Για τα περισσότερα καταστήματα λιανικής και mini market, η τρέχουσα περίοδος προσφέρει νέες δυνατότητες ανάπτυξης εστιασμένες σε ένα ιδιαίτερα πολυπληθές και δυναμικό κοινό: τα παιδιά. Τόσο η «επιστροφή στα θρανία» όσο και το νέο πλαίσιο υγιεινής διατροφής που έχει υιοθετηθεί από την πλειοψηφία των γονιών, δίνει στους μικρούς καταναλωτές εξέχουσα θέση, ανάμεσα στο κοινό στο οποίο στοχεύει μια επιχείρηση αυτού του κλάδου. Το μόνο που χρειάζεται είναι να εφοδιαστείτε με τα προϊόντα αυτά που θα “απαντήσουν” στις τρέχουσες ανάγκες των μικρών και των γονιών τους, καθώς εκείνοι θα πάρουν την τελική απόφαση αγοράς.
Σε αυτή την κατεύθυνση και για όλους εσάς που δραστηριοποιείστε στον χώρο του λιανεμπορίου, έχουμε καταγράψει τις κύριες αλλαγές που σημειώνονται στις κατηγορίες παιδικής διατροφής, αλλά και τους λόγους που μπορούν να συμβάλλουν στην ανάπτυξή και την αύξηση των πωλήσεών σας.
Ο ρόλος της υγιεινής διατροφής και της κυκλοφορίας εξατομικευμένων προϊόντων:
Η στροφή της πλειοψηφίας των καταναλωτών στην ισορροπημένη διατροφή που συμβάλλει στην καλή υγεία του οργανισμού, ιδιαίτερα και με την εμφάνιση της πανδημίας του Covid-19, είναι ένα γεγονός που ορίζει τον πρώτο πυλώνα της νέας πραγματικότητας στα προϊόντα παιδικής διατροφής. Πόσο μάλλον όταν αυτά απευθύνονται σε ένα κοινό για το οποίο τα τρόφιμα που καταναλώνει διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο για την ψυχική, σωματική, πνευματική ανάπτυξη και την υγεία τους. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το ότι έχουν εκπονηθεί μελέτες που υποδεικνύουν κανόνες για τη διατροφή των παιδιών, τόσο στο σπίτι όσο και στο σχολείο. Μπορούμε να αναφερθούμε στην ανάγκη ύπαρξης συγκεκριμένου αριθμού γευμάτων μέσα στην ημέρα, τη σημασία των γαλακτοκομικών, των λαχανικών και φρούτων, των δημητριακών ολικής άλεσης, του κρέατος και του ψαριού σε συγκεκριμένες ποσότητες ανά εβδομάδα, καθώς και στον δραστικό περιορισμό της ζάχαρης, του αλατιού και των λιπαρών.
Ο δεύτερος σημαντικός πυλώνας της παιδικής διατροφής στην νέα εποχή καθορίζεται από το γεγονός της εξατομίκευσης των προϊόντων. Οι εταιρείες πλέον δημιουργούν προϊόντα που απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό. Φυσικά, τα παιδιά αποτελούν ένα από τα πιο απαιτητικά ακροατήρια, τα οποία μπορούν κάλλιστα να εντοπίσουν στο ράφι τα προϊόντα που, λόγω σύνθεσης και λόγω εμφάνισης, προορίζονται να γίνουν δικά τους. Χαρούμενες συσκευασίες, διαφορετικοί χρωματικοί κώδικες αλλά και κωδικοί παραγωγής, χυμοί, σνακς, ζυμαρικά με καινοτόμα σχήματα και περιεχόμενο, άλλα ειδικά για τη βρεφική ηλικία, άλλα για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, αρκετά για τους μαθητές του σχολείου αλλά και νέες είσοδοι για τους εφήβους που προετοιμάζονται ή δίνουν εξετάσεις, συνθέτουν μια πανδαισία προτάσεων που έχουν λόγο και αιτία για να βρεθούν στο ράφι ή τις προθήκες της επιχείρησής σας. Ο πιο βασικός είναι ότι οι καταναλωτές τους είναι ένα κοινό που διαρκώς ανανεώνεται, «δένεται» με τις επιλογές του και ως εκ τούτου αναδεικνύεται ως ένας πελάτης σας με πολύ μέλλον για τις αγορές του και τις πωλήσεις σας.
Η ειδική κατηγορία του παιδικού γιαουρτιού:
Το γιαούρτι αποτελεί ένα από τα γαλακτοκομικά προϊόντα που κρίνεται ως απόλυτα απαραίτητο έδεσμα για τα παιδιά, είτε στο κολατσιό τους στο σχολείο, είτε σαν μέρος του πρωϊνού τους ή των άλλων γευμάτων της ημέρας. Σήμερα, η αγορά έχει να παρουσιάσει μια πλούσια σειρά εναλλακτικών για να ενισχύσετε τις υπάρχουσες προτάσεις σας αλλά και τις πωλήσεις σας. Προϊόντα ειδικά σχεδιασμένα για την απαιτητική βρεφική ηλικία (από 6 μηνών και πάνω), σειρές που ξεχωρίζουν για κάθε φάση της παιδικής ανάπτυξης, με διαφορετική προέλευση, θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες, με συνδυασμό φρούτων και μελιού είναι εδώ για να αποτελέσουν ιδανικά επιδόρπια, με μια μεγάλη γκάμα σχεδίων, χρωμάτων και έξυπνων ονομάτων ώστε να τα ξεχωρίσει αμέσως, μεταξύ των άλλων, τα παιδιά και οι γονείς τους. Η τελική επιλογή είναι πάντα δική σας, αλλά η απόφαση να τα αποκτήσετε είναι το κλειδί που ανοίγει την πόρτα του καταστήματός σας σε αρκετά παιδικά χαμόγελα ικανοποίησης.
