«Μένουμε Σπίτι» και ετοιμάζουμε την επόμενη ημέρα της επιχείρησής μας

«Μένουμε Σπίτι» και ετοιμάζουμε την επόμενη ημέρα της επιχείρησής μας | Ena Blog
«Μένουμε Σπίτι» και ετοιμάζουμε την επόμενη ημέρα της επιχείρησής μας | Ena Blog

Οι πρόσφατες εξελίξεις στην χώρα μας, λόγω της πανδημίας Covid-19, έχουν οδηγήσει αρκετές επιχειρήσεις στην αναστολή της λειτουργίας τους. Καθώς όμως η αγορά συνεχίζει να υπάρχει, η συγκυρία που βιώνουμε μπορεί να θεωρηθεί ως μια ευκαιρία για την προετοιμασία, για την επικείμενη επιστροφή στην «κανονικότητα». 

Σε αυτό το άρθρο, συγκεντρώσαμε μια σειρά θεμάτων για την προετοιμασία μιας δυναμικής, επαγγελματικής επιστροφής, καθώς και για τη δημιουργία των προϋποθέσεων, για την ταχύτερη δυνατή ανάκτηση των επιχειρηματικών κεκτημένων. 

 

1. Διαμορφώστε το επαγγελματικό, διαδικτυακό σας προφίλ

Σε ένα περιβάλλον, όπου τα κοινωνικά δίκτυα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην προώθηση, της επωνυμίας και των προϊόντων μιας επιχείρησης, η παρούσα συγκυρία σας προσφέρει τον χρόνο για την ανάπτυξη ή βελτίωση του διαδικτυακού προφίλ της επιχείρησής σας. Δημιουργήστε την επιχειρηματική σας σελίδα σε νέα κανάλια, αναπτύξτε και εμπλουτίστε το περιεχόμενό σας σε αυτά που ήδη έχετε και προσφέρετε ενδιαφέρον περιεχόμενο στους πελάτες σας. Μπορείτε να  ξεκινήσετε βελτιώνοντας τη σελίδα σας στο Facebook, το πιο διαδεδομένο από όλα τα social media ή να αξιοποιήσετε μια σειρά  έξυπνων συμβουλών για μια καλύτερη παρουσία στο Instagram, που διαρκώς ανεβαίνει σε δημοτικότητα, αλλά και αποδοτικότητα για τις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο. 

Τip: Προετοιμάστε το κοινό σας και ταυτόχρονα αυξήστε τους φίλους ή ακόλουθούς σας, διενεργώντας έναν διαγωνισμό με έπαθλο κάποια επιλεγμένα προϊόντα σας. Αυτό θα συμβάλει στο να διατηρήσουν οι καταναλωτές την επαφή τους με την επωνυμία σας και θα πετύχετε – με μοναδικό κόστος τα προσφερόμενα προϊόντα – αποτελέσματα, που θα κόστιζαν πολύ περισσότερα, αν χρειαζόταν να επενδύσετε σε στοχευμένη και προπληρωμένη διαφήμιση. 

 

2. Εξελίξτε την ψηφιακή, επιχειρηματική σας παρουσία

Ο λεγόμενος ψηφιακός μετασχηματισμός παραμένει κυρίαρχο ζητούμενο για την πλειονότητα των ελληνικών οικογενειακών και μικρομεσαίων, επιχειρήσεων. Οπότε, αυτήν την περίοδο, έχετε όλο τον χρόνο, στην περίπτωση που δεν διαθέτετε e-shop, για παράδειγμα, να δείτε τι έχουν κάνει αντίστοιχες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και να πάρετε χρήσιμες ιδέες. Εάν διαθέτετε ήδη ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, τότε μπορείτε να το ανανεώσετε ή να εμπλουτίσετε τη γκάμα των προϊόντων σας, ενόψει φυσικά και της νέας περιόδου, στην οποία θα κάνετε την επανεμφάνισή σας στην αγορά. Έχετε παράλληλα, την ευκαιρία, να έρθετε σε διαδραστική σχέση με τους πελάτες σας, μέσω αναρτήσεων στο blog σας, μία κίνηση με σημαντικά πλεονεκτήματα. Επιπλέον, μπορείτε να αρχίσετε να μελετάτε ηλεκτρονικά εργαλεία, που συμβάλλουν στη βελτίωση της επικοινωνίας και τον συντονισμό με τους συνεργάτες τους, όπως είναι η δημιουργία του δικού σας intranet, του εσωτερικού δικτύου επικοινωνίας σας με το προσωπικό σας.

Tip: Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της περιόδου, η κίνηση αυξάνεται στα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης. Επιλέξτε για τα posts σας το hashtag #MenoumeSpiti και συνδέσετε τα με τον ιστότοπό σας, ανοίγοντας το δρόμο σε μια ευρύτερη ομάδα καταναλωτών να σας ανακαλύψουν διαδικτυακά. 

