Η διαφήμιση μέσα στο κατάστημα (in-store marketing) έχει πολλές δυνατότητες και μεγάλη αποτελεσματικότητα. Μελέτες υποδεικνύουν ότι 8 στις 10 αγοραστικές αποφάσεις λαμβάνονται στο κατάστημα. Τα καταστήματα τροφίμων, όπως τα μίνι μάρκετ, είναι γεμάτα από διαφορετικά ερεθίσματα και διαφημίσεις που ενημερώνουν και ενθαρρύνουν την πώληση ενός προϊόντος. Αυτό το είδος διαφήμισης οφελεί τόσο τους λιανοπωλητές όσο και για τους προμηθευτές. Καλύπτει την προώθηση πωλήσεων, την επίδειξη προϊόντων, τους διαγωνισμούς, και τις ειδικές εκπτώσεις μιας μάρκας μέσα από οθόνες, προβολή στα ράφια, roll-stands, πανό και διαφημιστικά αυτοκόλλητα.
Ο σκοπός αυτού του άρθρου είναι να δώσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εφαρμογή κερδοφόρας διαφήμισης μέσα στο κατάστημα. Συγκεκριμένα θα εξετάσουμε χρήσιμες συμβουλές για επιτυχημένη και οικονομικά αποδοτική διαφήμιση μέσα στο μίνι μάρκετ.
Τι είναι η διαφήμιση εντός του καταστήματος;
Η διαφήμιση εντός του καταστήματος είναι κάθε ευκαιρία να προωθήσετε τα προϊόντα ή τις προσφορές σας στους αγοραστές. Ακολουθούν ορισμένα παραδείγματα:
- Τυπωμένα γραφιστικά στο πάτωμα ή κρεμασμένα στο ταβάνι
- Εκπτωτικά Κουπόνια ή δωρεάν δείγματα
- Ψηφιακές οθόνες σε περιοχές με υψηλή επισκεψιμότητα
- Αυτοκόλλητα και αφίσες πάνω ή ανάμεσα στα ράφια
Προσελκύστε την προσοχή του αγοραστικού κοινού
Καθώς τα περισσότερα από τα διαφημιστικά σήματα στο μίνι μάρκετ σας δεν γίνονται αντιληπτά από τους καταναλωτές, είναι πολύ σημαντικό να σχεδιάσετε και να οργανώσετε τις διαφημιστικές σας εκστρατείες με ένα τρόπο που θα προσελκύσει την προσοχή τους. Μια καλά σχεδιασμένη διαφημιστική καμπάνια στο κατάστημα ενισχύει την θετική εικόνα που έχει ο καταναλωτής για το εμπορικό σήμα του καταστήματός σας ή το προϊόν που προωθείτε, και κατά συνέπεια ενισχύει την απόφασή του για αγορά. Προσπαθήστε να αποφύγετε τα πολλά διαφορετικά μηνύματα, γιατί όταν το ίδιο μήνυμα επαναλαμβάνεται στα διαφορετικά μέσα ενημέρωσης, γίνεται ευκολότερο για τον καταναλωτή να το αντιληφθεί και να αναλάβει δράση. Επειδή τα καταστήματα είναι ήδη γεμάτα από διάφορα χρώματα και ερεθίσματα, είναι σημαντικό να διατηρήσετε το μήνυμά σας συνεπές και σαφές σε όλο το κατάστημα – κατά προτίμηση και στα άλλα μέσα ενημέρωσης.
Ένα καλά μελετημένο και σωστά παρουσιασμένο POS (Point of Sale) και POP (Point of Purchase) προσελκύουν την προσοχή των καταναλωτών και προωθούν αποτελεσματικά το εμπορικό σήμα τόσο της επιχείρησής σας, όσο και του προϊόντος. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της POPAI, οι εικόνες των προϊόντων στο διαφημιστικό υλικό των καταστημάτων μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις έως και 11 %. Επίσης, καθώς τα λογότυπα μιας μάρκας αναγνωρίζονται γρήγορα, η χρήση τους στο διαφημιστικό υλικό εντός του καταστήματος μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις έως και 8%.
