό σας με τα κατάλληλα προϊόντα που μπορούν να στηρίξουν τις κινήσεις που σχεδιάζετε, τα καταστήματα ENA Food C&C είναι διαρκώς στη διάθεσή σας. Μπορείτε να πάρετε μια καλή εικόνα για τις κατηγορίες προϊόντων που αξίζει να συνδυάσετε στις γιορτινές σας προσφορές, ή να τοποθετήσετε στα ράφια σας και τις πασχαλινές ή ανοιξιάτικες γωνίες του mini market σας, ανατρέχοντας στο έντυπο προσφορών μας, καθώς και στην ενότητα των προσφορών μας που ανανεώνονται ανά εβδομάδα και σας συντροφεύουν στο δρόμο για το φετινό Πάσχα.