Λόγω των αλλαγών στις ταξιδιωτικές συνήθειες και στον τρόπο αντίληψης των διακοπών, σε παγκόσμιο επίπεδο, το ξενοδοχειακό ηλεκτρονικό marketing πλέον απαιτεί τη δημιουργία ενός πλάνου με συγκεκριμένες ενέργειες, σε συγκεκριμένα κοινωνικά δίκτυα που συμβάλλουν στο να γίνει πόλος έλξης μια επιχείρηση φιλοξενίας.
Γι’ αυτό και σας παρουσιάζουμε συνοπτικά τις 5 πιο δημοφιλείς επιλογές που έχετε για το φετινό καλοκαίρι, εφόσον δραστηριοποιείστε στον συγκεκριμένο κλάδο, ώστε να κρατήσετε το ενδιαφέρον των τουριστών για την επιχείρησή σας υψηλό.
1. Η κυριαρχία του Instagram, ως η κατεξοχήν τουριστική – κοινωνική πλατφόρμα:
Και αυτό το καλοκαίρι, το κυρίαρχο μέσο κρατήσεων είναι το διαδίκτυο. Μέσω αυτού, με μια επίσκεψη στον ιστότοπο του ξενοδοχείου, αλλά και στα social media της επιχείρησης, οι ταξιδιώτες αντλούν σημαντικές πληροφορίες, βλέπουν εικόνες αλλά και διαβάζουν σχόλια άλλων επισκεπτών, και καταλήγουν στην τελική τους επιλογή. Βάσει των αποτελεσμάτων των προηγούμενων ετών, το Instagram αποτελεί το αγαπημένο κοινωνικό δίκτυο των νεαρότερων ηλικιών λόγω της απλότητας και της συμβατότητας διαχείρισής του από το κινητό τηλέφωνο. «Πολύτιμο μυστικό επιτυχίας» της πλατφόρμας αυτής αναδεικνύονται τα stories των πελατών τα οποία προκαλούν αυθόρμητα – μη χορηγούμενα – αποτελέσματα. Η πλατφόρμα του Instagram προσθέτει συνεχώς νέες δυνατότητες που ευνοούν τον ξενοδοχειακό κλάδο. Χαρακτηριστική είναι η προσθήκη συνδέσμου στα stories, ώστε μια τουριστική επιχείρηση να μπορεί να κατευθύνει τον χρήστη όπου επιθυμεί. Το μέσο προσφέρει και τη διέξοδο στους χρήστες να απαντήσουν σε ιστορίες με δικές τους φωτογραφίες, γεγονός που ενισχύει τη δημιουργία δυνατής σχέσης (engagement) μεταξύ της επιχείρησης και των πελατών της.
2. Η ανερχόμενη δύναμη του Tik-Tok, και η προσωποποιημένη λειτουργία του:
Το Tik-Tok είναι νέο στο χώρο των social media αλλά με αναδυόμενη δημοτικότητα. Για πάρα πολλούς πολίτες του εξωτερικού, διαφόρων ηλικιών, το Tik-Tok αποτελεί μια αγαπημένη διέξοδο ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, χάρη στον υψηλής απόδοσης αλγόριθμό που προσφέρει εξατομικευμένο περιεχόμενο στον κάθε χρήστη, συνδέοντάς τον με αναρτήσεις και λογαριασμούς που απαντούν στα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του. Αν συνυπολογίσετε ότι αποτελεί το κύριο μέσο για τους κορυφαίους ταξιδιωτικούς bloggers από όλον τον πλανήτη, είναι εύκολο να αντιληφθείτε τα περιθώρια επιτυχίας που ανοίγονται μπροστά σας, συμπεριλαμβάνοντας το Tik-Tok στα εργαλεία marketing και επικοινωνίας σας.