Επιλέξτε το σωστό υλικό και τη σωστή θέση
H επιλογή διαφημιστικού υλικού για την προώθηση των προϊόντων αποτελεί συχνά μια πρόκληση. Τα καταστήματα χρειάζεται να χρησιμοποιούν συγκεκριμένα υλικά όσον αφορά την τοποθέτηση διαφημιστικών, τα οποία δεν πρέπει να αφήνουν υπολείμματα ή να βλάπτουν τις επιφάνειες. Η επιλογή του κατάλληλου διαφημιστικού υλικού εντός του καταστήματος είναι μια ουσιαστική απόφαση, που ακολουθεί τον σχεδιασμό της οπτικής ταυτότητας της καμπάνιας. Η σωστή επιλογή υλικών βοηθάει στην ομαλή διανομή της καμπάνιας σε διάφορες τοποθεσίες, διασφαλίζοντας εύκολη και σωστή εγκατάσταση. Ένα ευέλικτο υλικό με πολλαπλές δυνατότητες εφαρμογής βοηθά στην προσαρμογή της καμπάνιας σε διαφορετικά σχέδια και επιφάνειες του καταστήματος. Αφού σχεδιάσετε την καμπάνια σας και καταλήξετε στο υλικό που θα χρησιμοποιήσετε, ήρθε η ώρα να αποφασίσετε, πού να την εγκαταστήσετε. Η θέση της διαφήμισης στο κατάστημα, καθώς και το προϊόν που προωθείται είναι καθοριστικής σημασίας για την επιτυχία της καμπάνιας. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της διαφήμισης στο κατάστημα σε σύγκριση με άλλα μέσα, όπως τα social media, είναι πως η διαφήμιση γίνεται κοντά στο πραγματικό προϊόν. Όσο πιο κοντά μπορείτε να έχετε το μήνυμα στο προωθούμενο προϊόν, τόσο πιο αποτελεσματική θα είναι η καμπάνια.
Μετρήστε την αποτελεσματικότητα της διαφήμισής σας
Περισσότερο από ποτέ, οι καταναλωτές χρησιμοποιούν διάφορους τρόπους για να αλληλεπιδρούν με την επιχείρησή σας, τόσο online όσο και offline. Tο μάρκετινγκ μέσα στο κατάστημα θα πρέπει να συμβάλλει στις άλλες καμπάνιες που τρέχετε online προκειμένου να επιτευχθούν τα καλύτερα αποτελέσματα. Η εμπλοκή, όμως, πολλαπλών καναλιών σημαίνει ότι είναι δύσκολο να μετρηθεί ο αντίκτυπος μιας μεμονωμένης εμπορικής διαφημιστικής προσπάθειας. Μπορεί να είναι αρκετά δύσκολο ακόμη και για έναν καταναλωτή να αναφέρει τους λόγους που αγόρασε το προϊόν που διαφημίζετε. Ήταν λόγω διαφήμισης που είδε στα social media ή εξαιτίας της βιτρίνας που παρατήρησαν στο κατάστημά σας; Ή μήπως απλά επέλεξαν το προϊόν επειδή είχε μεγαλύτερη έκπτωση;
Σήμερα, η μέτρηση των διαδικτυακών πωλήσεων είναι εύκολη. Ωστόσο, η μέτρηση των εκστρατειών εντός καταστήματος μπορεί να είναι αρκετά δύσκολη. Ένας παραδοσιακός τρόπος είναι η ανάλυση του ROI (Return on investment) των δραστηριοτήτων μάρκετινγκ ανά άτομο, καμπάνια ή κανάλι. Ένας άλλος τρόπος είναι η μέτρηση του VPA (Value-Per-Action) των offline, online και mobile καναλιών. Σε κάθε περίπτωση, η διαφήμιση στο κατάστημα πρέπει να αποτελεί μέρος της ετήσιας στρατηγικής της επιχείρησής σας και όχι απλώς ad-hoc.