Ξενοδοχείο και πανδημία: 3 τακτικές marketing για ασφαλή αποτελέσματα

Ξενοδοχείο και πανδημία: 3 τακτικές marketing για ασφαλή αποτελέσματα | Ena Blog
Ξενοδοχείο και πανδημία: 3 τακτικές marketing για ασφαλή αποτελέσματα | Ena Blog

Στον απόηχο της τουριστικής σεζόν αυτής της χρονιάς, όλοι οι επαγγελματίες του κλάδου μπορούν να αντιληφθούν ότι έχει προστεθεί ένας νέος παράγοντας από τον οποίο εξαρτάται η επιτυχία και η κερδοφορία τους. Αναφερόμαστε φυσικά στην πανδημία του Covid-19, ένα γεγονός που επιδρά στον τρόπο επικοινωνίας της ξενοδοχειακής επιχείρησης, επηρεάζει στο περιεχόμενο του marketing πλάνου που ετοιμάζονται να καταστρώσουν ενόψει του 2022 αλλά και επανακαθορίζει τον τρόπο στόχευσης των ταξιδιωτών από όλον τον πλανήτη. 

Στο πλαίσιο αυτό, σας παραθέτουμε τρεις στρατηγικές marketing για τους επαγγελματίες της φιλοξενίας όπως εσείς, που μπορούν να εφαρμοστούν εύκολα και να ενισχύσουν τα αποτελέσματα που επιθυμείτε. 

1. Θέτοντας στο επίκεντρο της προσοχής τον αυτόνομο ταξιδιώτη:

Μια σημαντική παράμετρος της πανδημίας είναι η λεγόμενη κοινωνική απόσταση. Ένα δεδομένο που έχει επιφέρει νευραλγικές μεταβολές στον τρόπο που ένα ξενοδοχείο σήμερα αντιλαμβάνεται και υλοποιεί την πολιτική του, την ηλεκτρονική του προβολή και διαμορφώνει τις υπηρεσίες και το design του. Από την πλευρά των ταξιδιωτών, σημαίνει κατά κύριο λόγο νέο τρόπο μετακίνησης. Λιγότερα ομαδικά ταξίδια, πλην των απαραίτητων, και περισσότερη αυτονομία από, επίγεια, θαλάσσια και ιπτάμενα, μέσα μαζικής μεταφοράς. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι τα δύο τελευταία χρόνια παρουσίασε ιδιαίτερη αύξηση ο οδικός τουρισμός, που παρέχει τις εγγυήσεις ασφάλειας απέναντι σε πιθανές μεταδόσεις του ιού. Αυτή λοιπόν η νέα και ολοένα πολυπληθέστερη τουριστική κοινότητα αξίζει να μπει στο επίκεντρο της προσοχής σας. Με ενέργειες προβολής που απευθύνονται σε αυτούς, εξατομικευμένα προγράμματα κρατήσεων, σειρά παροχών που διευκολύνουν το ταξίδι τους και φυσικά την παραμονή στην επιχείρησή σας, αλλά και marketing πλάνα που επικεντρώνονται σε περιοχές – περιφέρειες της χώρας μας αλλά και γειτονικά κράτη – πηγές αυτής της κατηγορίας τουριστικού κοινού. Σημείο κλειδί για τον αυτόνομο ταξιδιώτη είναι οι ευέλικτες πολιτικές κρατήσεων και ακυρώσεων. Κάτι απόλυτα λογικό, καθώς σχετίζονται άμεσα με τον τρόπο, τις δυσκολίες αλλά και τις περιστάσεις των εν λόγω μετακινήσεων. Στο πλαίσιο αυτό, η δημιουργία ενός ευέλικτου και δυναμικά μεταβαλλόμενου πλάνου φιλοξενίας είναι ένα από τα ζητούμενα που σαν επιχειρηματίας του κλάδου οφείλετε να εξετάσετε. Από την άλλη, η απάντηση του κοινού σε ένα ξενοδοχείο που προσφέρει μια γενναιόδωρη και σύγχρονη πολιτική ακυρώσεων, είναι η δέσμευση με την επωνυμία, η θετική προβολή – διαφήμιση σε έναν κύκλο ανθρώπων με αντίστοιχα ενδιαφέροντα και η εξακριβωμένη επαναληπτικότητα των επισκέψεων και στις επόμενες σεζόν, ανεξαρτήτως συνθηκών και περιστάσεων.