 

3. Αξιοποιήστε τα μηνύματα της εποχής και αναβαθμίστε τις υπηρεσίες σας  

Είναι πολύ σημαντικό για κάθε επιχειρηματία, να μπορεί να εξάγει χρήσιμα συμπεράσματα από τις περιόδους κρίσης, όπως αυτή που ζούμε σήμερα. Ένα από αυτά είναι, ότι εξαιτίας του Covid-19 πολλά καταστήματα σταμάτησαν τη λειτουργία τους, ενώ αντιθέτως τα e-shops πολλαπλασιάστηκαν. Αντίστοιχα, όσα καταστήματα παρέχουν τη δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής για αγορές delivery, απέκτησαν προβάδισμα στην προτίμηση των καταναλωτών. Επομένως, ίσως είναι η ώρα, να ενσωματώσετε τέτοιες καινοτομίες στη δέσμη των υπηρεσιών σας. Επιπλέον, για εσάς που έχετε καταστήματα εστίασης, εστιατόρια, μπαρ και bistro, αξίζει να μελετήσετε τις διατροφικές τάσεις, που αναδύονται με αφορμή την πανδημία και δίνουν έμφαση σε λαχανικά, φρούτα, υπερτροφές και ξηρούς καρπούς που θωρακίζουν το ανοσοποιητικό μας. Επομένως, έχετε την ευκαιρία να επανασχεδιάσετε το μενού σας με συνταγές, που περιλαμβάνουν αυτά τα συστατικά και που σίγουρα θα σας ζητηθούν από τους καταναλωτές σας στο μέλλον, όπως για παράδειγμα ένα πολύχρωμο salad bowl με σως βινεγκρέτ ή μία κόκκινη σούπα με παντζάρια και λάχανο

Τip: Μοιραστείτε τις αλλαγές, που ετοιμάζετε με το κοινό σας, είτε στο site σας είτε στα social media. Συνομιλήστε μαζί τους και ακούστε τα σχόλιά τους. Μην ξεχνάτε ότι ο πελάτης που θα νιώσει συμμέτοχος σε μια αλλαγή στην επιχείρησή σας, θα είναι και πιστός αλλά και υπερήφανος υποστηρικτής σας σε ένα ευρύτερο κοινωνικό κύκλο. 

 

4. Μελετήστε τον ανταγωνισμό

Αυτή η διακοπή της κανονικής λειτουργίας της αγοράς, σας δίνει την ευκαιρία, να αξιοποιήσετε τον χρόνο  σας  χαρτογραφώντας τους άμεσους και έμμεσους ανταγωνιστές σας, κατανοώντας τα δυνατά τους σημεία και να βελτιώνοντας τη στρατηγική και τις υπηρεσίες σας. Δείτε τους ιστοτόπους τους, το περιεχόμενό τους, τις αναρτήσεις και τους διαγωνισμούς που κάνουν, το πελατειακό κοινό που τους ακολουθεί, συγκρίνετε τις προωθητικές τους ενέργειες με τις δικές σας.

Στη συνέχεια σχεδιάστε τις επόμενες προωθητικές σας ενέργειες με «έξυπνες» κινήσεις και μηνύματα, υιοθετώντας ς τη φιλοσοφία του σύγχρονου Creative Marketing,  ενώ μπορείτε να μελετήσετε τις τακτικές οι οποίες, με την  επαναλειτουργία της αγοράς, θα συμβάλλουν στο να αποκτήσετε περισσότερους πελάτες στην επιχείρησή σας

Τip: Μελετήστε τους ευρύτερους ανταγωνιστές σας, δηλαδή εκείνους που ξεπέρασαν τα όρια της χώρας τους. Διαβάστε το ιστορικό και τις κινήσεις των μεγάλων εταιρειών παγκοσμίως στον κλάδο σας, και πάρτε χρήσιμες ιδέες.

 

5. Παραμείνετε ασφαλείς και υγιείς

Για το τέλος, αφήσαμε το πιο σημαντικό πράγμα, το οποίο πρέπει να κάνει κάθε επαγγελματίας αυτήν την περίοδο. Να περιορίσει κάθε άσκοπη μετακίνηση και να πειθαρχήσει στα περιοριστικά μέτρα, που έχουν επιβληθεί λόγω της πανδημίας. Οπότε, μείνετε σπίτι και προστατέψτε την υγεία σας, αυτούς που αγαπάτε καθώς και ανθρώπους που δεν γνωρίζετε και που αύριο μπορεί να είναι οι νέοι σας πελάτες. Προετοιμάστε την επιχείρησή σας για την επόμενη μέρα της, που σύντομα θα έρθει και θα σας δικαιώσει για την στάση υπευθυνότητας που κρατάτε σήμερα. Και μην ξεχνάτε, ένα από τα πιο βασικά δεδομένα της αγοράς είναι ότι: Επιχείρηση δεν είναι η επωνυμία, τα τετραγωνικά μέτρα ενός καταστήματος ή μια ηλεκτρονική διεύθυνση. Είναι ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από αυτά.