Κάθε χρόνο, η τουριστική βιομηχανία μεταμορφώνεται και εξελίσσεται για να συμβαδίσει με τις νέες επιθυμίες και τα όνειρα των ταξιδιωτών σε όλο τον κόσμο. Τα τελευταία χρόνια, ο κλάδος έχει δει να αναδύονται κάθε είδους τάσεις, από το glamping μέχρι τον τουρισμό ευεξίας και ακόμη και τον αργό τουρισμό. Ωστόσο, το 2024 αποδεικνύεται ότι θα είναι πιο διαφορετικό από ποτέ. Φέτος, οι ταξιδιώτες θα ακολουθήσουν εντελώς διαφορετικά ταξιδιωτικά στυλ. Ακολουθούν έξι μεγάλες ταξιδιωτικές τάσεις που πρέπει να γνωρίζετε για το 2024.
Η άνοδος του «coolcationing»
Ο χειμώνας ωθεί τους ανθρώπους να εξερευνήσουν χιονισμένα τοπία, ενώ το καλοκαίρι συνήθιζαν να κυνηγούν τον ήλιο και τη χαλάρωση στις παραλίες. Αλλά τώρα, εν μέσω της κλιματικής αλλαγής και της ανόδου των θερμοκρασιών, περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν κάτι που ονομάζεται «coolcation», δηλαδή προορισμούς με εύκρατο κλίμα. Μια έρευνα ανέφερε ότι το 82% των πελατών εξετάζει προορισμούς με πιο ήπιες καιρικές συνθήκες το 2024, στη θέση των συνηθισμένων καλοκαιρινών hotspots.
Η επιθυμία για περιπέτεια
Οι άνθρωποι ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για τα ταξίδια περιπέτειας, τα οποία τους προσφέρουν μια δόση αδρεναλίνης, επαφή με τη φύση και βελτιώνουν τη διάθεσή τους. Τα δημοφιλή είδη τουρισμού περιπέτειας περιλαμβάνουν βόλτες σε υδάτινα πάρκα, πεζοπορία, υποβρύχια φωτογράφιση, αλλά και επίσκεψη σε μυστηριώδη μέρη.
Οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο να επισκέπτονται μέρη που είναι κρυμμένα από τη δημόσια θέα, γεμάτα μυστήριο και γοητεία. Από μαγευτικά φυσικά τοπία μέχρι αρχαία ερείπια, τα μέρη αυτά προσφέρουν μια αξέχαστη εμπειρία και μια ευκαιρία για πνευματική ανάπτυξη.
Το silent travel είναι η νέα τάση ευεξίας του 2024
Και ενώ κάποιοι ταξιδιώτες αναζητούν την περιπέτεια, κάποιοι άλλοι αναζητούν ήσυχους και γαλήνιους προορισμούς όπου μπορούν να κάνουν ένα διάλειμμα από τη φασαρία της καθημερινής ζωής και τους περισπασμούς της. Τα ταξίδια με στόχο την αποτοξίνωση από την καθημερινότητα της πόλης αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη δημοτικότητα για όσους αναζητούν ηρεμία και χαλάρωση.
Τα ταξίδια αυτά περιλαμβάνουν ήσυχα καταφύγια ευεξίας, σιωπηλούς περιπάτους στη φύση, και all inclusive αποδράσεις, όπου η πρόσβαση στο ίντερνετ και σε ψηφιακές συσκευές είναι περιορισμένη. Γενικά, στόχος του ήσυχου τουρισμού είναι η σύνδεση με το περιβάλλον και τη φύση.
Νέες προτιμήσεις στις οικογενειακές διακοπές
Το 55% των οικογενειών παγκοσμίως δηλώνουν ότι εμπνέονται να ταξιδέψουν για να δοκιμάσουν φαγητό που είδαν σε μια εκπομπή ή ταινία, αναδεικνύοντας την επιρροή των δημοφιλών μέσων ενημέρωσης στις ταξιδιωτικές επιλογές.
Επιπλέον, το 48% των οικογενειών σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης ως μέρος του ταξιδιωτικού του προγραμματισμού το 2024. Οι οικογένειες έχουν τη δυνατότητα πλέον να χρησιμοποιήσουν τον AI Trip Planner, που βρίσκεται απευθείας στην εφαρμογή της Booking.com για κινητά, για να ξεκινήσουν τη διαδικασία προγραμματισμού του ταξιδιού τους.
Η άνεση αποτελεί επίσης κορυφαία προτεραιότητα με το 74% των οικογενειών σε όλο τον κόσμο να αναφέρει τον κλιματισμό ως την πιο σημαντική παροχή όταν κλείνει ένα μέρος για να μείνει.
Το bleisure παραμένει δημοφιλές
Όπως υποδηλώνει και το όνομά της τάσης αυτής, ένα πάντρεμα των λέξεων business και pleasure, τα ταξίδια αυτής της κατηγορίας συνδυάζουν τις επαγγελματικές υποχρεώσεις και την αναψυχή. Ουσιαστικά πρόκειται για την επέκταση ενός ταξιδιού εργασίας με λίγες μέρες αναψυχής. Για παράδειγμα, μπορεί κάποιος να συνεχίσει το ολιγοήμερο ταξίδι του στην περιοχή μετά από ένα συνέδριο ή να προγραμματίσει μια εβδομάδα χαλάρωσης σε ένα παραλιακό μέρος, το οποίο επισκέφτηκε για μια επαγγελματική συνάντηση.
Τα ταξίδια αναψυχής άρχισαν να αυξάνονται σε δημοτικότητα το 2023 και προβλέπεται να συνεχίσουν και φέτος, καθώς πάνω από το 89% των ανθρώπων σχεδιάζουν να προσθέσουν προσωπικό χρόνο διακοπών στα επαγγελματικά τους ταξίδια. Δείτε αναλυτικά πληροφορίες για την τάση αυτή σε σχετικό μας άρθρο.
Η άνοδος του βιώσιμου τουρισμού
Με τα ταξίδια να μπαίνουν στο μικροσκόπιο όσον αφορά το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν πιο βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις. Σύμφωνα με μια έρευνα του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC) και του ομίλου Trip.com, το 69% των ταξιδιωτών θα αναζητήσει ενεργά βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές, εστιάζοντας σε προορισμούς και μέτρα που έχουν ληφθεί για την προώθηση της βιωσιμότητας και του οικοτουρισμού. Όταν οι πελάτες λαμβάνουν υπόψη τους ηθικούς και περιβαλλοντικούς προβληματισμούς κατά την κράτηση των ταξιδιών τους, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το ξενοδοχείο σας προσφέρει αυτό που αναζητούν. Μάθετε τα πάντα για τους τρεις πυλώνες της βιωσιμότητας και πως μπορείτε να τους ενσωματώσετε στις πρακτικές του ξενοδοχείου σας στο άρθρο μας.