Τα γλυκίσματα και σνακς χωρίς ζάχαρη:
Αξίζει να έχετε στο μυαλό σας ότι η λατρεμένη κι εθιστική ζάχαρη ως συστατικό αρκετών παιδικών τροφίμων, σταδιακά περνά στο παρελθόν. Βασική υπεύθυνη για την παιδική παχυσαρκία, αντιμετωπίζεται πια με σθεναρή αντίσταση από τους νέους γονείς, και οι κλασικές εφαρμογές της επιλέγονται μόνο για ειδικές περιστάσεις (π.χ. γιορτή ή γενέθλια και μάλιστα σε περιορισμένη ποσότητα). Αντ’ αυτής, νέες επιλογές αναδύονται, με πολύ ευεργετικότερη επίδραση στον παιδικό οργανισμό. Προϊόντα με φυσικά γλυκαντικά συστατικά, όπως η στέβια και το μέλι, γλυκίσματα βγαλμένα από τη μεσογειακή μας παράδοση, όπως χαλβαδάκια, παστέλια κ.ά. με πολύ υψηλό ενεργειακό δείκτη για τις δραστηριότητες των μικρών μας, πλάκες σοκολάτας από κακάο, πλούσιες σε ασβέστιο ή φρούτα, καινοτόμες δημιουργίες με μέταλλα, ιχνοστοιχεία, σνακς με φρούτα, καρπούς, λαχανικά και όσπρια, spreads από φουντούκι, αμύγδαλο και σουσάμι, είναι σήμερα τα «νέα γλυκά» που συντροφεύουν τα παιδιά στο δρόμο για το σχολείο, στο διάλειμμα στο προαύλιο, στις ευχάριστες γευστικές αποδράσεις του στο φροντιστήριο, τα σπορ και τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες. Εφόσον βρεθούν και ανάμεσα στα προϊόντα σας, τότε βάζουν και την επωνυμία σας στο χάρτη των μικρών ή μεγάλων καθημερινών διαδρομών τους.
Ζυμαρικά, το κυρίως πιάτο της αλλαγής στη παιδική διατροφή:
Ίσως το πιο αγαπημένο γεύμα των παιδιών κάθε ηλικίας, αλλά και των ανθρώπων που έχουν την ευθύνη της φροντίδας τους (γονείς και παππούδες), λόγω της άνετης και ταχύτατης ετοιμασίας τους. Γι’ αυτό τον λόγο αποτελεί και πεδίο σημαντικών εξελίξεων για όλες τις εταιρείες και τους παραγωγούς, με στόχο τη βελτίωση της σύνθεσής τους προς όφελος του οργανισμού που βρίσκεται σε διαδικασία ανάπτυξης. Σήμερα, κυκλοφορούν τόσο από τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες όσο και από τις μικρότερες βιοτεχνίες ζυμαρικών, σειρές εξειδικευμένες που περιέχουν τα θρεπτικά συστατικά, τα ιχνοστοιχεία και τις βιταμίνες που χρειάζεται ένα παιδί για να τραφεί ισορροπημένα και να μεγαλώσει σωστά. Ειδική αναφορά αξίζει να γίνει και στη φαντασία των δημιουργών τους, με μεγάλη ποικιλία ευρηματικών σχημάτων που μετατρέπουν ένα απλό γεύμα σε ένα χαρούμενο παιχνίδι για κάθε μικρό οπαδό των ζυμαρικών. Αρκεί απλά η τοποθέτηση κάποιων από αυτών στο σωστό σημείο και ύψος στο κατάστημά σας για να αποκτήσετε και εσείς τους δικούς σας μικρούς φανατικούς πελάτες.
Τα δημητριακά ολικής άλεσης:
Μεταξύ των προϊόντων που ξεχωρίζουν για τα παιδιά είναι αναμφίβολα και τα δημητριακά. Τόσο για τον πρωταγωνιστικό ρόλο που έχουν σε ένα πολύ σημαντικό γεύμα τους, το πρωινό, όσο και για την ικανότητά τους να στηρίξουν με κάθε τους μορφή την ώρα του κολατσιού στο σχολείο ή το θρεπτικό πρόγευμα πριν το φαγητό. Ενστερνιζόμενοι τις ανερχόμενες διατροφικές τάσεις, αρκετές από τις εταιρείες που προμηθεύουν την αγορά παρουσιάζουν καινοτόμες προτάσεις με προϊόντα κατά κύριο λόγο ολικής άλεσης με επιπλέον θρεπτικά συστατικά, όπως σίδηρο, ασβέστιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο, σελήνιο, ασβέστιο, ψευδάργυρο, φυτικές ίνες κ.ά. Παράλληλα, αρκετές από τις συσκευασίες αυτές περιλαμβάνουν και δημιουργικά επικοινωνιακά ευρήματα, όπως παιχνίδια και προτάσεις για ευχάριστες ασχολίες που αναγράφονται στην πίσω όψη τους, συνθέτοντας μια κατηγορία που πέρα από τα οφέλη στο γαστρεντερικό σύστημα, την πνευματική απόδοση, την υγεία των δοντιών, των οστών και των μυών των παιδιών, προσφέρει μια ολιστικά, ευχάριστη διάσταση για την καθημερινότητά τους. Ανακαλύπτοντας τα κι εσείς και δίνοντάς τους μια θέση ανάμεσα στα άλλα προϊόντα σας, μπορείτε να δείτε μια νέα διάσταση για την ανάπτυξη και τη κερδοφορία σας από ένα κοινό που ξέρει τι θέλει και αγκαλιάζει κάθε κατάστημα λιανικής που μπορεί να του το προσφέρει.