2. Περισσότερες παροχές, για λιγότερους αλλά πιο αφοσιωμένους ταξιδιώτες:

Σε αρκετές περιπτώσεις στο εξωτερικό η πιο απλή μετάφραση αυτής της έννοιας σημαίνει μεγαλύτερο δωμάτιο σε μικρότερη τιμή. Είναι η απάντηση απέναντι στα μέτρα, τις συμπεριφορές και την ανάγκη προστασίας που επέβαλε η πανδημία. Όπως για παράδειγμα η παύση λειτουργίας του κοινόχρηστου γυμναστηρίου του ξενοδοχείου και ο εξοπλισμός ενός διαμερίσματος διαμονής με όργανα γυμναστικής, σε περίπτωση που το επιθυμεί ο επισκέπτης. Αντίστοιχα, η ύπαρξη ενός τραπεζιού, κάτι που προϋποθέτει μεγαλύτερη έκταση καταλύματος, εξασφαλίζει τη διέξοδο του πρωινού ή των γευμάτων στο δωμάτιο και όχι στην τραπεζαρία ή τον μπουφέ της επιχείρησης. Αλλαγές που ακόμα κι αν δεν είναι ζητούμενες, αντιμετωπίζονται ιδιαίτερα θετικά από τους ταξιδιώτες. Αντίστοιχες υπηρεσίες που μπορούν να ενσωματωθούν στο κλασικό κόστος μιας τυπικής κράτησης, προσφέρουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό προβάδισμα σε ένα ξενοδοχείο και διαμορφώνουν ένα προφίλ επιχείρησης που αντιλαμβάνεται τις ιδιαίτερες περιστάσεις της εποχής και διευρύνει τη δέσμη φροντίδας για τους ανθρώπους που την εμπιστεύονται. Η αντίδραση των ταξιδιωτών, από την άλλη πλευρά, όταν αντικρίζουν ένα ενισχυμένο πακέτο προσφορών είναι άμεση, λογική και συναισθηματική, και συνεπάγεται, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, με επέκταση της διαμονής τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, κάτι που ισοσκελίζει την επένδυση του ξενοδοχείου. 

3. Τα αστέρια που σας προσθέτουν τα πρωτόκολλα υγιεινής που λαμβάνετε:

Στο πρόσφατο παρελθόν, οι εγκαταστάσεις, ο εξοπλισμός, οι δυνατότητες, η πολυτέλεια και το επίπεδο εξυπηρέτησης που προσέφερε μια τουριστική επιχείρηση ήταν οι παράγοντες που όριζαν τα αστέρια αξιολόγησής της. Σήμερα, όμως έχει αναδυθεί ένας νέος πυλώνας από τον οποίο εξαρτάται η θέση της στην κορυφή της εκτίμησης του ταξιδιωτικού κοινού. Αναφερόμαστε στα πρωτόκολλα υγιεινής που λαμβάνει και τηρεί με θρησκευτική ευλάβεια. Γιατί αυτά είναι που προστατεύουν το πολυτιμότερο αγαθό της, την υγεία των επισκεπτών της. Μαζί με τις παροχές σας, την ομορφιά και τη μοναδικότητα της φυσικής τοποθεσίας, τον χαρακτήρα της επιχείρησης, τη φιλικότητα προς τις οικογένειας ή συγκεκριμένες ηλικίες, τα πρωτόκολλα υγιεινής είναι πια στοιχεία που αξίζει να ενσωματωθούν στις ενέργειες προβολής σας. Είναι εύκολα αντιληπτό ότι σήμερα οι άνθρωποι που σχεδιάζουν το επόμενο ταξίδι ή τις διακοπές τους αναζητούν στις πληροφορίες του ξενοδοχείου τα μέτρα που έχει λάβει για την ανέπαφη εξυπηρέτησή τους, τις πρακτικές καθαρισμού και απολύμανσης κοινόχρηστων χώρων και δωματίων, ακόμα και τον τρόπο αντίδρασης σε περιπτώσεις εντοπισμού κρουσμάτων, όχι μόνο μεταξύ των ενοίκων αλλά και στην ευρύτερη περιοχή στην οποία εδράζεται. Μια αναδρομή στην προηγούμενη χρονιά και στα πρόσωπα των ανθρώπων που φιλοξενήσατε είναι χρήσιμη. Αρκεί να θυμηθείτε το βλέμμα επιβεβαίωσης για την επιλογή τους, όταν κατά την άφιξή τους, και πέρα από την πρώτη γνωριμία με τον χώρο και το προσωπικό σας, διαπίστωσαν την ολοκληρωμένη επάνδρωση της μονάδας σας με σταθμούς καθαρισμού, σημάνσεις πρωτοκόλλων ασφάλειας, τακτικές και ενδελεχείς κινήσεις καθαριότητας και επιμελείς διαδικασίες προστασίας υγιεινής.