3. Η υπεροχή του εναλλασσόμενου περιεχομένου:
Στην πραγματικότητα, κάθε ξενοδοχείο υπόσχεται μια μοναδική εμπειρία σε αυτόν που απευθύνεται. Το μόνο που χρειάζεται είναι να την αφηγηθεί στο κοινό, όσο πιο μαγικά και αναλυτικά γίνεται. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να επενδύσετε στο περιεχόμενο της ηλεκτρονικής σας παρουσίας, ώστε να είστε πιο εύκολα ανιχνεύσιμοι και πιο συναρπαστικοί ως προορισμός. Αξιοποιείστε, λοιπόν, όλες τις δυνατότητες που σας παρέχει το digital marketing για την ανάπτυξη του περιεχομένου σας, όπως είναι τα posts, η αρθρογραφία, τα videos στο Youtube, οι επαγγελματικές φωτογραφίες, ακόμα και τα podcasts που αποκτούν ολοένα και περισσότερους οπαδούς στο εξωτερικό. Για τη δική σας καλύτερη ενημέρωση, στο blog των καταστημάτων ΕΝΑ Food C&C, παραμένουμε δίπλα σας με συχνές δημοσιεύσεις για το ξενοδοχειακό marketing και τις διεξόδους που σας ανοίγονται για πιο ουσιαστική και αποδοτική επικοινωνία με το κοινό σας.
4. Η σημασία της ανάλυσης και της αξιοποίησης των στατιστικών:
Το πιο σημαντικό στην ηλεκτρονική επικοινωνία κάθε επιχείρησης είναι η δύναμη που προσφέρει η συλλογή στατιστικών και δεδομένων. Οπουδήποτε έχετε ψηφιακή παρουσία (στον ιστότοπο, τα κοινωνικά δίκτυα, τις συμμετοχικές πλατφόρμες, τις μηχανές αναζήτησης κ.ά.), υπάρχουν και τα ακριβή στοιχεία των ανθρώπων που αποτελούν το κοινό σας αλλά και αυτών που – εύκολα ή δύσκολα – θα προστεθούν στο πραγματικό σας πελατολόγιο. Στοιχεία που αποτελούν πραγματικό θησαυρό στα χέρια σας, από την στιγμή που θα αποφασίσετε να τα αξιοποιήσετε. Από το πολύ απλό παράδειγμα της αναζήτησης ενός νέου κοινού στο οποίο θέλετε να στοχεύσετε (το οποίο ξετυλίγεται μπροστά σας σε ηλικία, προέλευση και ενδιαφέροντα, αν δείτε ποιοι σας επισκέπτονται συχνότερα, πριν και κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου) έως το πιο περίπλοκο, την υπηρεσία που θέλετε να αναπτύξετε ή να καταργήσετε (όπου η συχνότητα και ο χρόνος παραμονής των χρηστών στην ενότητά σας στο site σας ή η αλληλεπίδραση τους με αυτήν στα κοινωνικά σας κανάλια, σας δείχνει τη σωστή κατεύθυνση). Τα ηλεκτρονικά αυτά στοιχεία είναι που διαμορφώνουν με ασφάλεια την digital marketing στρατηγική σας.
5. Η αποτελεσματικότητα της εύστοχης επικοινωνίας με τον ταξιδιώτη:
Απόρροια των παραπάνω, είναι η ανάγκη της εύστοχης επικοινωνίας με το κοινό σας. Ανατρέχοντας στα δεδομένα των χρηστών που συλλέγονται αυτόματα κατά την επίσκεψή τους στα ψηφιακά κανάλια της επικοινωνίας, σας έχετε ξεκάθαρη εικόνα για το προφίλ και τις προτιμήσεις τους. Οπότε μπορείτε να απαντήσετε με ακρίβεια στις ανάγκες και στα θέματα που τους απασχολούν, δημιουργώντας έναν σταθερό δίαυλο επικοινωνίας μαζί τους. Έτσι, μπορείτε να συνοδεύσετε βήμα – βήμα τους ταξιδιώτες σας σε κάθε στάδιο της πορείας τους προς εσάς. Χρήσιμα εργαλεία για την αποδοτική και άμεση επαφή σας με το κοινό είναι η προσθήκη chat bubbles στο website της επιχείρησης, η τακτική ηλεκτρονική αλληλογραφία (email campaign) αλλά και η διαθεσιμότητά σας για online συναντήσεις (μέσω Skype, Zoom κ.λπ.), που θα γεφυρώσουν την απόσταση που σας χωρίζει αλλά και θα προσφέρουν την καλύτερη πρόγευση για την φανταστική εμπειρία που θα ζήσουν κοντά σας.